Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

...czy jakoś tak :)

 

Taki mam problem, że raz kaustykę (tzn photony "przed" renderem) bez GI wylicza w kilka sekund (10-30) i to nawet np 300000...

 

... a ostatnio zrobiłem scenę z prostym modelem (

 

Od czego to zależy?

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 976
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zależy to od samej sceny i rozmieszczenia/ustawienia świateł.

 

Jeżeli włączysz "mental ray Messages" i przejdziesz do statystyk emisji photon`ów zobaczysz dwie bardzo ważne informacje: "emmited" i "stored".

"Emmited" określa ilość wysłanych photon`ów (wszystkich), by uzyskać wartość "stored" (wprowadzaną przez użytkownika).

Zalecenie jest takie: liczba photon`ów zapisanych ("stored") powinna być najbardziej zbliżona do ilości "emmited" (w ten sposób zaoszczędzisz sporo czasu). Można to zrobić przez przemyślane budowanie sceny, ograniczenie samej sceny* (jeżeli jest otwarta - zabudowanie sferą, tak, by photon`y nie uciekały w nieskończoność), dostosowanie świateł* (zastąpienie Omni Spot`ami, zamiast 1 światła- zestaw kilku), ograniczenie wartości Hotspot/Falloff* itd.

 

* oczywiście- jeżeli to możliwe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności