Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam jestem nowy na tym forum.

Nazywam sie Grzegorz.

Mam pytanie dotyczace Rhino.

Do Rhino zaimportowalem siatke z innego programu 3d (Lightwave3D)

W tamtym programie siatka jest typu MetaNurbs a po wczytaniu do Rhino jest to zwykla siatka sciankowa.

Jako przyklad stworzylem kieliszek.

W programie modelujacym Lightwave siatka posiada kilkanascie punktow kontrolnych ktore tworza gladka powierzchnie. Rhino natomiast po wczytaniu rozpoznaje jedynie punkty kontrolne i tworzy z nich uproszczona geometrie.

Czy jest mozliwosc zamiany takiej prostej geometrii na postac NURBS ?

 

dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

Grzegorz 'eLmO' Waletko

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a w jakim formacie to exportowales z LW ? bo nie wszystkie formaty to nurbsy ...

Napisano

to wyexportuj do igs ... z resztą to nigdy nie importowalem do Rhino nurbsów z innych programow (moze dlatego ze w innych programach nurbsy poprostu sux)

Napisano
  • Autor

wiem wiem. ale problem polega na tym ze obiekt ktory chce przeniesc do Rhino jest bardzo trudny do stworzenia w Rhino od poczatku. Dlatego chcialem jakos go skonwertowac. A czy przewalenie go do Maxa, dodanie mesh smootha pomoze ?

Napisano
  • Autor

tak.

np mam boxa i po skonwertowaniu do nurbs chce uzyskac prawie kulke.

Tak jak w Max wystarczy dodac modyfikator a w Lightwave nacisnac Tab.

Napisano
  • Autor

no i jak sie okazuje mozna skonwertowac.

sluzy do tego polecenie meshtonurb.

teraz trzeba poszukac komendy ktora wygladza zrawedzie (robi takiego meshsmootha dla powierzchni nurbsowych)

 

pozdrawiam

G

Napisano

nurbsy a poly czy w twoim wypadku SDS to inna bajka rhino nie posiada meshsmootha naszczescie :) niby jets mozliwosc konwersji poly to nurbs ale wtedy kazdy poligon to oddzielny surf czyli niema to najmniejszego sensu

Napisano

Witam wszystkich, takze jestem tu nowy

 

marcin, elmozaur - mieszacie NURBS (Non-uniform Rational B-Splines) z NURMS (Non-uniform Rational Mesh Smooth), inaczej zwane SDS (SubDivision Surfaces)

Prawdziwe NURBSy nie maja nic wspolnego z meshem na zadnym etapie swojego zycia (chyba ze ekportujemy model do STL lub softu nie kumajacego NURBS)

Lightwave nigdy nie mial, nie ma i chyba juz sie nie doczeka implementacji NURBS, igs'a wiec z niego nie wyplujesz, choc moze byc plugin ktory igsy do lw wczytuje i zamienia na mesha,

 

Max ma implementacje NURBS i NURMS, jednak NURBS maxowy - chyba jest to najbardziej niedopracowana, najwolniejsza i najmniej stabilna implementacja ze wszystkich w softach 3D.

 

bzyku - warto dodac, ze chyba jedynymi programami, ktore potrafia probowac robic NURBS'y z mesha to Maya i XSI, ale jak slusznie wspomniales - kiepsko i baardzo nieoplacalnie to im wychodzi.

 

Jasli cos przeoczylem, prosze o poprawienie

pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności