Gość subbler Napisano 17 Listopad 2005 Napisano 17 Listopad 2005 Witam!! Niestety nie wiem czy już było... przeglądnąłem wstecz na ile starczyło mi sił i nie znalazłem .. więc: Czy istnieje jakaś inna możliwości dodawania tła do renderowanej sceny niż [ Rendering -> Environment -> Background ] ?!?! Chodzi mi o to, że bitmapa dodana w ten sposób daje efekt.. ze obiekty są jakby „zawieszone” w powietrzu. Może da rade stworzyć pustą w środku sferę i narzucić texture.. tak, żeby była imitacja nieba ?! Nie chce aby bitmapa „poruszała” się wraz z kamerą. Mam nadzieje, że strasznie nie namieszałem … i ktoś coś bedzie wiedzial :) Pozdrawiam !
Marcin Napisano 17 Listopad 2005 Napisano 17 Listopad 2005 do tego są mapowania bitmapy w opcjach bitmapy zamiast texture wybierasz evoirment i zaznaczasz obok jakiego typu , tak są np. uzywane mapy sferyczne HDRI taką panoramę mozna włozyc do evoirment , ustawic w bitmapie na evoirment i odpowiedni typ mapowania (popularnie jest to spherical evoirment)
Gość subbler Napisano 17 Listopad 2005 Napisano 17 Listopad 2005 Dzięki ! Zmajstrowałem bitmape tak jak pordziłeś - niestety nie wiem jak teraz ją przenieść do Environment ;( - może mógłbyś mi to wyjaśnić tak prosto - jak dla laika ;) Ustawilem bitmape na Environ, mapowanie sferyczne... -> co dalej :( Pozdrawiam ! PS. chodzi o: Environment map --> Material/Map Browswer --> Browse From [ Mtl Editor] --> Wybieram to co zrobilem w Material Editor z bitmapa i powinno byc ok?! Niestety bitmapa mi sie strasznie rozmyła.. i jest jednolity kolor w renderze - rouzmiem ze trzeba się z nią troche powawić w edytorze dla dobrego efektu ?
Marcin Napisano 17 Listopad 2005 Napisano 17 Listopad 2005 tworzysz panorame bitmapa o stosunku wysokosci do szerokosci 1 do 2 horyzont bedzie po srodku wysokosci tak przygotowaną mape (są tez gotowe , zajzyj do działu texturing and lightning) wkładasz do evoirment czynnosci : wchodzisz do evoirment , klikasz na slot i wybierasz bitmape , pozniej otwierasz material editor , i z evoirmnt chwytasz ten slot i przeciągasz do jakiejsc kulki w material editor , wybierasz instance (nie copy , instance bedzie mialo za zadanie zmienianie bitmapy , tak jak by linkowanie) gdy bedziesz mial juz tą mape w material editor , zamiast opcji texture zaznaczasz evoirment i obok wybierasz mapping : spherical evoirment to wszystko teraz jak bedziesz poruszal sie w scenie kamerą widok tez sie przesunie , tak jak by panorama mozesz tez zrobic podgląd w viewporcie (po tych czynnosciach opisanych wczesniej) , z menu views (musisz zaznaczyc przed tem widok perspective) wybierasz viewport background i zaznaczasz use evoirment background i nizej zazaczasz jeszcze display background , klikasz ok i masz podglad panoramy wykonanej wczesniej w widoku perspective
Gość subbler Napisano 17 Listopad 2005 Napisano 17 Listopad 2005 Dzięki !! za prof. i fachową pomoc :) już załapałem.. jeszcze tylko malutka kwestia.. czy mozna..a jesli tak to jak - skalować taką bitmape bo wychodzą mi straszne piksele w renderze. [chociaz to 1024x768] Pozdrawiam
Marcin Napisano 17 Listopad 2005 Napisano 17 Listopad 2005 textura to textura ;] ma swoją rozdzielczosc i gdy np. zostanie doana do evoirment loczicznie jest rozciągana , i renderując np. w rozdzielczosci 640x480 z bitmapą evoirment z mapowaniem spherical z rozdzielczoscią np. 1000x500 bedize rozciągnieta musisz poprostu miec takie panoramy w wysokiej rozdizelczosci jesli chcesz uniknąc pixelozy na renderach z evoirmentem spherical
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się