Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!!

 

Niestety nie wiem czy już było... przeglądnąłem wstecz na ile starczyło mi sił i nie znalazłem .. więc:

 

Czy istnieje jakaś inna możliwości dodawania tła do renderowanej sceny niż [ Rendering -> Environment -> Background ] ?!?! Chodzi mi o to, że bitmapa dodana w ten sposób daje efekt.. ze obiekty są jakby „zawieszone” w powietrzu. Może da rade stworzyć pustą w środku sferę i narzucić texture.. tak, żeby była imitacja nieba ?!

 

Nie chce aby bitmapa „poruszała” się wraz z kamerą.

 

Mam nadzieje, że strasznie nie namieszałem … i ktoś coś bedzie wiedzial :)

 

Pozdrawiam !

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

do tego są mapowania bitmapy

 

w opcjach bitmapy zamiast texture wybierasz evoirment i zaznaczasz obok jakiego typu , tak są np. uzywane mapy sferyczne HDRI

 

taką panoramę mozna włozyc do evoirment , ustawic w bitmapie na evoirment i odpowiedni typ mapowania (popularnie jest to spherical evoirment)

Napisano

Dzięki !

 

Zmajstrowałem bitmape tak jak pordziłeś - niestety nie wiem jak teraz ją przenieść do Environment ;( - może mógłbyś mi to wyjaśnić tak prosto - jak dla laika ;)

 

Ustawilem bitmape na Environ, mapowanie sferyczne... -> co dalej :(

 

Pozdrawiam !

 

PS. chodzi o:

 

Environment map --> Material/Map Browswer --> Browse From [ Mtl Editor] --> Wybieram to co zrobilem w Material Editor z bitmapa i powinno byc ok?!

 

Niestety bitmapa mi sie strasznie rozmyła.. i jest jednolity kolor w renderze - rouzmiem ze trzeba się z nią troche powawić w edytorze dla dobrego efektu ?

Napisano

tworzysz panorame

 

bitmapa o stosunku wysokosci do szerokosci 1 do 2

horyzont bedzie po srodku wysokosci

 

tak przygotowaną mape (są tez gotowe , zajzyj do działu texturing and lightning) wkładasz do evoirment

 

czynnosci :

 

wchodzisz do evoirment , klikasz na slot i wybierasz bitmape , pozniej otwierasz material editor , i z evoirmnt chwytasz ten slot i przeciągasz do jakiejsc kulki w material editor , wybierasz instance (nie copy , instance bedzie mialo za zadanie zmienianie bitmapy , tak jak by linkowanie)

 

gdy bedziesz mial juz tą mape w material editor , zamiast opcji texture zaznaczasz evoirment i obok wybierasz mapping : spherical evoirment

 

to wszystko

 

teraz jak bedziesz poruszal sie w scenie kamerą widok tez sie przesunie , tak jak by panorama

 

mozesz tez zrobic podgląd w viewporcie (po tych czynnosciach opisanych wczesniej) , z menu views (musisz zaznaczyc przed tem widok perspective) wybierasz viewport background i zaznaczasz use evoirment background i nizej zazaczasz jeszcze display background , klikasz ok i masz podglad panoramy wykonanej wczesniej w widoku perspective

Napisano

Dzięki !! za prof. i fachową pomoc :) już załapałem.. jeszcze tylko malutka kwestia.. czy mozna..a jesli tak to jak - skalować taką bitmape bo wychodzą mi straszne piksele w renderze. [chociaz to 1024x768]

Pozdrawiam

Napisano

textura to textura ;] ma swoją rozdzielczosc i gdy np. zostanie doana do evoirment loczicznie jest rozciągana , i renderując np. w rozdzielczosci 640x480 z bitmapą evoirment z mapowaniem spherical z rozdzielczoscią np. 1000x500 bedize rozciągnieta

 

musisz poprostu miec takie panoramy w wysokiej rozdizelczosci jesli chcesz uniknąc pixelozy na renderach z evoirmentem spherical

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności