jp Napisano 9 Lipiec 2005 Share Napisano 9 Lipiec 2005 Uzywam VIZ2005 z zaimplementowanym Mental Rayem. Chce opanowac renderowanie w z GI, lecz nie wiem ktorego renderera powinienem sie uczyc. Jak widac na forum wiekszosc uzywa V-Raya. Zastanawiam sie czy pomiedzy mozliwosciami obu rendererow sa duze roznice. Decyzja o tyle wazna, ze V-ray to spory wydatek a Mental tylko czeka na uruchomienie... Jednym slowem bylbym wdzieczny za podpowiedzi dotyczace wyboru. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg_jg Napisano 10 Lipiec 2005 Share Napisano 10 Lipiec 2005 Jako użytkownik mental ray`a powiem tak: prawdą jest, że jego nauka zajmuje więcej czasu niż vray`a, brazil`a czy finalrender`a, ponieważ... jest on bardziej rozbudowany od konkurencji chyba pod każdym względem. Jednak jego złożoność ma też wady, z którymi nawet goście z Discreet`a sobie nie poradzili ( głównie chodzi mi o translator, który przetwarza całą "max`ową" scenę na język wykorzystywany przez mental ray`a, a dokładnie- o "ukryte" shader`y*... ukryte ponieważ translator ich nie obsługuje, albo generuje błędy), dlatego nie można mówić o pełnej integracji pakietu mental ray`a z max`em (translacja). Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości sytuacja ta ulegnie zmianie- przynajmniej część shader`ów zacznie działać. W pierwszych tygodniach użytkowania możesz mieć wrażenie, że mental ray jest ...lekko mówiąc powolny, lecz z każdym miesiącem będzie 'przyspieszać' i 'zwiększać realizm' generowanych scen ;) Jedną z rzeczy, które lubię w nim najbardziej to swoboda z jaką można tworzyć materiały... ilość dostępnych opcji dosłownie przytłacza;), szczególnie, gdy masz zdolności programistyczne i tworzysz własne biblioteki. Każda nowa odsłona pakietu przynosi wzrost wydajności, jak również (co jest oczywiste) nowe opcje. Jedne z ciekawszych to sss (dla max`a w standardzie od wersji 3.3), oraz 'multibouncing'-> diffuse bounces dla [FG] (od wersji 3.4- max 7.5) czy możliwość renderingu sieciowego (do 8 fizycznych procków z systemami windows+ max) w trybie "Distributed Bucket Rendering" (od wersji 3.4- max 7.5), szczególnie przydatna dla osób, które mają więcej komputerów. Co do samego Indirect Illumination to jest do wyboru dość sporo opcji: - same photony (jednak efekt nie jest dość ciekawy, sytuacje poprawia duży radius, ale...) - photony + Final Gathering - Final Gathering (ale w zasadzie tylko diffuse bounces- dostępne od wersji 3.4) - path tracing (który trzeba odblokować, jednak czas renderingu szybko zniechęca :( ) Materiałów opisujących mental ray`a dla max`a jest jeszcze niestety mało, dlatego część z nich zebrałem w jednym miejscu**; chociaż sytuacja jest dużo lepsza od "6.". W tym względzie vray ma dużą przewagę. Mental ray jest oczywiście "fizycznie poprawny". Miałem jakieś "epizody" z vray`em, brazil`em czy finalrender`em, ale nawet gdyby ktoś miał mnie baseball`em po palcach okładać nie zmienię zdania i zostanę przy mental`u... mental4ever :D * shadery, które odblokowałem: click (jest kilka więcej) ** Materiały edukacyjne Strona producenta mental ray`a: www.mentalimages.com a... to taki mały wstęp ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jp Napisano 11 Lipiec 2005 Autor Share Napisano 11 Lipiec 2005 Bardzo dziekuje za obszerna odpowiedz. Zaczynam z