Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jako swój 50ty post postanowilem wrzucic efekt mojej 15 godzinnej pracy.

 

Wiem ze to duzo, ale to moj drugi (po biednej feldze) model rozny od boxa. Nastepna karoseria powinna wyjsc mi juz w 4 godziny.

 

Pierwszy model, pierwsze poly i juz KOCHAM ta metode. Jestem zaskoczony jak mile sie pracuje.

 

Prosze o komentarze, ale nie w stylu: \"hehe, a ja widze buga\", tylko zyczliwe wytykanie palcami :)

 

Mam nadzieje ze pomozecie mi to piekne (ukochane przeze mnie) autko skonczyc.

 

Pozdro [piwo]

 

  • Odpowiedzi 43
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość Indorek
Napisano

Monster tak jak mówiłeś rodzinka Audi się powiększa ;-) he

Może przejdę do rzeczy jak wiem widziałeś mój modelik Audi, więc się domyślasz iż max dla mnie jest jeszcze raną magią :-), ale może moje wskazówki Ci coś pomogą.

 

Wpierw zobacz że Twój model ma zaokrąglenia w miejscach łączenia progów bocznych z dachem i drzwiami - czy na pewno tak powinno być? Co zaobserwowałem modelując swoją \"bryczkę\" Audi stosuje tam \"ostre\" zakończenia. Jak je uzyskać, hm… ja robię to w następujący sposób - sam nie wiem czy dobrze no ale… - na obrazku zaznaczyłem na szybko w Photoshopie linie czerwone odpowiadające Twoim krawędzią, żółte linie dodaj po to że jak nadasz Meschmusa - sorki nie wiem jak to się pisze - to nie będzie tak dużych łuków \"niekontrolowanych zaokrągleń\" a nawet mogą zostać zlikwidowane w zależności jak daleko je umieścisz.

 

To by było na tyle, doświadczeni \"modelarze\" powiedzą że piszę bzdury, ale wiem że w tedy oni się odezwą na forum :-)

 

Pozdrawiam i jeszcze raz sorki za \"toporną\" metodę prezentacji moich wypowiedzi robiłem je na szybko w Caffe ;-)

Gość Indorek
Napisano

no i ten drugi obrazek o siatce ;)

Mam nadzieję że mimo iż zamieszałem w czymś się przyda moja wypowiedź ;)

Napisano

Dzieki za rade, ale wiem o tym.

 

Trza zagescic siatke, im gestsza siatka tym mniej ja meshsmooth skaszani.

 

Co do okien to spoko, wszystko wiem, ale zapomnialem juz o tym przy renderze.

 

Dzieki za odzew Idorku, mam nadzieje ze podczas prac bede mogl tez w jakis sposob doradzic [spox]

 

Co do modelu, to ogladajac go sobie jeszcze zobaczylem ze profil boczny to badziew. Na renderach tego nie widac ale jest strasznie skaszaniony. Przedni zderzak tez. Jutro wywalam drzwi i przedni zderzak i robie od nowa. Mam nadzieje ze sie oplaci :]

Napisano

Nie zawsze.

 

Jak nie chce uzyskac takiej plynnej krawedzi, to zawsze zageszczam siatke. Moze to \"nielegalne\" ale daje rade :-)

 

BTW, ciesze sie ze wielki Sikham zajrzal do mnie :D

Napisano

Big sikham też zagęszcza siatke żeby mieć krwaędzie ale aczasami brzydkie fałdy wychodzą przez to nie tam gdzie trzeba i trzeba dobrze to przemyśleć ;)

 

ps. też kiedyś robiłem a8 ale to było dawnoooo

Napisano

I jak ?

Sa jakies pozostalosci ? [piwo]

 

Jutro (jak porobie mini renderki) to pozadaje wam pare pytan na temat oszukiwania meshsmootha i czy tak w ogole mozna. Ale to jutro bo teraz przysypiam...[ziewa]

Napisano

To prawda, ale lubie duzo pospac.

 

No i sam jestem mlody :P

 

Poza tym wczoraj jakos nie spalem, za duzo o Audicy myslalem :)

 

Dobranoc i spodziewajcie sie jutro kolejnych renderkow kontrolnych (powiedzmy ze powaga bedzie ok. 15 :))

 

A teraz [ziewa]...

Napisano

widzę monsterku, że wziąłeś się do roboty, bardzo mnie to cieszy, tymbardziej że to udana robota...troszek popracujesz i będzie ładnie

sikham - im gęstszą siatke się zrobi tym mniej meshsmooth kaszani - gdyż mniej inwencji twórczej wprowadza.

A to że zrobiłeś gęstą i nierówną siatke to nie dziwie się że ci się nie podoba :)

Napisano

Dzisiaj sie wyspalem i mam duzo energii i zapalu do roboty :D BTW, Sikham - klade sie wczesnie bo wstaje o 7 rano :|

 

Robie, robie, robie, ksztalt szyb juz jest poprawiony (nie ma sensu dawac rendera na razie). Mecze profil boczny i zderzaki teraz.

 

Tymczasem mam pytanie. Trojkaty w siatce wszystko kaszania przy meshsmoothu (przynajmniej u mnie). Dlatego za wszelka cene staram sie ich unikac (na 306 facow low poly jest jedne trojkat.). I tu rodzi sie pytanie: Czy dopuszczalne jest takie oszukiwanie jak na zalaczonym obrazku? Jest to przyklad desperacji poczatkujacego by pozbyc sie trojkata....

 

Z gory dzieki za podpowiedzi :)

Napisano

No wlasnie. Tak jak Sikham pokazal sie bug robi, dlatego tak namieszalem.

 

Ale czy to dopuszczalne czy nabijecie mnie na pal i spalicie za to na stosie ? [boks]

Gość Indorek
Napisano

Monster widzę że zawzięcie pracujesz nad modelem ja dzisiaj prawie nic nie zrobiłem :( pilny wyjazd. Pokaż te szybki o których pisałeś bo jestem ciekaw jak Ci to wyszło bo ja coś nie potrafię się do nich zabrać :)

 

Pozdrawiam

Napisano

No wiec po paru godzinach roboty poprawilem bardzo duzo (bok, zderzaki).

 

Przy okazji nauczylem sie HDRI (bo nie wiedzialem co to jest [co?]).

 

Próbny render z biednym lakierem (do dopracowania...)

Gość Indorek
Napisano

Nom Monster mam teraz na kim się wzorować w robieniu Audi ;) koleś powiem tak :o [boje się]

 

Pozdrawiam

Napisano

Indorek: nie przesadzaj, to samo mysle o Twoim modelu. Nie jest to model wzorowy (NIGDY NIE POKAZE WAM SIATKI [lol2].... naprawde i nie zartuje!) - jeszcze duzo roboty, zderzak, drzwi, ale jutro zamierzam skonczyc....

 

....zart (chociaz kto wie...) :D

 

Dawid: Ty tez nie przesadzaj - tak dobry jak Ty to ja nigdy nie bede.... [no]

 

No tak wiec reasumujac nie przesadzajcie ludzie.

Gość AcidBoyXL
Napisano

no oby tak dalej, zaskoczyles mnie monster [yes], popraw jeszcze maske przy \'szparce\' bo widze po odblasku ze cos tam jest nie tak no i czekam na klamki, pozdro [piwo]

Napisano

Dobre pytanie, Acid, czym Cie tak zaskoczylem? [co?]

 

Przykro mi ze nie ma updatów (bo juz duzo poprawek nanioslem) ale mi sie max kaszani i z nim walcze (chyba przegrywam).

 

I nie jest to kiepska wymowka, naprawde chyba chce zebym sie do niego zrazil [kłótnia]

Gość AcidBoyXL
Napisano

no poprostu tym ze taki czysty jest ten model i rowki sa takie jak powinny.... to ze siatka nie jest zbyt piekna jak mowi monster nic w tym przypadku nie przeszkadza, przeciez nie bedzie to model ani do gry ani animacji, a ladna siatka przyjdzie z czasem, w tej chwili liczy sie efekt no i jak narazie jest ok, poza tymi malymi bugami co napisalem wczesniej [piwo][piwo]

Napisano

acid - zgadzam się z tobą i też mu mówiłem o tej siatce, żeby się nią nie przejmował tak mocno , a ostatecznym wyglądem. :)

 

za Audice [piwo]

Napisano

Dzieki Dawidzie za toast, ale dupa...

 

Zawieszam pracke na kilka dni, dopóki nie spotkam się z kims kto moze mi pozyczyc plytke z maxem.

 

Kaszana, wszystko sie wysypalo, zadne okno sie w maxie nie otwiera (environment, render, material editor...all) i wywala Aplication Error.

 

Nawet renderowac nie moge.

 

Przykro mi chlopaki, ale walcze i jak tylko naprawie (lub zreinstaluje) maxa, powiadomie was i wznowie prace.

 

[urwanie glowy] :( [leje]

Napisano

Po 3 godzinach prob i bledow udalo mi sie wreszcie doprowadzic to niewywalania sie maxa, ale i tak licze ze KTOŚ (ciekawe czy on wie :P) pozyczy mi plytke jak go ladnie poprosze.

 

No coz, tak sie zajalem naprawianiem maxa ze zapomnialem o paru bledach, ktore sie ostaly na renderach :|

 

Duzo roboty, male efekty, no ale coz, tlumacze to sobie tym, ze sie jeszcze ucze [nauka]

 

Nie wiem czemu z tylu listwa jakos tak dziwnie odbija; nie patrzcie na obudowe halogenu...

 

I sorki ze zapomnialem zaslonic environmental mapki.

 

Rendering time: 0:11:51

Napisano

Z tylu troche lepiej wyglada, ale dalej listwa jakos tak nienaturalnie odbija, mimo ze to ten sam material...

 

No i sam widze buga w dolnym lewym rogu lewego tylnego reflektora :)

 

O reszcie prosze zyczliwie meldowac :)

 

Rendering time: 0:13:10

Napisano

Jeszcze prosze o porade co do szyb.

 

Jak prawdopodobnie widac jest przednia i tylna szyba. Tylko material jakos sie skaszanil - to ziarno i w ogole.

 

To jest taki material:

 

1.jpg

2.jpg

 

Z gory dzieki za pomoc [piwo]

Napisano

Monster już nie jedna osoba Tobie powiedziała że Twój model jest gładki jak... nie beę nic więcej dodawał ;)

 

Szybki mi się podobają, to w standardowym materiale Max\'a? Czy może jakiś FR?

 

Pozdrawiam

Napisano

A mi jakos tak nie bardzo pasują... trza nad nimi popracowac, macie jakies patenty na udana szybke do HDRI ?

 

To jest obrobiony wedlug spluterfishowego tutoriala Brazil Std. Material. No wlasnie, Brazil, nie FR. Po prostu uzywam Brazila (uzywam, phi - powolo sie ucze dopiero) i nie wyczuwam potrzeby zawalania sie nauka obslugi kolejnego renderera.

 

[ziewa]

Napisano

Ooo. To ja kiedys cos takiego zrobilem? :p

 

No dobra, czas odkurzyc ten model, bo szkoda troche mojej pracy.

 

Czy ktos ma jakas recepte na czarny lakier (w Brazilu, niekoniecznie car paint)? Taki zeby wygladal jakos porzadnie, ale naprawde porzadnie.

Bo tak siedze juz 2 godzinki i nic porzadnego mi nie wychodzi.

 

Z gory dzieki za ew. odpowiedzi.

 

No to do roboty.....tylko gdzie ja ten model schowalem? [co?]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności