Gremlinek Napisano 22 Luty 2006 Napisano 22 Luty 2006 ...czy jakoś tak :) Taki mam problem, że raz kaustykę (tzn photony "przed" renderem) bez GI wylicza w kilka sekund (10-30) i to nawet np 300000... ... a ostatnio zrobiłem scenę z prostym modelem ( Od czego to zależy?
greg_jg Napisano 22 Luty 2006 Napisano 22 Luty 2006 Zależy to od samej sceny i rozmieszczenia/ustawienia świateł. Jeżeli włączysz "mental ray Messages" i przejdziesz do statystyk emisji photon`ów zobaczysz dwie bardzo ważne informacje: "emmited" i "stored". "Emmited" określa ilość wysłanych photon`ów (wszystkich), by uzyskać wartość "stored" (wprowadzaną przez użytkownika). Zalecenie jest takie: liczba photon`ów zapisanych ("stored") powinna być najbardziej zbliżona do ilości "emmited" (w ten sposób zaoszczędzisz sporo czasu). Można to zrobić przez przemyślane budowanie sceny, ograniczenie samej sceny* (jeżeli jest otwarta - zabudowanie sferą, tak, by photon`y nie uciekały w nieskończoność), dostosowanie świateł* (zastąpienie Omni Spot`ami, zamiast 1 światła- zestaw kilku), ograniczenie wartości Hotspot/Falloff* itd. * oczywiście- jeżeli to możliwe.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się