Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam :)

Mam problem z renderingiem (i chyba z ustawieniem swiatel ) duzych scen w Max\'ie 5.

Nie moge sobie poradzic z przeswietleniem podlogi. Zawsze wychodzi zbyt jasno. Przy zastosowaniu wgudowanego w maxa GI pojawiaja sie roznego rodzaju nierownosci w rozkladzie oswietlenia a niekiedy nawet kolorowe plamy (nawet nie wiem z kad) ...

Ostatnio testowalem skrypt AreaLight i niewiele to dalo ... scena przeswietlona ...

Narazie nie uzywam FR ani Brazila tylko podstawowych rendererow Maxa.

 

Przy niewielkich obiektach wszystko dziala dobrze ...

 

Moze macie jakas przykladowa scene na ktorej moglbym sie poduczyc swiatel ?

 

Bede wdzieczny za pomoc

Pozdrawiam.

Cristof

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

No tak przeswietlona podloga - problem typowy rzekl bym:)

Proponuje wlaczyc dla swiatel DECAY (tlumienie) typu INVERSE lub bardziej naturalne (bardziej wytlumia) INVERSE SQUARE. Do tego oczywiscie odpowiednio zdefiniowany zakres tlumienia.

 

Osobiscie bardzo zadko zdarzaja mi sie sceny, w ktorych NIE wlaczalbym DECAY dla swiatel. Jesli umiejetnie okreslisz promien tlumiena dla DECAY to nawet nie musisz stosowac ATTENUATION ktore czasem moze sprawic wrazenie zbyt nienaturalne.

O DECAY mozesz poczytac troche na mojej stronie w dziale GI.

mareg.adns.pl

 

Tyle moge pomoc

pozdr

Marek

 

Napisano

ja bym polecal DECAY i sobie tam ustawisz wytlumienie (odleglosc od swiatla do podlogi minus 15-30 % odleglosci i jusz ... zawsze dziala :) )

 

powodzenia [heej]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności