Marcin Napisano 4 Grudzień 2005 Napisano 4 Grudzień 2005 (edytowane) Pytanie: Jak ustawić blueprinty w 3D Maxie ? Odpowiedź: Jest kilka sposobów na ustawienie blueprintów w 3D maxie, na początku jednak należy prawidłowo przygotować dany blueprint do użytku. Powinniśmy dysponować trzema widokami na rzucie obiektu, widoku z góry, z lewej i widoku od przodu. Następnym krokiem jest kadrowanie, należy utworzyć 3 pliki z widokami rzutu, każdy odpowiednio przycięty maxymalnie do krawędzi Teraz tworzymy w 3D Maxie 3 obiekty typu Plane. Ich wymiary mozna ustalić za pomocą przygotowanych już rzutów, wymiary bitmap można przekopiować do wymiarów plane`ów. Przykładowo: jeśli rzut z góry ma wymiary 229x498 to tworzymy plane o takich samych wymiarach. po tym jak zrobimy już wszystkie plansze dla rzutów, robimy 3 materiały typu Standard i w slocie diffuse przypisujemy każdemu z nich inny przygotowany rzut. Przypisujemy poszczególne materiały dla plane`ów w scenie i w każdym materiale włączamy Show map in viewport. Jednak ta metoda ma kilka wad: aby modelować w widokach Left,Top i Front należy przełączyć tryb wyświetlania w viewportach na Smooth + Highlights dlatego, że tryb Wireframe nie obsługuje wyświetlania bitmap na obiektach (wyświetla on tylko samą siatkę obiektów). Do tego gdy będziemy modelować obiekt w trybie Smooth + Highlights nie będziemy widzieli samych rzutów bo będą zasłonięte przez modelowany obiekt. Aby pozbyć sie tego problemu możemy włączyć tryb See Through dla modelowanego obiektu. Opcja ta włącza przeźroczystość dla obiektów w viewporcie. Opcję See Through można włączyć klikając prawym przyciskiem na zaznaczonym obiekcie, a następnie klikając na Properties Edytowane 3 Maj 2009 przez tweety 1
Marcin Napisano 4 Grudzień 2005 Autor Napisano 4 Grudzień 2005 (edytowane) Kolejną metodą jest użycie rzutów w viewportach jako Background W 3D Maxie Background ma określoną wielkość w viewporcie, pole to wynosi 400x400 punktów (w genertic units) Przykład: mamy rzut z góry, jego szerokość wynosi 498x229 pixeli. Rzut ten zostanie rozciągnięty w viewporcie jako backgroud aż największa jego długośc (czyli w tym przypadku 498 pixeli) będzie miała w viewporcie długość 400 generics units. Dlatego też przy dopasowywaniu rzutów tą metodą należy sobie określić wymiary. Przykładowo do wcześniej przygotowanych rzutów określamy wartość długości np. 500 i tworzymy sobie bitmapę gdzie środek jej będzie umieszczony w punkcie 0,0 w viewporcie 3D Maxa Oczywiście można jeszcze sobie udogodzić używając Gradientu w Photoshopie i przypisując kolory z viewportu 3D Maxa Końcowy efekt to czysty i przejrzysty viewport: Edytowane 3 Maj 2009 przez tweety
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się