wersja 3.26.20 wiec chyba nie ma tam opcji o ktorych mowiles. Nie ma zaciecia do programowania ale jeszcze decydujac sie na VIZa(Maxa) jako program do wizualizacji nie balem sie sporej ilosci opcji..l;) Mysle, ze zaczne sie przegryzac przez Mentala... Slyszalem ze krucho z podrecznikami do tego (tutki swoja droga) ale chyba cos znajde w obcojezycznej lit. Dzieki jeszcze raz i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg_jg Napisano 11 Lipiec 2005 Share Napisano 11 Lipiec 2005 Wersja 3.2 mental ray`a jest stosunkowo powolna i czasami niestabilna, sytuacja poprawiła się w wersji 3.3 (informacje o różnicach między wersją 3.2 a 3.3 dla max`a znajdziesz w dokumencie "newfeatures.pdf"- max`owy katalog "help", albo tu. Dodatkowo w wersji 3.4 zostało całkowicie przepisane [FG], co według producenta pozwoliło zredukować ilość sampli o połowę (zachowując jakość). Nie ma zaciecia do programowaniaja też ;) Slyszalem ze krucho z podrecznikami do tego tak, szczególnie dla 'wersji max`owej' mental ray`a, ale za to są 2 bardzo ciekawe pozycje: "Written by the mental ray software project leader", opisujące całego mental ray. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jp Napisano 12 Lipiec 2005 Autor Share Napisano 12 Lipiec 2005 Dzieki za dodatkowe uwagi;( Niestety, mam licencje tylko na 3.2.6.Zapewne kupie podrecznikktory polecasz, mimo drakonskiej ceny (70euro, wrrr). Problemem jednak jest to, ze aktualne, drugie wydanie tyczy sie juz wyzszych niz moja wersji. Nie wiem czy mozna dokonac latwo upgrade samego renderera czy konieczny bylby zakup nowej wersji (wariant bez roznicy z V-rayem). Przy pierwszych probach "moj" mental nie wywalil sie ani razu ale mimo jeszcze znosnego sprzetu (P4 2,8, 1GB ram ) slimaczy nawet przy renderach wielkosci znaczka pocztowego... Nie jestem pewien czy zaczynanie z jak mowisz niestabilna i wolna wesja ma sens... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg_jg Napisano 12 Lipiec 2005 Share Napisano 12 Lipiec 2005 Problemem jednak jest to, ze aktualne, drugie wydanie tyczy sie juz wyzszych niz moja wersji. Tak, ale dalej jest to ta sama generacja (3.) dlatego bardzo wiele rzeczy opiera się na tych samych rozwiązaniach, a tak na marginesie, to zawsze możesz uczyć się z tutoriali, które są darmowe i teraz to rozwiązanie polecam- listę z nimi masz w moim poprzednim poście. Nie wiem czy mozna dokonac latwo upgrade samego renderera. Rozwiązaniem (teoretycznym-cena) jest tu wersja Standalone mental ray`a, albo nowszy max. Nie ma co kupować nowszych wersji, jeżeli dopiero uczysz się mental ray`a - po jakimś czasie może okazać się, że z niego zrezygnujesz, a zainwestowane pieniądze... mimo jeszcze znosnego sprzetu (P4 2,8, 1GB ram ) slimaczy nawet przy renderach wielkosci znaczka pocztowego...Widzisz... wszystko zależy od ustawień i jak już mówiłem wcześniej z każdym 'wysiedzonym' tygodniem będziesz lepiej je dobierać. Nie jestem pewien czy zaczynanie z jak mowisz niestabilna i wolna wesja ma sens...Nie jest aż tak źle :) Zawsze możesz pobrać z sieci wersję trialową max`a 7 (mental ray 3.3 i zobaczyć jak on działa; lepiej zaczynaj od tego co masz, jeżeli zdecydowałeś się już na ten pakiet), albo vray`a free, czy Brazil`a Rio, by przekonać się co jest dla Ciebie lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się