Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Powiedzmy że zrobiłem kości "bones" i chcę je nałożyć np. na cylinder to jak to mam zrobić ?? jest jeszcze 2 sprawa nie wiem jak zmieniać kształt obiektu np. "plane". bo np. chce modelować auto i zrobiłem już tam te obiekty ale chce zmieniać ich kształt według mojej woli. Czy tu chodzi o vortex czy nie a jak tak to moze mi to ktoś wytłumaczyć ? Z goory thx :)

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 939
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1.troche nie precyzyjnie sie wyrażasz, ale...to proste ustawiasz sobie tę kość w srodku cylindra, cylindrowi dajesz modyfikator skin w jegu menu klikasz na ADD by dodać obiekt który będzie sterował siatką cylindra ( w Twoim przypadku kość ), na koniec klikasz na taki duży przycisk Edit Envelopes i dopasowujesz gizmo...

2.zpewne chodzi Ci o vertex ( vortex to pole sił ), musisz przekonwertować swój obiekt w editable mesh lub poly ( prawy klawisz myszy i z menu Convert To ) lub nadać modyfikator ( nazwy modyfikatorów są podobne ) i wtedy będziesz mógł manipulować vertexami do woli tak jak zwykłymi obiektami za pomocą narzędzi transformacji...

Napisano
  • Autor

eee. sorka ze nie czaje ale mam problem z tym gizmem ja to trzeba dopasować ? bo jak to zrobiłem to cylinder się nie rusza tylko naciąga :P

Napisano

naciąga ? teraz ja nie czaje...jak włączysz edycje tych envelopes to powinieneś zobaczyć że niektóre vertexy zmieniły kolor niektóre na czerwony inne na żółty jescze inne na niebieski to są tzw wagi czyli im waga większa ( czerwony =100% ) tym bardziej będziemy na ten vertex odziaływac innym obiektem ( tutaj kością ). Tak więc jeszcze raz czerwony= verex w siatce przesunie się tyle samo co obiekt go przesuwający ; niebieski=vertex przesunie się, ale zaledwie ułamek tego co obiekt go przesuwający...załączam obrazek z tym jak to powinno mniej więcej wyglądać...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności