tweety Napisano 21 Listopad 2005 Napisano 21 Listopad 2005 W maxie jest to proste: daję boxa jako Matte Shadow na nim kładę kulkę i mam kulkę 3d na moim stole w domu. Ale problem jest taki, że potrzebuje ten sam efekt uzyskać w Blenderze. Czy w ogóle istnieje możliwość uzyskania materiału Matte Shadow? No i jak wstawić mapę w envirnoment? Przekopałem forum Blendera ale całyy GUI tego programu jest trochę za bardzo skomplikowane jak na poniedziałkowy umysł :) Pozdrawiam
MassTA Napisano 23 Listopad 2005 Napisano 23 Listopad 2005 Jeśli chodzi o to żeby renderował sie tylko cień na materiale, to w zakładce "Mirror transp" (materiału) jest opcja "only shadow". Pozostaje tylko ustawić jako format renderowania PNG lub TGA i zmienić tryb renderowania (nie wiem czy tak to sie nazywa :P ) na RGBA. Co do enviroment: W zakładce Shading (F5), podzakładce "World buttons" dodajemy teksture, przechodzimy do panelu ładowania tekstur, wczytujemy teksture (typ Image), wracamy do panelu World buttons, wybieramy jak ma być mapowana tekstura tła (HDRI mapujemy jako AngMap) i w zakładce Map To wciskamy "Hori" oraz wyłączamy "Blend". Mapy HDRI działają tylko przy renderowaniu w Yafray'u (nie widać ich w podglądzie w blenderze, ale działają). Mam nadzieje że pomogłem. :)
Rekomendowane odpowiedzi