mity Napisano 24 Czerwiec 2005 Napisano 24 Czerwiec 2005 moze mi ktos powiedziec co mam zrobic zeby miec poprawne (lagodne i w nalezytym kolorze) cienie od szkla w mentalu. jak narazie udaje mi sie otrzymac jedynie czarne, jak od materialu nie przepuszczajacego swiatla. :/ dzieki mity
xeav Napisano 25 Czerwiec 2005 Napisano 25 Czerwiec 2005 to się nazywa kaustyka (caustics) . W mentalu włącz Caustics (w Cau.i Ind.Ill.) Później rite-klik na obiekcie szklanym > properties >generate caustics to samo na świetle.
Hindus Napisano 25 Czerwiec 2005 Napisano 25 Czerwiec 2005 jemu chodzi chyba o przechodzenie przez szkło światła tak żeby pod nim nie było cienia a nie żeby generować caustyke :P to nie to samo...
mity Napisano 25 Czerwiec 2005 Autor Napisano 25 Czerwiec 2005 no cos w tym stylu:) bo przeciez rzadko kiedy szklo rzuca tak mocny cien, poza tym cien tez otrzymuje gdy mam zwykla szybe (ktora przeciez kaustyki nie generuje). chodzi mi tu dokladnie o material physic phen, nie wiem czy to blad u mnie, czy tak jest ze wlasnie ten material rzuca taki cien
masater Napisano 25 Czerwiec 2005 Napisano 25 Czerwiec 2005 ehh zamiast kożystać z physic phen (bo to od lume) to weź zwykły mental-ray material, do pierwszego slota daj glass(lume) albo zwykłego dialectric a do slota shadow podepnij shadow transparency i ustaw sobie przeźroczystość, chociarz nie ejstem pewien czy ze zwykłym dialectrikiem potreba ten shader od cienia czy tylko z glass
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się