elmozaur Napisano 8 Sierpień 2005 Napisano 8 Sierpień 2005 Witam jestem nowy na tym forum. Nazywam sie Grzegorz. Mam pytanie dotyczace Rhino. Do Rhino zaimportowalem siatke z innego programu 3d (Lightwave3D) W tamtym programie siatka jest typu MetaNurbs a po wczytaniu do Rhino jest to zwykla siatka sciankowa. Jako przyklad stworzylem kieliszek. W programie modelujacym Lightwave siatka posiada kilkanascie punktow kontrolnych ktore tworza gladka powierzchnie. Rhino natomiast po wczytaniu rozpoznaje jedynie punkty kontrolne i tworzy z nich uproszczona geometrie. Czy jest mozliwosc zamiany takiej prostej geometrii na postac NURBS ? dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam Grzegorz 'eLmO' Waletko
Marcin Napisano 8 Sierpień 2005 Napisano 8 Sierpień 2005 a w jakim formacie to exportowales z LW ? bo nie wszystkie formaty to nurbsy ...
elmozaur Napisano 8 Sierpień 2005 Autor Napisano 8 Sierpień 2005 zapisalem jako LWO i importowalem w rhino
Marcin Napisano 8 Sierpień 2005 Napisano 8 Sierpień 2005 to wyexportuj do igs ... z resztą to nigdy nie importowalem do Rhino nurbsów z innych programow (moze dlatego ze w innych programach nurbsy poprostu sux)
elmozaur Napisano 8 Sierpień 2005 Autor Napisano 8 Sierpień 2005 wiem wiem. ale problem polega na tym ze obiekt ktory chce przeniesc do Rhino jest bardzo trudny do stworzenia w Rhino od poczatku. Dlatego chcialem jakos go skonwertowac. A czy przewalenie go do Maxa, dodanie mesh smootha pomoze ?
Marcin Napisano 8 Sierpień 2005 Napisano 8 Sierpień 2005 aaa ... ty chcesz zwyklego mesha zamienic w nurbs ? ;] nie da rady ;]
elmozaur Napisano 8 Sierpień 2005 Autor Napisano 8 Sierpień 2005 tak. np mam boxa i po skonwertowaniu do nurbs chce uzyskac prawie kulke. Tak jak w Max wystarczy dodac modyfikator a w Lightwave nacisnac Tab.
elmozaur Napisano 8 Sierpień 2005 Autor Napisano 8 Sierpień 2005 a nurbs z maxa mozna wczytac do rhino tak by po imporcie dalej byly nurbsy ?
elmozaur Napisano 8 Sierpień 2005 Autor Napisano 8 Sierpień 2005 no i jak sie okazuje mozna skonwertowac. sluzy do tego polecenie meshtonurb. teraz trzeba poszukac komendy ktora wygladza zrawedzie (robi takiego meshsmootha dla powierzchni nurbsowych) pozdrawiam G
Bzyku Napisano 8 Sierpień 2005 Napisano 8 Sierpień 2005 nurbsy a poly czy w twoim wypadku SDS to inna bajka rhino nie posiada meshsmootha naszczescie :) niby jets mozliwosc konwersji poly to nurbs ale wtedy kazdy poligon to oddzielny surf czyli niema to najmniejszego sensu
Gość toucan Napisano 9 Sierpień 2005 Napisano 9 Sierpień 2005 Witam wszystkich, takze jestem tu nowy marcin, elmozaur - mieszacie NURBS (Non-uniform Rational B-Splines) z NURMS (Non-uniform Rational Mesh Smooth), inaczej zwane SDS (SubDivision Surfaces) Prawdziwe NURBSy nie maja nic wspolnego z meshem na zadnym etapie swojego zycia (chyba ze ekportujemy model do STL lub softu nie kumajacego NURBS) Lightwave nigdy nie mial, nie ma i chyba juz sie nie doczeka implementacji NURBS, igs'a wiec z niego nie wyplujesz, choc moze byc plugin ktory igsy do lw wczytuje i zamienia na mesha, Max ma implementacje NURBS i NURMS, jednak NURBS maxowy - chyba jest to najbardziej niedopracowana, najwolniejsza i najmniej stabilna implementacja ze wszystkich w softach 3D. bzyku - warto dodac, ze chyba jedynymi programami, ktore potrafia probowac robic NURBS'y z mesha to Maya i XSI, ale jak slusznie wspomniales - kiepsko i baardzo nieoplacalnie to im wychodzi. Jasli cos przeoczylem, prosze o poprawienie pozdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się