Skocz do zawartości

Tło w MAXie


Gość subbler

Rekomendowane odpowiedzi

Gość subbler

Witam!!

 

Niestety nie wiem czy już było... przeglądnąłem wstecz na ile starczyło mi sił i nie znalazłem .. więc:

 

Czy istnieje jakaś inna możliwości dodawania tła do renderowanej sceny niż [ Rendering -> Environment -> Background ] ?!?! Chodzi mi o to, że bitmapa dodana w ten sposób daje efekt.. ze obiekty są jakby „zawieszone” w powietrzu. Może da rade stworzyć pustą w środku sferę i narzucić texture.. tak, żeby była imitacja nieba ?!

 

Nie chce aby bitmapa „poruszała” się wraz z kamerą.

 

Mam nadzieje, że strasznie nie namieszałem … i ktoś coś bedzie wiedzial :)

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

do tego są mapowania bitmapy

 

w opcjach bitmapy zamiast texture wybierasz evoirment i zaznaczasz obok jakiego typu , tak są np. uzywane mapy sferyczne HDRI

 

taką panoramę mozna włozyc do evoirment , ustawic w bitmapie na evoirment i odpowiedni typ mapowania (popularnie jest to spherical evoirment)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość subbler

Dzięki !

 

Zmajstrowałem bitmape tak jak pordziłeś - niestety nie wiem jak teraz ją przenieść do Environment ;( - może mógłbyś mi to wyjaśnić tak prosto - jak dla laika ;)

 

Ustawilem bitmape na Environ, mapowanie sferyczne... -> co dalej :(

 

Pozdrawiam !

 

PS. chodzi o:

 

Environment map --> Material/Map Browswer --> Browse From [ Mtl Editor] --> Wybieram to co zrobilem w Material Editor z bitmapa i powinno byc ok?!

 

Niestety bitmapa mi sie strasznie rozmyła.. i jest jednolity kolor w renderze - rouzmiem ze trzeba się z nią troche powawić w edytorze dla dobrego efektu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tworzysz panorame

 

bitmapa o stosunku wysokosci do szerokosci 1 do 2

horyzont bedzie po srodku wysokosci

 

tak przygotowaną mape (są tez gotowe , zajzyj do działu texturing and lightning) wkładasz do evoirment

 

czynnosci :

 

wchodzisz do evoirment , klikasz na slot i wybierasz bitmape , pozniej otwierasz material editor , i z evoirmnt chwytasz ten slot i przeciągasz do jakiejsc kulki w material editor , wybierasz instance (nie copy , instance bedzie mialo za zadanie zmienianie bitmapy , tak jak by linkowanie)

 

gdy bedziesz mial juz tą mape w material editor , zamiast opcji texture zaznaczasz evoirment i obok wybierasz mapping : spherical evoirment

 

to wszystko

 

teraz jak bedziesz poruszal sie w scenie kamerą widok tez sie przesunie , tak jak by panorama

 

mozesz tez zrobic podgląd w viewporcie (po tych czynnosciach opisanych wczesniej) , z menu views (musisz zaznaczyc przed tem widok perspective) wybierasz viewport background i zaznaczasz use evoirment background i nizej zazaczasz jeszcze display background , klikasz ok i masz podglad panoramy wykonanej wczesniej w widoku perspective

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość subbler

Dzięki !! za prof. i fachową pomoc :) już załapałem.. jeszcze tylko malutka kwestia.. czy mozna..a jesli tak to jak - skalować taką bitmape bo wychodzą mi straszne piksele w renderze. [chociaz to 1024x768]

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

textura to textura ;] ma swoją rozdzielczosc i gdy np. zostanie doana do evoirment loczicznie jest rozciągana , i renderując np. w rozdzielczosci 640x480 z bitmapą evoirment z mapowaniem spherical z rozdzielczoscią np. 1000x500 bedize rozciągnieta

 

musisz poprostu miec takie panoramy w wysokiej rozdizelczosci jesli chcesz uniknąc pixelozy na renderach z evoirmentem spherical

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności