Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hey!

 

Wlasnie sie zarejestrowalem bo mam nadzieje ze zdolacie mi pomoc!

Sprawa wyglada tak: Stwozylem sobie obiekt 3d w autocadzie 2004 (duzo szybciej mi to idze i duzo dokladniej - a byl to dosyc szczegolowy model pianina) exportowalem go do .3ds otwozylem w 3dstudiomaxie 7.0 i nalozylem texturki. Nastepnie spowrotem import do .3ds. Teraz otwieram go w MilkShape by exportowac go z tamtad do .obj . Robie to wszystko zeby pozniej wykozystac model w programie napisanym w javie3d. Problem wyglada tak: wszyskie modele ktore exportuje do .obj rysowane w cadzie i texturowane w 3dsmax nie maja wektorow texturowania (chyba to sie tak nazywa :P). Natomiast te co rysuje tylko w 3ds posiadaja je: stad jesli wrzuce je do programu obiekt wyglada jak masa jednego koloru bez ksztaltow.

Tak wyglada fragment pliku .obj prostego pudelka gdzie sa te wektory i wszystko jest ladnie pieknie:

 

...

v 163.049408 255.462158 -175.807053

v 163.049408 374.884277 0.000000

# 26 vertices

 

to tu

vt 0.000000 1.000000

vt 0.000000 0.000000

vt 1.000000 1.000000

vt 1.000000 0.000000

# 4 texture coordinates

 

vn 0.000000 0.000000 1.000000

vn 0.000000 0.000000 -1.000000

vn 0.000000 -1.000000 0.000000

...

 

a to samo dla modelu pianina wyglda mniej wiecej tak:

...

v 279.736694 173.045853 171.001007

v 263.927704 176.962692 257.853638

# 147 vertices

 

vt 0.000000 0.000000

# 1 texture coordinates

 

vn 1.000000 0.000000 0.000000

vn -0.130526 0.991445 0.000000

 

...

 

Czy mozecie mi powiedziec jak (jesli to mozliwe) utwozyc te wektorki. Lub podpowiedziec inny sposob rozwiazania tego problemu.

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 873
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Takie tam lamerskie pytanie: a dlaczego nie exportujesz bezpośrednio z Max-a do *.obj?

Tam przy exporcie masz do zaznaczenia opcje o Texture coordinates i normals.

Napisano
Takie tam lamerskie pytanie: a dlaczego nie exportujesz bezpośrednio z Max-a do *.obj?

Tam przy exporcie masz do zaznaczenia opcje o Texture coordinates i normals.

 

 

No tak ale gdy to zrobie wszystki te koordynaty sa i tak zerami:

 

v 242.757935 257.852631 224.432449

# 147 vertices

 

vt 0 0 0

vt 0 0 0

vt 0 0 0

vt 0 0 0

vt 0 0 0

vt 0 0 0

...

 

i na to samo wychodzi

Napisano

Aha, no to ja nie wiem o co mu (a nie Tobie) kaman.

 

[edit]

Chodziło mi o to, że nie wiem skąd te zera = nie umiem Ci pomóc.

Ale pewnie ktoś mądrzejszy się znajdzie.

Napisano

no jest napisane o co mi kaman: w obiektach importowanych z cada do 3dsmax nie mam koordynatow textur(albo mam ale wszystkie sa rowne 0 co wychodzi na to ze tak jak by ich nie bylo) gdy je zapisze w .obj co na to poradzic?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności