Skocz do zawartości

Kilka pytan (kamera, low poly modeling, cieple powietrze)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej :)

Pewnie nie trafilem z podforum najwspanialej, ale nie chce zakladac kilku watkow, wiec postawnowilem ze lepiej beidze dac pytania do jednego, a wiec:

 

- Jezli daje w okienku widok z kamery, kadruje sobie scenke, okazuje sie ze kadr z viwporta rozni sie od renderu, da sie jakos to skorygowac ?

 

-Modelujac cos (zalozmy ze to jest BOX) metoda low poly, (teraz napisze bardzo luznym nazewnictwem) przesowajac verteksy poligony zawsze zaginaja sie ostro, w miejscach veteksow, czy jest mozliwosc zmiany wlasciwosci verteksa aby w tym miejscu poligon byl gladko zagiety ??? (cos jak operowanie na zwyczjnych liniach, tam da sie wybrac jak dane wierzcholki maja zalamywac linie)

 

- Kolejna sprawa, moze ktos wie czym i jak zrobic efekt zalamywania sie obrazu na skutek nagrzania powietrza (jakis tutorial, albo cos, nigdzie nie znalalzem nic na ten temat)

 

Teraz chcialbym napisac jeszcze zdanie na koniec, jezeli ktos ma mi zamiar powiedziec abym poszedl sobie na google, przeczytal tutki, z max3d.pl itp itd, to odpowiadam, ze pytania zawsze zadaje w ostatecznosci, a na te, odpowiedzi od dluzszego czasu uzyskac nie moge.

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

1 . kliknij prawym przyciskiem na nazwe viewportu (w tym przypadku perspective lub camera 01) i wybierz "show safe frame ... pokaze sie region kadru jaki bedzie obejmowac render

 

2. to zeby cos bylo zaokrąglone trzeba wymodelowac ... najczesciej i najdokladniej jest to opisywane w tutorialach dot. modelowania samochodu ... i tam raczej cie odesle ... mozesz na szybko zaokrąglic daną krawędz przez zaznaczenie krawędzi ( nie vertexa tylko edge) i uzycie funkcji chamfer

 

3. cieple powietrze mozna uzyskac przez np. animowane particles z czasteczkami "faces" z duuuzym motion blurem i materialem z refraction ... moza tez dla efektu dodac do materialu noise w kanale bump dla wiekszego zalamywania sie

 

drugą metodą jest stworzenie plane`a z nadaniem materialu te z refraction i do bumpu dodac tez animowaną mape noise ...

 

to tak ogulnie ... bo mam nadzieje ze podstawy maxa znasz i zaczaisz o co chodzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności