Napisano 22 Luty 200619 l ...czy jakoś tak :) Taki mam problem, że raz kaustykę (tzn photony "przed" renderem) bez GI wylicza w kilka sekund (10-30) i to nawet np 300000... ... a ostatnio zrobiłem scenę z prostym modelem ( Od czego to zależy?
Napisano 22 Luty 200619 l Zależy to od samej sceny i rozmieszczenia/ustawienia świateł. Jeżeli włączysz "mental ray Messages" i przejdziesz do statystyk emisji photon`ów zobaczysz dwie bardzo ważne informacje: "emmited" i "stored". "Emmited" określa ilość wysłanych photon`ów (wszystkich), by uzyskać wartość "stored" (wprowadzaną przez użytkownika). Zalecenie jest takie: liczba photon`ów zapisanych ("stored") powinna być najbardziej zbliżona do ilości "emmited" (w ten sposób zaoszczędzisz sporo czasu). Można to zrobić przez przemyślane budowanie sceny, ograniczenie samej sceny* (jeżeli jest otwarta - zabudowanie sferą, tak, by photon`y nie uciekały w nieskończoność), dostosowanie świateł* (zastąpienie Omni Spot`ami, zamiast 1 światła- zestaw kilku), ograniczenie wartości Hotspot/Falloff* itd. * oczywiście- jeżeli to możliwe.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto