L_Devil Napisano 9 Styczeń 2006 Napisano 9 Styczeń 2006 Witam! Stworzyłem w 3ds animację animację wewnętrznego pewnego obiektu (tzn. włączyłem Key Filter -> All i z Auto Keys włączonym, przemieszczałem Verticles w modelu :) ) w efekcie powstało ładne cuś o dużej liczbie polygonów. Przygotowałem zwyczajowo wersję low-poly i obie załadowałem jako xRef do nowej sceny (jak się łatwo domyśleć, tą drugą jako proxy). A ponieważ tak się jakoś złożyło, że w tej scenie ładnie wyglądałby jeszcze jeden taki obiekt, zrobiłem jego kopię (tzn. tego xRefa)... i tutaj niestety jest kłopot. Wyszło na to że moja kopia musi mieć przesuniętą o kilka klatek do przodu animację niż pierwszy xRef. Klnąć zrobiłem kopię sceny źródłowej i przesunąłem ją o kilka klatek i ustawiłem że drugi obiekt ma korzystać z drugiej sceny źródłowej. I to było rozwiązanie. Teraz mam nowy kłopot - mam aż 6 takich obiektów, każdy w odrobinę innym czasie. I co teraz, Winnetu? Robić 6x osobne sceny i każdy osobno ładować jako xRef? Szukałem w dokumentacji, ale niestety nie znalazłem. O co mi chodzi? Tylko o to, by dla każdego obiektu xRef z osobna z tej samej sceny, cała wewnętrzna animacja była przesunięta o kilka klatek, każda o inną daną liczbę. Jak ktoś wie jak to zrobić, będę niezwykle wdzięczny ;)
kannu Napisano 9 Styczeń 2006 Napisano 9 Styczeń 2006 a po co chcesz sie trzymać tego xref cały czas ? w oknie xref masz ocje szybkiego mergowania - możesz sobie to wciagnąc do sceny, pokopiować i przesunąć klucze.
L_Devil Napisano 9 Styczeń 2006 Autor Napisano 9 Styczeń 2006 Rzecz w tym że ten obiekt ma cholernie dużo polygonów i mój procek po prostu nie wytrzyma nawet dwóch kopii na jednej scenie. Po drugie, rozmiar pliku z referencją ma ok. 15 mb. Teraz pomóż to przez 6 dla 6 obiektów. A teraz wyobraź sobie, że za chwilę mogę potrzebować np. 20 takich obiektów. I co wtedy? Nie mam miejsca, żeby robić sobie scenę na 200 mb, nie mówiąc już o tym że po drodze komp mi zejdzie śmiercią tragiczną.
kannu Napisano 9 Styczeń 2006 Napisano 9 Styczeń 2006 ciezka sprawa :( . Ale myslisz ,ze jak jest xrefs , to sie nie bedzie dłuzej renderowało ? czy chodzi Ci głownie o oszczędność przy ładowaniu sceny ? bo nie kumam . Xrefs sie uzywa glownie po to , zeby uniknać potrzeby aktualizowania np. domku w kazdym pliku - wtedy poprawiasz domek raz- i wszedzie jest zaktualizowany.
L_Devil Napisano 10 Styczeń 2006 Autor Napisano 10 Styczeń 2006 tzn. w opcjach tego raczej nie ma, ale czy nie dało by się tego rozwiązać MaxScriptem? Wiem doskonale że rendering tyle potrwa, ale mnie chodzi o to że komp mi nie udźwignie tak skomplikowanej sceny przy obróbce. Rendering mnie nie obchodzi, niech sobie trwa i tydzień, ja mam czas :) Ten przykład z domkiem jest jak najbardziej na miejscu. Tak! Jeżeli będę musiał wprowadzić jakąś poprawkę w animacji, chcę to zrobić raz tak, żeby wszystkie 6 obiektów ją miało, lecz każdy przesunięty o np. 5 klatek.
bjk Napisano 10 Styczeń 2006 Napisano 10 Styczeń 2006 Nie za bardzo zajazylem o co chodzi ale odnosnie obrymalizacji scen słow kilka. Po pierwsze przydatny jest w utilities/more/object display culling warto wlaczyc i ustawic dogodny parametr targeta. Jesli to mozliwe warto uzywac modyfikatora obtymize albo wrecz ukrywac skonczone obiekty i przy renderze wlaczyc renderowanie obiektow ukrytych. Odnośnie zmniejszenia wagi pliku warto zaznaczyc compresson on save w customize/preferences/files
L_Devil Napisano 10 Styczeń 2006 Autor Napisano 10 Styczeń 2006 Kolego Bjk, bardzo bym prosił o odpowiadanie na pytanie :) Nie pytam się jak zoptymalizować scenę tylko jak, za pomocą maxScript (albo innego sposobu), przesunąć animację wewnętrzną xRef o kilka klatek. Dziękuję serdecznie za każdą radę, ale jak to się mówi "Mistrzowskiemu wypracowaniu nic nie pomoże, jeżeli jest nie na temat" :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się