Napisano 28 Styczeń 200619 l Hey! Wlasnie sie zarejestrowalem bo mam nadzieje ze zdolacie mi pomoc! Sprawa wyglada tak: Stwozylem sobie obiekt 3d w autocadzie 2004 (duzo szybciej mi to idze i duzo dokladniej - a byl to dosyc szczegolowy model pianina) exportowalem go do .3ds otwozylem w 3dstudiomaxie 7.0 i nalozylem texturki. Nastepnie spowrotem import do .3ds. Teraz otwieram go w MilkShape by exportowac go z tamtad do .obj . Robie to wszystko zeby pozniej wykozystac model w programie napisanym w javie3d. Problem wyglada tak: wszyskie modele ktore exportuje do .obj rysowane w cadzie i texturowane w 3dsmax nie maja wektorow texturowania (chyba to sie tak nazywa :P). Natomiast te co rysuje tylko w 3ds posiadaja je: stad jesli wrzuce je do programu obiekt wyglada jak masa jednego koloru bez ksztaltow. Tak wyglada fragment pliku .obj prostego pudelka gdzie sa te wektory i wszystko jest ladnie pieknie: ... v 163.049408 255.462158 -175.807053 v 163.049408 374.884277 0.000000 # 26 vertices to tu vt 0.000000 1.000000 vt 0.000000 0.000000 vt 1.000000 1.000000 vt 1.000000 0.000000 # 4 texture coordinates vn 0.000000 0.000000 1.000000 vn 0.000000 0.000000 -1.000000 vn 0.000000 -1.000000 0.000000 ... a to samo dla modelu pianina wyglda mniej wiecej tak: ... v 279.736694 173.045853 171.001007 v 263.927704 176.962692 257.853638 # 147 vertices vt 0.000000 0.000000 # 1 texture coordinates vn 1.000000 0.000000 0.000000 vn -0.130526 0.991445 0.000000 ... Czy mozecie mi powiedziec jak (jesli to mozliwe) utwozyc te wektorki. Lub podpowiedziec inny sposob rozwiazania tego problemu.
Napisano 28 Styczeń 200619 l Takie tam lamerskie pytanie: a dlaczego nie exportujesz bezpośrednio z Max-a do *.obj? Tam przy exporcie masz do zaznaczenia opcje o Texture coordinates i normals.
Napisano 28 Styczeń 200619 l Takie tam lamerskie pytanie: a dlaczego nie exportujesz bezpośrednio z Max-a do *.obj? Tam przy exporcie masz do zaznaczenia opcje o Texture coordinates i normals. No tak ale gdy to zrobie wszystki te koordynaty sa i tak zerami: v 242.757935 257.852631 224.432449 # 147 vertices vt 0 0 0 vt 0 0 0 vt 0 0 0 vt 0 0 0 vt 0 0 0 vt 0 0 0 ... i na to samo wychodzi
Napisano 28 Styczeń 200619 l Aha, no to ja nie wiem o co mu (a nie Tobie) kaman. [edit] Chodziło mi o to, że nie wiem skąd te zera = nie umiem Ci pomóc. Ale pewnie ktoś mądrzejszy się znajdzie.
Napisano 28 Styczeń 200619 l no jest napisane o co mi kaman: w obiektach importowanych z cada do 3dsmax nie mam koordynatow textur(albo mam ale wszystkie sa rowne 0 co wychodzi na to ze tak jak by ich nie bylo) gdy je zapisze w .obj co na to poradzic?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto