Napisano 22 Styczeń 200619 l Mam durne pytanie, jak uzywac Garment Make?? Szukalem w google i nic, a poradnika w 3ds max nie rozumiem (czyt. tylko do tego poradnika nie rozumiem) HELP!!!
Napisano 24 Styczeń 200619 l Autor Haalo pomoze ktos?? (soory ze napisałem pod sobą ale to pomoaga w przyciąganiu uwagi)
Napisano 25 Styczeń 200619 l Robisz dwuwymiarowy kształt (shape). Konwertujesz do Editable Spline, zaznaczasz szystkie vertexy (będąc w vertex sub-object mode), wybierasz "Break". Dodajesz do spline'a modyfikator Garment Maker. Wybierasz ewentualnie gęstość siatki za pomocą parametru "Density". Koniec.
Napisano 25 Styczeń 200619 l Autor Dzekuje temat do zamkniecia. P.S Sciagnelem tutka ale i tak to &&&& dalo. Jeszcze raz THX EDIT+ I CO DALEJ?? jak mam je polaczyc??
Napisano 26 Styczeń 200619 l Robisz poszczególne płaszczyzny ubrań w widoku z góry, ze splinów. Wszystkie dołączasz do jednego (żeby był jeden editable spline, który będzie zawierał wszystkie linie ubrań), wchodzisz w tryb sub-object na poziom vertex, zaznaczasz wszystko i dajesz BREAK. Później włączasz modyfikator GARMENT MAKER i przechodzisz do trybu PANELS i ustawiasz panele przy postaci lub obiekcie, który chcesz ubrać. Następnie przechodzisz do trybu seams i zaznaczasz krawędzie paneli które chcesz żeby się połączyły, wybierasz CREATE SEAM (ew jeśli jest jakiś przekręcony to używasz REVERSE SEAM). Następnie dajesz modyfikator CLOTH, wybierasz OBJECT PROPERTIES i ustalasz rodzaj materiału dla ubrania (druga opcja do zaznaczenia i pod spodem menu rozwijane, które ustala wartości lub je sam definiujesz) oraz dodajesz obiekty do symulacji (ADD OBJECTS) i wybierasz i np parametr COLISION OBJECT (wtedy taki obiekt będzie tym, z którym inne będą kolidować). Zamykasz okno właściwości obiektów i przewijasz w dół gdzie masz opcję USE SEWING SPRINGS. Zaznaczasz to, robisz SIMULATE LOCAL (DAMPED) lub SIMULATE. Oto różnica między nimi: Simulate Local—Starts the simulation process without creating animation. Use this to drape the clothes on a character or sew the panels of a garment together. Simulate Local (damped)—Same as Simulate Local, but with a large amount of damping added to the cloth. When sewing a garment together, sometimes the panels come together at high speed, causing problems. Using a damped simulation alleviates this problem. Damped zapobiega zbieganiu się ubrań w jednym miejscu z dużą prędkością co może powodować kłopoty. Pobaw się trochę z tym to zobaczysz o co chodzi. Następnie jak już się zbiegną ubrania dostatecznie blisko odznaczasz USE SEWING SPRINGS i ponownie dajesz SIMULATE LOCAL. Ubranie gotowe. Na koniec możesz dać modyfikator SHELL (OUTER AMOUNT dajesz na 0, modyfikujesz INNER MOUNT) żeby dać ubraniu pewną grubość.
Napisano 26 Styczeń 200619 l a tutaj można znaleźć dodatkowe informacje a propos przygotowania samego modelu oraz kilka bardzo użytecznych skryptów. Jest też forum, warto zajrzeć. Polecam (niestety, po angielsku).
Napisano 27 Styczeń 200619 l Autor Dzieki Leru nic dziwnego ze jestes modem :) i tobie tez aspenboy THX. P.SJeszcze jedno debilne pytanie, gdzie moge znalesc jakies modele ludzi?? Larry ma mdosyc a dziecko sie nie nadaje a w google znalazłem tylko gołe i do maya i inych :| --- EDIT: Czy mozna sie tego pozbyc znaczy sie tego zeby ubrania były ze sobą scalone a nie zeby zostawały te zielone linie ?? Długosci nie moge dobrac :| i prawie zawsze zostają:(