Scrapek Napisano 4 Sierpień 2005 Napisano 4 Sierpień 2005 robimy z bratem samochodówkę 3d. Na etapie prac nad pierwszym modelem may pewien dylemat. Otóż model jest kanciasty a gdy nałożymy na niego MS z Interiors 1 to mimo dobrego efektu ilość poly rośnie 4krotnie. Jednak jeśli Interiors jest 0 a Smothnes 1,0 to model wygląda świetnie a ilość poly wcale nie wzrasta. Mógłby mi to ktoś wytłumaczyć??
Marcin Napisano 4 Sierpień 2005 Napisano 4 Sierpień 2005 interations 0 nie dodaje polygonow a jedynie zamienia "smoothing groups" wszystkich polygonów na tę samą ... dzieki temu polygony obok siebie są tak jak by wygladzone i nie widac ich krawędzi ...
sanki Napisano 4 Sierpień 2005 Napisano 4 Sierpień 2005 tak jak Marcin pisze nie inaczej, tylko to samo mozna osiagnac nadajac modelowi modyfikator smooth, albo ustawiajac recznie smoothing groups dla grup poligonow. iterations to ilosc przebiegow w ktorych krawedzie sa dzielone na mniejsze ilosci a wierzcholki interpolowane tak aby dac efekt jak najwiekszego wygladzenia. Przy iterations 0 nic nie jest dzielone. Przy it = 1 kazdy poligon jest dzielony na 4 mniejsze. przy it = 2 na 16 itd itd itd
Kakrotto13 Napisano 4 Sierpień 2005 Napisano 4 Sierpień 2005 I jesli robicie ja na wlasnym enginie to jest duze prawdopodobienstwo ze nieobsluguje wlasnie smooth groups'ow ;]
Scrapek Napisano 4 Sierpień 2005 Autor Napisano 4 Sierpień 2005 Smooth Groups nie musi obsługiwać, wystarczy zwykły smoth. Jeśli zwykłego smotha nie obsłuży prosty engine własnej roboty to może znacie jakiś darmowy który to obsłuży.
sartr Napisano 4 Sierpień 2005 Napisano 4 Sierpień 2005 zwykły smooth moze obsluzy ale 2 SG czy wiecej to juz czeba ostroznie bo roznorako enginy sie na tym zachowuja
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się