Gr3gorius Napisano 27 Październik 2005 Napisano 27 Październik 2005 Mam następujący problem: robiłem sobie moją scenkę pod animację, w której znajduje się miasto, jedna postać i motor. Same miasto to około 300.000 polygonów, a z postacią i motorem 333.000 polygonów. Jednak kiedy wyłączyłem maxa i na drugi dzień zabrałem się za robotę to zauważyłem, że przy renderowaniu pokazuje mi 900.000 polygonów, a scenka renderuje się tak wolno, że nawet nie ma sensu czekać na gotowy render. Po skasowaniu postaci i motora il. polygonów jest w dobra ok 300.000. Sęk w tym, że modele, które kasuje siatkę mają taką jak wcześniej i na oko widać, że nie mogą mieć łącznie 600.000 polygonów. Stało się mi to już drugi raz i nie mam pojęcia co jest tego powodem. Czy komu też już coś takiego się zdarzyło???
Marcin Napisano 27 Październik 2005 Napisano 27 Październik 2005 a nie masz przypadkiem ich skopiowanych , pojzniej schowanych (hide) i zaznaczonej opcji w render settings render hided geometry ?
kannu Napisano 27 Październik 2005 Napisano 27 Październik 2005 wysoce prawdopodobne ze mozesz miec na jakies obiekty nalozony mesch smootch z opcja wyswietlania w viewporcie zageszczenia z parametrem np. 0 lub 1, a do renderingu 2 lub wyzszy. Takie zageszczenie mozna tez ustawic na poziomie obiektu editable poly (bo w nurbsach i patchach to wiadomo ).
Gr3gorius Napisano 28 Październik 2005 Autor Napisano 28 Październik 2005 Niestety nic z tego co zostało wymienione powyżej nie ma miejsca. Ale za to pojawiła się kolejna ciekawa rzecz - renderer Brazila działa poprawnie i jest 330.000 polygonów - spróbuje zrobić reinstala 3ds maxa - może w opcjach scanline renderera coś jest namieszane? Tyle, że to by musiało znaczyć tyle, że stało się to samoistnie:) W każdym razie dzięki za pomoc! P.S Znalazłem przyczynę - opcja object motion blur po włączeniu apply w ustawieniach renderera wpływa na zagęszczenie siatki - może komuś się przyda. Pozdro!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się