Napisano 13 Październik 200519 l Mój problem jest następujący: Przy próbie zlinkowania ze sobą dwóch obiektów (IK chain), tak aby pozycja "Z" zawsze współgrała, dzieje mi się coś dziwnego... Ustawiam w Wire parameters IK Goal > Position > Z position - w obu przypadkach, później two-way connection i... niby wszystko dobrze, aż do czasu kiedy człowiek chce tym wszystkim poruszać. Chwytam jeden z obiektów, ciągnę go przykładowo do góry, a drugi w tym czasie robi to samo, z tym że chyba ze 2 razy wolniej... z takiego linka to mi nic... Jak sobie z tym poradzić? Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
Napisano 14 Październik 200519 l Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem, ale chcesz uzależnić ruch IK Goal od ruchów innego obiektu, tak? Do tego możesz użyć zwykłej hierarchii. Jeżeli chcesz jednak użyć koniecznie Wire Parameters, to spróbuj one-way connection, zamiast two-way. Albo: w oknie Wire Parameters masz na dole dwa pola, wartość dla obiektu poruszającego się dwa razy wolniej przemnóż przez dwa (wtedy w jednym oknie będzie np. Z, w drugim Z*2). Ale nie jestem pewien, czy o to Ci chodziło.
Napisano 14 Październik 200519 l Jeżeli chcesz, żeby IK Goal był sterowany przez inny obiekt (dziedziczył transformację bądź rotację), dajmy na to przez boxa, to z menu u góry wybierasz przycisk "Select and link" (od lewej strony to jest trzeci przycik chyba). Następnie zaznaczasz IK Goal, za kursorem powinna się pojawić przerywana linia. Teraz wybierasz obiekt, do którego IK Goal ma być zlinkowany (jeżeli będzie ok, to obiekt "zamiga" na biało). Od tej pory IK Goal będzie "dzieckiem" (child) w hierarchii, a obiekt do którego go podłączyłeś (np. jakiś-tam box) będzie "rodzicem" (parent). Jak poruszysz parent object, tak samo poruszy się child object. Natomiast child nie będzie miał wpływu na parent object.
Napisano 15 Październik 200519 l Autor Dzięki aspenboy! Już sobie poradziłem. W moim przypadku sprawdziło się po prostu zrobienie grupy;d. Pozdro!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto