Gość Ołóweczek Napisano 25 Listopad 2005 Share Napisano 25 Listopad 2005 Jestem nowy i interesuje mnie parę rzeczy związanych z 3dsmax, których nigdzie nie mogłem znaleźć. Mianowicie jak renderować jakiś obiekt tak aby była widoczna sama siatka ? Np. wstawiam kulę i żeby po renderingu były widoczne tylko te linie siatki. I druga sprawa jak wstawić do flasha taką siatkę (ale nie bitmapę), żeby można było ją animować w nim jak obiekt 3D ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregorjan Napisano 25 Listopad 2005 Share Napisano 25 Listopad 2005 Nadaj obiektowi materiał wire lub w F10 zaznacz opcję force wireframe Co do flasha nie wiem bo jeszcze go nie używałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tronhh Napisano 25 Listopad 2005 Share Napisano 25 Listopad 2005 Te "linie siatki" mozna generowac tak: przydzielasz objektowi jakas texturke i wlanczasz w "material editor" pod zakladka "shader basic parameters" okienko "wire". Jej grubosc kontroloujesz z zakladki "Extended Parameters" "wire-size". jak pewnie zauwazyles objekt stal sie "przezroczysty" i mozna tez widziec siatke po drugiej stronie objektu, gdybys to chcial zlikwidowac postepuj w nastepujacy sposob: zeskaluj twoj objekt z wcisnietym klawiszem "shift", utwozysz wtedy mniejsza kopie twojego objektu. dodaj teraz do nowo utwozonej bryly material "mate/shadow". co do drugiej czesci twojego pytania to niestety ci nie pomoge bo nie mam pojecia o flashu. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
himek Napisano 25 Listopad 2005 Share Napisano 25 Listopad 2005 ostatnio spotkalem sie z programem konwertujacym pliki 3ds do postaci flash -ale jak babcie kocham nie pamietam nazwy(a moze to byl plugin). Jeden z wbudowanych formatow maxa daje mozliwosc zapisu "bez tla" - bo to chyba potrzebne. Pomoge tylko tyle ze powiem ze sie da ;) - niestety dokladniej nic a nic nie wiem - przewertuj forum - byl juz chyba taki post. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 25 Listopad 2005 Share Napisano 25 Listopad 2005 wyrenderuj każdą klatke do osobnego pliku i importuj do flasha pierwszą - jak spyta czy importować ciąg plików to daj na YES. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aspenboy Napisano 25 Listopad 2005 Share Napisano 25 Listopad 2005 co do flasha: możesz skorzystać ze Swift3D - potrafi konwertować obiekty maxa na wektor 2D. Trochę trzeba się pobawić opcjami importu, ale efekty bardzo fajne mogą wyjść (zwłaszcza, że potrafi wczytać także animację). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregorjan Napisano 26 Listopad 2005 Share Napisano 26 Listopad 2005 Jeden z wbudowanych formatow maxa daje mozliwosc zapisu "bez tla" - bo to chyba potrzebne. Pomoge tylko tyle ze powiem ze sie da ;) - niestety dokladniej nic a nic nie wiem - przewertuj forum - byl juz chyba taki post. Żeby nie było widać czarnego tła wystarczy w F10 przy zapisie pliku użyć formatu .PNG-zapisz-pokaże się lista, gdzie ma być zaznaczona opcja alpha i interlaced Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy Napisano 26 Listopad 2005 Share Napisano 26 Listopad 2005 jest opcja w mental ray'u renderowania do wektorów, które otworzysz we flashu. Niestety, mi sie nie udało tego zrobić, ale wiem że sie da bo czytalem o tym w książce "3dmax 6 skuteczne rozwiązania" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się