Napisano 4 Sierpień 200519 l robimy z bratem samochodówkę 3d. Na etapie prac nad pierwszym modelem may pewien dylemat. Otóż model jest kanciasty a gdy nałożymy na niego MS z Interiors 1 to mimo dobrego efektu ilość poly rośnie 4krotnie. Jednak jeśli Interiors jest 0 a Smothnes 1,0 to model wygląda świetnie a ilość poly wcale nie wzrasta. Mógłby mi to ktoś wytłumaczyć??
Napisano 4 Sierpień 200519 l interations 0 nie dodaje polygonow a jedynie zamienia "smoothing groups" wszystkich polygonów na tę samą ... dzieki temu polygony obok siebie są tak jak by wygladzone i nie widac ich krawędzi ...
Napisano 4 Sierpień 200519 l tak jak Marcin pisze nie inaczej, tylko to samo mozna osiagnac nadajac modelowi modyfikator smooth, albo ustawiajac recznie smoothing groups dla grup poligonow. iterations to ilosc przebiegow w ktorych krawedzie sa dzielone na mniejsze ilosci a wierzcholki interpolowane tak aby dac efekt jak najwiekszego wygladzenia. Przy iterations 0 nic nie jest dzielone. Przy it = 1 kazdy poligon jest dzielony na 4 mniejsze. przy it = 2 na 16 itd itd itd
Napisano 4 Sierpień 200519 l I jesli robicie ja na wlasnym enginie to jest duze prawdopodobienstwo ze nieobsluguje wlasnie smooth groups'ow ;]
Napisano 4 Sierpień 200519 l Autor Smooth Groups nie musi obsługiwać, wystarczy zwykły smoth. Jeśli zwykłego smotha nie obsłuży prosty engine własnej roboty to może znacie jakiś darmowy który to obsłuży.
Napisano 4 Sierpień 200519 l zwykły smooth moze obsluzy ale 2 SG czy wiecej to juz czeba ostroznie bo roznorako enginy sie na tym zachowuja
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto