Napisano 9 Styczeń 200619 l Witam! Stworzyłem w 3ds animację animację wewnętrznego pewnego obiektu (tzn. włączyłem Key Filter -> All i z Auto Keys włączonym, przemieszczałem Verticles w modelu :) ) w efekcie powstało ładne cuś o dużej liczbie polygonów. Przygotowałem zwyczajowo wersję low-poly i obie załadowałem jako xRef do nowej sceny (jak się łatwo domyśleć, tą drugą jako proxy). A ponieważ tak się jakoś złożyło, że w tej scenie ładnie wyglądałby jeszcze jeden taki obiekt, zrobiłem jego kopię (tzn. tego xRefa)... i tutaj niestety jest kłopot. Wyszło na to że moja kopia musi mieć przesuniętą o kilka klatek do przodu animację niż pierwszy xRef. Klnąć zrobiłem kopię sceny źródłowej i przesunąłem ją o kilka klatek i ustawiłem że drugi obiekt ma korzystać z drugiej sceny źródłowej. I to było rozwiązanie. Teraz mam nowy kłopot - mam aż 6 takich obiektów, każdy w odrobinę innym czasie. I co teraz, Winnetu? Robić 6x osobne sceny i każdy osobno ładować jako xRef? Szukałem w dokumentacji, ale niestety nie znalazłem. O co mi chodzi? Tylko o to, by dla każdego obiektu xRef z osobna z tej samej sceny, cała wewnętrzna animacja była przesunięta o kilka klatek, każda o inną daną liczbę. Jak ktoś wie jak to zrobić, będę niezwykle wdzięczny ;)
Napisano 9 Styczeń 200619 l a po co chcesz sie trzymać tego xref cały czas ? w oknie xref masz ocje szybkiego mergowania - możesz sobie to wciagnąc do sceny, pokopiować i przesunąć klucze.
Napisano 9 Styczeń 200619 l Autor Rzecz w tym że ten obiekt ma cholernie dużo polygonów i mój procek po prostu nie wytrzyma nawet dwóch kopii na jednej scenie. Po drugie, rozmiar pliku z referencją ma ok. 15 mb. Teraz pomóż to przez 6 dla 6 obiektów. A teraz wyobraź sobie, że za chwilę mogę potrzebować np. 20 takich obiektów. I co wtedy? Nie mam miejsca, żeby robić sobie scenę na 200 mb, nie mówiąc już o tym że po drodze komp mi zejdzie śmiercią tragiczną.
Napisano 9 Styczeń 200619 l ciezka sprawa :( . Ale myslisz ,ze jak jest xrefs , to sie nie bedzie dłuzej renderowało ? czy chodzi Ci głownie o oszczędność przy ładowaniu sceny ? bo nie kumam . Xrefs sie uzywa glownie po to , zeby uniknać potrzeby aktualizowania np. domku w kazdym pliku - wtedy poprawiasz domek raz- i wszedzie jest zaktualizowany.
Napisano 10 Styczeń 200619 l Autor tzn. w opcjach tego raczej nie ma, ale czy nie dało by się tego rozwiązać MaxScriptem? Wiem doskonale że rendering tyle potrwa, ale mnie chodzi o to że komp mi nie udźwignie tak skomplikowanej sceny przy obróbce. Rendering mnie nie obchodzi, niech sobie trwa i tydzień, ja mam czas :) Ten przykład z domkiem jest jak najbardziej na miejscu. Tak! Jeżeli będę musiał wprowadzić jakąś poprawkę w animacji, chcę to zrobić raz tak, żeby wszystkie 6 obiektów ją miało, lecz każdy przesunięty o np. 5 klatek.
Napisano 10 Styczeń 200619 l Nie za bardzo zajazylem o co chodzi ale odnosnie obrymalizacji scen słow kilka. Po pierwsze przydatny jest w utilities/more/object display culling warto wlaczyc i ustawic dogodny parametr targeta. Jesli to mozliwe warto uzywac modyfikatora obtymize albo wrecz ukrywac skonczone obiekty i przy renderze wlaczyc renderowanie obiektow ukrytych. Odnośnie zmniejszenia wagi pliku warto zaznaczyc compresson on save w customize/preferences/files
Napisano 10 Styczeń 200619 l Autor Kolego Bjk, bardzo bym prosił o odpowiadanie na pytanie :) Nie pytam się jak zoptymalizować scenę tylko jak, za pomocą maxScript (albo innego sposobu), przesunąć animację wewnętrzną xRef o kilka klatek. Dziękuję serdecznie za każdą radę, ale jak to się mówi "Mistrzowskiemu wypracowaniu nic nie pomoże, jeżeli jest nie na temat" :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto