Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Hey!

 

Wlasnie sie zarejestrowalem bo mam nadzieje ze zdolacie mi pomoc!

Sprawa wyglada tak: Stwozylem sobie obiekt 3d w autocadzie 2004 (duzo szybciej mi to idze i duzo dokladniej - a byl to dosyc szczegolowy model pianina) exportowalem go do .3ds otwozylem w 3dstudiomaxie 7.0 i nalozylem texturki. Nastepnie spowrotem import do .3ds. Teraz otwieram go w MilkShape by exportowac go z tamtad do .obj . Robie to wszystko zeby pozniej wykozystac model w programie napisanym w javie3d. Problem wyglada tak: wszyskie modele ktore exportuje do .obj rysowane w cadzie i texturowane w 3dsmax nie maja wektorow texturowania (chyba to sie tak nazywa :P). Natomiast te co rysuje tylko w 3ds posiadaja je: stad jesli wrzuce je do programu obiekt wyglada jak masa jednego koloru bez ksztaltow.

Tak wyglada fragment pliku .obj prostego pudelka gdzie sa te wektory i wszystko jest ladnie pieknie:

 

...

v 163.049408 255.462158 -175.807053

v 163.049408 374.884277 0.000000

# 26 vertices

 

to tu

vt 0.000000 1.000000

vt 0.000000 0.000000

vt 1.000000 1.000000

vt 1.000000 0.000000

# 4 texture coordinates

 

vn 0.000000 0.000000 1.000000

vn 0.000000 0.000000 -1.000000

vn 0.000000 -1.000000 0.000000

...

 

a to samo dla modelu pianina wyglda mniej wiecej tak:

...

v 279.736694 173.045853 171.001007

v 263.927704 176.962692 257.853638

# 147 vertices

 

vt 0.000000 0.000000

# 1 texture coordinates

 

vn 1.000000 0.000000 0.000000

vn -0.130526 0.991445 0.000000

 

...

 

Czy mozecie mi powiedziec jak (jesli to mozliwe) utwozyc te wektorki. Lub podpowiedziec inny sposob rozwiazania tego problemu.

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 906
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Takie tam lamerskie pytanie: a dlaczego nie exportujesz bezpośrednio z Max-a do *.obj?

Tam przy exporcie masz do zaznaczenia opcje o Texture coordinates i normals.

Napisano
Takie tam lamerskie pytanie: a dlaczego nie exportujesz bezpośrednio z Max-a do *.obj?

Tam przy exporcie masz do zaznaczenia opcje o Texture coordinates i normals.

 

 

No tak ale gdy to zrobie wszystki te koordynaty sa i tak zerami:

 

v 242.757935 257.852631 224.432449

# 147 vertices

 

vt 0 0 0

vt 0 0 0

vt 0 0 0

vt 0 0 0

vt 0 0 0

vt 0 0 0

...

 

i na to samo wychodzi

Napisano

Aha, no to ja nie wiem o co mu (a nie Tobie) kaman.

 

[edit]

Chodziło mi o to, że nie wiem skąd te zera = nie umiem Ci pomóc.

Ale pewnie ktoś mądrzejszy się znajdzie.

Napisano

no jest napisane o co mi kaman: w obiektach importowanych z cada do 3dsmax nie mam koordynatow textur(albo mam ale wszystkie sa rowne 0 co wychodzi na to ze tak jak by ich nie bylo) gdy je zapisze w .obj co na to poradzic?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.