Skocz do zawartości

modele cząsteczek chemicznych


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemanko, pomocy, chcę zapakować do maxa modele cząsteczek chemicznych z programu ACD/ChemScetch, HYPER CHEM i RAZWIN, rozszerzenie plików: HIN, PDB, SKC, XYZ, HDF, MOL, ZMT, ML2, CHM.

Podobno DEEP EXPLORATION sobie z tym radzi lecz nie mogę go nigdzie wyrwać.

Soft chemiczny jest dość niekompatybilny z maxem, a mam do wymodelowania bardzo złożone związki z chemii organicznej, DNA to przy tym sielanka.

Bardzo ważne by zachować proporcje w odległościach między atomami oraz kąty między wiązaniami.

 

Gdybyście coś wiedzieli to wielkie dzięki.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmm, znalazlem cos takiego. Moze pomoze :)

How Can I Efficiently Import my PDB Files into 3DS MAX, Maya, Lightwave, XSI, etc?

 

Okino's NuGraf and PolyTrans software packages were heavily modified and optimized in order to import and render PDB files with thousands of atoms. However, getting this same number of polygonalized atoms into animation systems such as 3DS MAX, Maya, Lightwave and XSI is another story. In example test conversions they will basically grind to a halt at some point between importing the data, interactively viewing it or rendering the atoms.

The following conversion pipeline has been written and optimized for the conversion of PDB files to these respective programs:

 

Set the "Atom/Bond Detail Level" to "Medium (s=6x6, c=4)". This sets the number of polygons that will be used to create the polygonalized spheres and cylinders. These values produce acceptable looking spheres/cylinders without too much chunkiness.

After the PDB file has been imported into the stand-alone PolyTrans software right click on the top-most yellow folder shown in the "Selector Window" and choose "Move Child Instances into single object…". This will merge objects together based on their grouping folders, and thus can greatly reduce the number of objects in the scene. If you want to merge all atoms into a single object then use the "Move selected objects to new object" menu item command instead.

You can repeat the last step one or more times. Each time it will reduce the number of objects in the scene assuming that there still remains yellow grouping folders with children mesh objects in the scene hierarchy.

If you wish, but is not totally necessary, you could apply Okino's polygon reduction system to the final scene.

At this stage you would export to the destination file format. For 3DS MAX do a "Save as Okino .bdf" format and then load the .bdf file into 3DS MAX using the Okino PolyTrans native plugins for MAX.

 

calosc tutaj

Napisano

Dzięki wielkie SimeN, wczoraj go zassałem (Poly Transa) po zaintalowaniu do maxa5, max ma dylemat z czytaniem plagsa.

 

 

Hindus :

crazy nie miej pretensji do SimeN nie pisał że będzie działać :)

Napisano

Może źle to ująłem, nie mam i nie mogę mieć pretensji do kogoś kto stara się udzielić jakiejkolwiek rady, to "wielkie dzięki" było w jak najbardziej dobrym tonie.

Sorry SimeN że tak to zostało odebrane. To "dzięki" było za samo chociażby zainteresowanie moim problemem.

 

 

P.S. tego Deep Explotationa właśnie dorwałem (full wersja) i naprawdę działa.

Każdemu polecam. Przydaje się. Konwersja i przeglądarka - extra.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności