Gość Martee_t Napisano 28 Styczeń 2006 Napisano 28 Styczeń 2006 Hey! Wlasnie sie zarejestrowalem bo mam nadzieje ze zdolacie mi pomoc! Sprawa wyglada tak: Stwozylem sobie obiekt 3d w autocadzie 2004 (duzo szybciej mi to idze i duzo dokladniej - a byl to dosyc szczegolowy model pianina) exportowalem go do .3ds otwozylem w 3dstudiomaxie 7.0 i nalozylem texturki. Nastepnie spowrotem import do .3ds. Teraz otwieram go w MilkShape by exportowac go z tamtad do .obj . Robie to wszystko zeby pozniej wykozystac model w programie napisanym w javie3d. Problem wyglada tak: wszyskie modele ktore exportuje do .obj rysowane w cadzie i texturowane w 3dsmax nie maja wektorow texturowania (chyba to sie tak nazywa :P). Natomiast te co rysuje tylko w 3ds posiadaja je: stad jesli wrzuce je do programu obiekt wyglada jak masa jednego koloru bez ksztaltow. Tak wyglada fragment pliku .obj prostego pudelka gdzie sa te wektory i wszystko jest ladnie pieknie: ... v 163.049408 255.462158 -175.807053 v 163.049408 374.884277 0.000000 # 26 vertices to tu vt 0.000000 1.000000 vt 0.000000 0.000000 vt 1.000000 1.000000 vt 1.000000 0.000000 # 4 texture coordinates vn 0.000000 0.000000 1.000000 vn 0.000000 0.000000 -1.000000 vn 0.000000 -1.000000 0.000000 ... a to samo dla modelu pianina wyglda mniej wiecej tak: ... v 279.736694 173.045853 171.001007 v 263.927704 176.962692 257.853638 # 147 vertices vt 0.000000 0.000000 # 1 texture coordinates vn 1.000000 0.000000 0.000000 vn -0.130526 0.991445 0.000000 ... Czy mozecie mi powiedziec jak (jesli to mozliwe) utwozyc te wektorki. Lub podpowiedziec inny sposob rozwiazania tego problemu.
Tymek Napisano 28 Styczeń 2006 Napisano 28 Styczeń 2006 Takie tam lamerskie pytanie: a dlaczego nie exportujesz bezpośrednio z Max-a do *.obj? Tam przy exporcie masz do zaznaczenia opcje o Texture coordinates i normals.
Gość Martee_t Napisano 28 Styczeń 2006 Napisano 28 Styczeń 2006 Takie tam lamerskie pytanie: a dlaczego nie exportujesz bezpośrednio z Max-a do *.obj? Tam przy exporcie masz do zaznaczenia opcje o Texture coordinates i normals. No tak ale gdy to zrobie wszystki te koordynaty sa i tak zerami: v 242.757935 257.852631 224.432449 # 147 vertices vt 0 0 0 vt 0 0 0 vt 0 0 0 vt 0 0 0 vt 0 0 0 vt 0 0 0 ... i na to samo wychodzi
Tymek Napisano 28 Styczeń 2006 Napisano 28 Styczeń 2006 Aha, no to ja nie wiem o co mu (a nie Tobie) kaman. [edit] Chodziło mi o to, że nie wiem skąd te zera = nie umiem Ci pomóc. Ale pewnie ktoś mądrzejszy się znajdzie.
Gość Martee_t Napisano 28 Styczeń 2006 Napisano 28 Styczeń 2006 no jest napisane o co mi kaman: w obiektach importowanych z cada do 3dsmax nie mam koordynatow textur(albo mam ale wszystkie sa rowne 0 co wychodzi na to ze tak jak by ich nie bylo) gdy je zapisze w .obj co na to poradzic?
zeus32 Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 a sproboj importować dwg do maxa , może pomoże? pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się