Napisano 8 Sierpień 200519 l Witam jestem nowy na tym forum. Nazywam sie Grzegorz. Mam pytanie dotyczace Rhino. Do Rhino zaimportowalem siatke z innego programu 3d (Lightwave3D) W tamtym programie siatka jest typu MetaNurbs a po wczytaniu do Rhino jest to zwykla siatka sciankowa. Jako przyklad stworzylem kieliszek. W programie modelujacym Lightwave siatka posiada kilkanascie punktow kontrolnych ktore tworza gladka powierzchnie. Rhino natomiast po wczytaniu rozpoznaje jedynie punkty kontrolne i tworzy z nich uproszczona geometrie. Czy jest mozliwosc zamiany takiej prostej geometrii na postac NURBS ? dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam Grzegorz 'eLmO' Waletko
Napisano 8 Sierpień 200519 l a w jakim formacie to exportowales z LW ? bo nie wszystkie formaty to nurbsy ...
Napisano 8 Sierpień 200519 l to wyexportuj do igs ... z resztą to nigdy nie importowalem do Rhino nurbsów z innych programow (moze dlatego ze w innych programach nurbsy poprostu sux)
Napisano 8 Sierpień 200519 l Autor wiem wiem. ale problem polega na tym ze obiekt ktory chce przeniesc do Rhino jest bardzo trudny do stworzenia w Rhino od poczatku. Dlatego chcialem jakos go skonwertowac. A czy przewalenie go do Maxa, dodanie mesh smootha pomoze ?
Napisano 8 Sierpień 200519 l Autor tak. np mam boxa i po skonwertowaniu do nurbs chce uzyskac prawie kulke. Tak jak w Max wystarczy dodac modyfikator a w Lightwave nacisnac Tab.
Napisano 8 Sierpień 200519 l Autor a nurbs z maxa mozna wczytac do rhino tak by po imporcie dalej byly nurbsy ?
Napisano 8 Sierpień 200519 l Autor no i jak sie okazuje mozna skonwertowac. sluzy do tego polecenie meshtonurb. teraz trzeba poszukac komendy ktora wygladza zrawedzie (robi takiego meshsmootha dla powierzchni nurbsowych) pozdrawiam G
Napisano 8 Sierpień 200519 l nurbsy a poly czy w twoim wypadku SDS to inna bajka rhino nie posiada meshsmootha naszczescie :) niby jets mozliwosc konwersji poly to nurbs ale wtedy kazdy poligon to oddzielny surf czyli niema to najmniejszego sensu
Napisano 9 Sierpień 200519 l Witam wszystkich, takze jestem tu nowy marcin, elmozaur - mieszacie NURBS (Non-uniform Rational B-Splines) z NURMS (Non-uniform Rational Mesh Smooth), inaczej zwane SDS (SubDivision Surfaces) Prawdziwe NURBSy nie maja nic wspolnego z meshem na zadnym etapie swojego zycia (chyba ze ekportujemy model do STL lub softu nie kumajacego NURBS) Lightwave nigdy nie mial, nie ma i chyba juz sie nie doczeka implementacji NURBS, igs'a wiec z niego nie wyplujesz, choc moze byc plugin ktory igsy do lw wczytuje i zamienia na mesha, Max ma implementacje NURBS i NURMS, jednak NURBS maxowy - chyba jest to najbardziej niedopracowana, najwolniejsza i najmniej stabilna implementacja ze wszystkich w softach 3D. bzyku - warto dodac, ze chyba jedynymi programami, ktore potrafia probowac robic NURBS'y z mesha to Maya i XSI, ale jak slusznie wspomniales - kiepsko i baardzo nieoplacalnie to im wychodzi. Jasli cos przeoczylem, prosze o poprawienie pozdr
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto