Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

moze mi ktos powiedziec co mam zrobic zeby miec poprawne (lagodne i w nalezytym kolorze) cienie od szkla w mentalu. jak narazie udaje mi sie otrzymac jedynie czarne, jak od materialu nie przepuszczajacego swiatla. :/

dzieki

mity

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

to się nazywa kaustyka (caustics) . W mentalu włącz Caustics (w Cau.i Ind.Ill.)

Później rite-klik na obiekcie szklanym > properties >generate caustics

to samo na świetle.

 

 

bille-sur-table.jpg

Napisano

jemu chodzi chyba o przechodzenie przez szkło światła tak żeby pod nim nie było cienia a nie żeby generować caustyke :P to nie to samo...

Napisano

no cos w tym stylu:) bo przeciez rzadko kiedy szklo rzuca tak mocny cien, poza tym cien tez otrzymuje gdy mam zwykla szybe (ktora przeciez kaustyki nie generuje). chodzi mi tu dokladnie o material physic phen, nie wiem czy to blad u mnie, czy tak jest ze wlasnie ten material rzuca taki cien

Napisano

ehh zamiast kożystać z physic phen (bo to od lume) to weź zwykły mental-ray material, do pierwszego slota daj glass(lume) albo zwykłego dialectric a do slota shadow podepnij shadow transparency i ustaw sobie przeźroczystość, chociarz nie ejstem pewien czy ze zwykłym dialectrikiem potreba ten shader od cienia czy tylko z glass

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności