Skocz do zawartości

VRay - photony dla zaawansowanych


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

VRay photony dla zaawansowanych.

Czy nie mógłby ktoś zrobić (np. Pendzel) porządny tutek o photonach? Jednak nie taki zwykły. Dużo tutoriali już przeczytałem i myślałem że dużo wiem o Vray\'owych photonach i nawet dobrze mi to wychodziło. Jednak gdy zasiadałem do sceny w której jest ciemny pokój i jedynym światłem jest słońce wpadające przez okno, to włosy mi dęba stawały. Zrobienie prostej scenki z photonami nie jest sztuką, natomiast zrobienie sceny z światłem zewnętrznym to dopiero wyzwanie. Moje prace niby są dobre ale zawsze jest coś nie tak: albo za jasno, albo za ciemno, albo photony zabarwiają wszystko kolorem ścian, albo photonów w ogóle nie ma, albo sufit i podłoga są jaśniejsze od ścian i na odwrót, albo renderuje się krótko lub długo, albo brak cieni, albo cienię są za duże, albo cały pokój jest w plamach. Całe dwa dni spędziłem na testach, a na moim celeronie 466 i 192 RAMu dużo ich nie było. Jestem wkurzony do takiego stopnia że nie odpale maxa dopóki nie pojawi się tutorial (wakacje są za krótkie aby je

spędzić nad jedną głupią sceną). Poniżej jest render do którego mam sporo pytań:

1. jak zrobić aby photony prawidłowo sie odbijały bo podłoga jest za ciemna. W jakieś próbie mi się udało jednak gdy chciałem zlikwidować inny problem to wszystko namieszałem.

2. jak zrobić porządek z półką. Ma za duże cienie (tak właściwie przez kilka godzin starałem się właczyć cienie ale sie nie dało dopiero teraz nie wiem skąd się pojawiły) i w ogóle półka nie wygląda jakby była w tym pokoju. bardziej przypomina mi to fotomontarz w photoshopie.

3. czy da się zrobić porządne photony bez iradiance? W zakładce GI jest do wyboru irradiance lub global photon i po prawej stronie też jest do wyboru global photon. Jak wybieram oba (z lewej i prawej) to photony się chrzanią.

4. jak usunąć te dziury zaznaczone na czerwono (sorry za słabą jakość renderu). Wygląda to jakby pomiędzy ramą okna a ścianą były szpary jednak ich nie ma (nawet zrobiłem okna troche większe aby wchodziły w ścianę więc jakim cudem są tam szpary!!!).

5. dlaczego photony barwią mi okna na zielono przecież są białe (próbowałem coś znaleźć w materiale VRay\'a, wyłączyłem receive GI lecz wtedy okna zrobiły się czarne)

6. używam światła VRay o kształcie sphere

7. dlaczego światła maxa nie emitują photonów?

8. Używam materiałów Vraya

9. dlaczego gdy używam standardowego materiału maxa to photonów prawie nie widać i renderuje się dłużej?

Uf, troche tego dużo. Pewnie nikt nie odpowie bo komu w wakacje chce się czytać, ale będę cierpliwie czekał - teraz bynajmniej mam czas na porządki i rower :)

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wszystkie swiatla emituja fotony dla Vraya nawet photometric... - co do twoich artefaktow - mala podopowiedz jesli nie mozesz sie doczekac tutoriala - diabel tkwi w color mapping - irradiance treshold - i paru innych...

Napisano

A teraz coś innego. Wczoraj miałem formata i zainstalowałem wszystko od nowa. Otworzyłem scenke pomajstrowałem w świetle (Vray\'a) i zrobiłem render. Wyszła kicha którą widzicie poniżej. Czy to błąd podczas instalacji Vray”a czy coś w świetle pomieszałem (chociaż nie ma tam za dużo opcji)

Napisano

tutorial juz jest - Dibo sprobuj nie przesadzac z energia swiatla....

 

VIDEO TUTORIALS IN XVID CODEC LIST! 5.06.2003 01_basic_scene_set.zip, 02_hdri_setings, 03_basic_self_illuminated_object, 04_fake_caustick, 05_basic_caustick, 06_smoth_surface_shadow, 07_area_shadow, 08_vray_light_basic_setings, 09_vray_light_color_setings, 10_vray_light_area_setings, 11_depth_of_field, 12_irradiance_sampels, 13_global_photon_map, 14_irradiance+global_map_from_file, 15_direct_computation, 16_Antialiasing, 17_environment, 18_motion_blur, 19_camera_settings, 20_system_settings, 21_photometric_light, 22_color_mapping, 23_irradiance_thresh, 24_diffuze_color, 25_reflect_depth, 26_reflect_glossiness, 27_reflect_glossiness_subdivs, 28_reflect_anisotropy, 29_reflect_interpolation, 30_reflect_fresnel, 31_reflect_color_filter, 32_reflect_maps, 33_reflect_phong_blinn_ward, 34_refract_color, 35_refract_glossiness, 36_refract_subdivs, 37_refract_interpolation, 38_refract_depth, 39_refract_IOR,40_refract_exit_color, 41_refract_maps, 42_material_options, 43_translucent_&_fog, 44_bump_map, 45_VrayDisplacementMod_3d, 46_VrayDisplacementMod_2d, 47_environment_maps, 48_VrayEdgesTex, 49_VRayHDRI_map, 50_VRayMap, 51_material_velvet, 52_material_wood

 

over 2:30 min Video in 1248x1024 resolution!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności