Skocz do zawartości

Jeszcze o texturce w 3dsmax


iza

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję za odp. w poprzednim wątku. Mapa edge rzeczywiście troche lepiej wygląda niż samo faloff.

 

Mam jeszcze taki problem:

 

 

Oteksturowałam sobie postać trzema mapami z różnych stron na kanale diffuse opacity (takie łatki przyklejone do modelu w rożnych miejscach). Jednakze teksturka przyklejona do jednej nogi ludzika wyświetla sie czesciowo na drugiej nodze. Wiem już jak zlikwidować wyświetlanie na drugiej stronie obiektu, ale czy można na obiekcie z tej samej strony zlikwidować wyświetlanie na innej części w tym samym kierunku (normalnych?). Gdyby było to możliwe to b. by mi ułatwiło wiele rzeczy.

Czy koniecznie trzeba w tym celu zaznaczać poszczególne ścianki obiektu i im przypisywać daną teksturę, a raczej juz wtedy wiele różnych tekstur?

Problem dla mnie tkwi w tym, że chciałabym wykorzystać wielokrotnie takie mapowanie dla różnych kanałow. Z materialem multi-sub (tak ten mój material wygląda gdy próbuje go potem juz po wyborze ścianek i mapowaniu umieścic w nowym slocie) trochę tracę kontrolę.

 

Widzialam kameleona www.ania.xibo.at/img/cham_duzy.jpg

(dzieki za link). Tu był pewnie robiony unwrap, ale wtedy musze podzielić obiekt na kawałki i trudno mi będzie zachować ciągłość miedzy nogami i tułowiem. Inaczej gdy jest to kreska, a inaczej gdy plama, o która mi chodzi.

A może jast na to jakiś sposób?

 

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności