Gość pepepe Napisano 6 Luty 2006 Napisano 6 Luty 2006 sparawa sie ma następująco: //Nie jestem masterem 3d's maxa, a konkretnie jestem cienki w te klocki :) zagadnienia: >potrzebuje (helperem) sliderem kontrolować ruch obiektu. nie byłoby nic trudnego gdyby to to było w układzie XYZ. Dały szkopół w tym ze sytuacja wymaga odwołania sie do UWV :/ czyli to wygląda mniej wiecej tak ze macie wektor który obracacie sobie o dowolny kąt we wszystkich osiach a sliderem determinujecie ruch po lini kierunku wektora (w przód i w tył strzałki) czyli nie wg globalego układu wpoł. ale wg lokalnego układu strzałki (który jest nawet widoczny przy .."affect pivot>align to object").. >Czy zależności deklarowane w Wire Parameter Dialog mogą mieć działanie relatywne czy tylko absolutne?? czyli czy można dokonać np. translacji(przesunięcia) o 30 w osi X od pierwotnej pozycji(zmiennej). czy sliderem da sie tylko wyznaczac wartości położenia czyli konkretnie wartość współrzędnej >czy w deklarowanym wzorze zalezności można umieścić wartości z zewnątrz tej zależności, tj. poglądowo np: slider01.value >> box01.X_position "(value/3)*cos(box01.X_rotate)" lub "value*(slider02.value)" >dlaczego noramlnie używam stopni przy 'rotate' a w WireParemDialog podac musze w radianach ;/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się