Napisano 6 Luty 200619 l sparawa sie ma następująco: //Nie jestem masterem 3d's maxa, a konkretnie jestem cienki w te klocki :) zagadnienia: >potrzebuje (helperem) sliderem kontrolować ruch obiektu. nie byłoby nic trudnego gdyby to to było w układzie XYZ. Dały szkopół w tym ze sytuacja wymaga odwołania sie do UWV :/ czyli to wygląda mniej wiecej tak ze macie wektor który obracacie sobie o dowolny kąt we wszystkich osiach a sliderem determinujecie ruch po lini kierunku wektora (w przód i w tył strzałki) czyli nie wg globalego układu wpoł. ale wg lokalnego układu strzałki (który jest nawet widoczny przy .."affect pivot>align to object").. >Czy zależności deklarowane w Wire Parameter Dialog mogą mieć działanie relatywne czy tylko absolutne?? czyli czy można dokonać np. translacji(przesunięcia) o 30 w osi X od pierwotnej pozycji(zmiennej). czy sliderem da sie tylko wyznaczac wartości położenia czyli konkretnie wartość współrzędnej >czy w deklarowanym wzorze zalezności można umieścić wartości z zewnątrz tej zależności, tj. poglądowo np: slider01.value >> box01.X_position "(value/3)*cos(box01.X_rotate)" lub "value*(slider02.value)" >dlaczego noramlnie używam stopni przy 'rotate' a w WireParemDialog podac musze w radianach ;/
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto