Napisano 17 Listopad 200519 l Witam!! Niestety nie wiem czy już było... przeglądnąłem wstecz na ile starczyło mi sił i nie znalazłem .. więc: Czy istnieje jakaś inna możliwości dodawania tła do renderowanej sceny niż [ Rendering -> Environment -> Background ] ?!?! Chodzi mi o to, że bitmapa dodana w ten sposób daje efekt.. ze obiekty są jakby „zawieszone” w powietrzu. Może da rade stworzyć pustą w środku sferę i narzucić texture.. tak, żeby była imitacja nieba ?! Nie chce aby bitmapa „poruszała” się wraz z kamerą. Mam nadzieje, że strasznie nie namieszałem … i ktoś coś bedzie wiedzial :) Pozdrawiam !
Napisano 17 Listopad 200519 l do tego są mapowania bitmapy w opcjach bitmapy zamiast texture wybierasz evoirment i zaznaczasz obok jakiego typu , tak są np. uzywane mapy sferyczne HDRI taką panoramę mozna włozyc do evoirment , ustawic w bitmapie na evoirment i odpowiedni typ mapowania (popularnie jest to spherical evoirment)
Napisano 17 Listopad 200519 l Dzięki ! Zmajstrowałem bitmape tak jak pordziłeś - niestety nie wiem jak teraz ją przenieść do Environment ;( - może mógłbyś mi to wyjaśnić tak prosto - jak dla laika ;) Ustawilem bitmape na Environ, mapowanie sferyczne... -> co dalej :( Pozdrawiam ! PS. chodzi o: Environment map --> Material/Map Browswer --> Browse From [ Mtl Editor] --> Wybieram to co zrobilem w Material Editor z bitmapa i powinno byc ok?! Niestety bitmapa mi sie strasznie rozmyła.. i jest jednolity kolor w renderze - rouzmiem ze trzeba się z nią troche powawić w edytorze dla dobrego efektu ?
Napisano 17 Listopad 200519 l tworzysz panorame bitmapa o stosunku wysokosci do szerokosci 1 do 2 horyzont bedzie po srodku wysokosci tak przygotowaną mape (są tez gotowe , zajzyj do działu texturing and lightning) wkładasz do evoirment czynnosci : wchodzisz do evoirment , klikasz na slot i wybierasz bitmape , pozniej otwierasz material editor , i z evoirmnt chwytasz ten slot i przeciągasz do jakiejsc kulki w material editor , wybierasz instance (nie copy , instance bedzie mialo za zadanie zmienianie bitmapy , tak jak by linkowanie) gdy bedziesz mial juz tą mape w material editor , zamiast opcji texture zaznaczasz evoirment i obok wybierasz mapping : spherical evoirment to wszystko teraz jak bedziesz poruszal sie w scenie kamerą widok tez sie przesunie , tak jak by panorama mozesz tez zrobic podgląd w viewporcie (po tych czynnosciach opisanych wczesniej) , z menu views (musisz zaznaczyc przed tem widok perspective) wybierasz viewport background i zaznaczasz use evoirment background i nizej zazaczasz jeszcze display background , klikasz ok i masz podglad panoramy wykonanej wczesniej w widoku perspective
Napisano 17 Listopad 200519 l Dzięki !! za prof. i fachową pomoc :) już załapałem.. jeszcze tylko malutka kwestia.. czy mozna..a jesli tak to jak - skalować taką bitmape bo wychodzą mi straszne piksele w renderze. [chociaz to 1024x768] Pozdrawiam
Napisano 17 Listopad 200519 l textura to textura ;] ma swoją rozdzielczosc i gdy np. zostanie doana do evoirment loczicznie jest rozciągana , i renderując np. w rozdzielczosci 640x480 z bitmapą evoirment z mapowaniem spherical z rozdzielczoscią np. 1000x500 bedize rozciągnieta musisz poprostu miec takie panoramy w wysokiej rozdizelczosci jesli chcesz uniknąc pixelozy na renderach z evoirmentem spherical
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto