Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dlaczego wszyscy robią w maxie skoro teoretycznie nic w nim nie jest robione (prócz nielicznych animacji do telewizji, gier) czy nie lepiej jest robić w maya czy sofimage. Z czego co się orjentuje to o wiele więcej animacji i efektów filmowych jest robione właśnie w nich. Co wy o tym sądzicie??[co?]

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

bo max jest łatwy miły i przyjemny a pozatym zrzesza najwięcej ludzi są do niego tutki dużo ludzi pomaga ci w jego nauce

 

a np maya niby super a czemu nie ma stron maya.pl albo maya3d.pl ??

 

dlaczego nie przyjeła się w Polsce ??

 

ps Mylisz się mówiąc że nic nie jest robione w MAXie

 

MAX RULZZZZZ

Gość Karawan
Napisano

w maxie to chyba zrobili tego smoka w wiedźminie wiec jest cos robione - bo i katedra oczywiscie, swieta katedra :)))

Napisano

łoo z tego co wiem to MAX wykorzystywany był w baardzo wielu filmowych produkcjach (efekty specjalne i tak dalej), w reklamach telewizyjnych, czołówkach i tym podobne. Max ogólnie jest w swoim rodzaju prostym programem o na prawdę wielkich możliwościach i według mnie na tle programów Maya, Softimage XSI czy Houdini może być jedynie nieco mniej rozbudowany pod względem narzędzi do animacji i chociaż tutaj nie jestm pewien - - - - ja męczę maxa od jego 1 windowsowej wersji i na pewno przy nim pozostane - - - - pozdrowionka

Napisano

nie wszyscy robia w maxie.

wez pod uwage fakt ze jestes na forum zwiazanym z max3d.pl czyli serwisem stricte zwiazanym z 3dsmax

 

max nie jest nadal programem zaliczanym do highendowych softow. i to wcale nie ze wzgledu na to ze jest gorszy chociaz ma wiele wad. duze studia filmowe uzywaja tego softu do ktorego moga posadzic operatorow orad tego softu z ktorego sa w stanie wycisnac najwiecej i maja najwieksze mozliwosci. Głownie dotyczy to mozliwosci dopisywania oprogramowania. Nie ma co ukrywac ze w powaznych produkcjach jak i firmach bardzo duza czesc zajmuje \'home made soft\" czyli aplikacje dopisywane i tworzone przez programistow specjalnie do okreslonych zadan.

gordon jezeli z czasem zostaniesz dobrym animatorem lub grafikiem podejrzewam ze oprogramowanie nie bedzie przedstawialo dla ciebie duzego znaczenia. nie soft czyni grafika.

 

Karawan: z calym szacunkiem ten smok jako efekt filmowy byl poprostu paskudny.

ekham: sa strony poswiecone mayi o ile sie orientuje w polsce. tylko ha! maya do niedawna byla softem trudniejszym do opanowania tak wiec ludziom sie nie chcialo do niej siadac. Maya potrafi duzo wiecej od maxa i nie ma sie co oszukiwac jednak jest softem duzo bardziej zaawansowanym. najwiekszy problem jednak tkwi w rendererze. trzeba byc naprawde dobrym i naprawde wiedziec co sie robi zeby cos dobrze przeliczyc na mayce.

Gość Karawan
Napisano

nie przesadzaj smok nie byl taki zly jak na polaków :)

Napisano

będąc polakiem nie uważam się w żaden sposób za człowieka drugiej katergorii lub jakimś niedorajdą który może popełniać błędy.

tak więc argumentacja na zasadzie \"nie taki zły jak na polaka\" zupełnie do mnie nie przemawia.

staram się patrzeć obiektywnie. uważam że mogli to zrobić lepiej to wszystko. smok mi sie absolutnie nie podobał.

to tylko moje zdanie.

Gość Karawan
Napisano

ale polscy graficy to nie Industrial Light & Magic ;)

Napisano

tak?

a nagrody przyznawane Karwasowi Jonkajtysowi i Bagińskiemu ?

 

Piersi dwaj pracuja w DD i CC o ile sie dobrze orientuje. ( i o ile wiesz od jakich nazw pochodzą te skróty ) Wątpie żeby trzeci miał jakikolwiek problem z praca w ILM gdyby tylko mu się chciało tam jechać.

Napisano

meh, wszystkie programy sa dobre do czegos.

 

MAX potrafi wszystko co inne programy, tylko one moga robic to cos lepiej. Np. jak bedziesz animowac postacie to w tej chwili softimage XSI jest na topie. Jak chcesz robic efekty specjalne z czasteczkami to uzyjesz Houdini. (Chociaz Particle FLow dla MAXa jest bardzo dobry..to jeszcze nie to). Chcesz modelowac z NURBS, wskakujesz do Maya, w poligonach...odpalasz MAX\'a :)

 

MAX to naprawde dobry program i potrafi bardzo duzo. Sam kiedys uzywalem Maya i lubie ja, ale przeniesienie sie na nia teraz to tylko kwestia tabelki pokazujacej jak Maya nazywa jakies funkcje.

 

Kiedys juz pisalem w tym forum powody dla ktorych MAX nie jest w produkcjach filmowych. Ogolnie:

 

-Niema wersji dla *nixa, i niema \"standalone\" renderera.

-Nie ma wbudowanej mozliwosci zapisywania plikow w ASCI

-MAX uzywa osi \"z\" jako \"y\" co sprawia czasem problemy w czasie przenoszenia plikow.

Napisano

Moge napisac czemu ja urzywam maxa:

- ucze sie od 1 czesci (sentument?)

- ma najwiecej tutkow i ksiazek

- jest najpopularniejszy w polsce

- box modeling na 6+ (co prawda nie znam tych z innych programow ale niczego mi w maxowym nie brakuje)

- cena

- ma fajne forum na max3d.pl :D

 

Jedyne na co moge narzekac to renderer. Ale brazil robi swoje:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności