Skocz do zawartości

Oświetlenie mieszkania w finalrender


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Text

Proszę o pomoc w ustawieniach finala.

Robie wnętrze mieszkania i chciałbym je oswietlić jednym zewnetrzym spotem , coś na styl słoneczka wpadającego przez okno. Prubowałem wielu ustawień ale zawsze część leząca po drugiej stronie niż okno jest bardzo ciemna. Licze na odzew, i z góry dzięki.

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Oswietlenie pomieszczenia swiatlem slonecznym - alez ja dobrze znam ten problem:)

Wydaje sie to bardzo proste do zrobienia bo masz tylko jenego Directa, ktorego swiatlo pada przez okna. To wlasnie dlatego ze na scenie jest jedno swiatlo i w dodatku nie oswietla wnetrza bezposrednio - rendering GI bardzo lubi generowac bledy na scianach, posadzkach czy w miejscach zacienionych. Oprocz tego co napisal Alexander, mozesz dac lekki SKY LITE np ~ 0.4 sprawdz tez wartosci Ambient i Diffuse swoich materialow. Wartosci te nie moga byc LOCKowane!!! - ambient ma byc zdecydowanie ciemniejszy niz diffuse - ktory jest kolorem \"wlasciwym\" obiektu. Zakladam ze uzywasz materialow finala. Napisales ze chcesz oswietlic Spotem? Do symulacji slonca uzyj lampy Target Direct z odpowiednio duzym Hotspotem obejmujacym wszystkie obiekty pomieszczen na scenie! Falloff jest nieistotny. Nie uzywaj Ambientu z parametrow Environment - zostaw go czarny, natomiast Background ustaw na kolor nieba np. jasny blekit, lub bialy.

I na prawde nie wiem co ci jeszcze poradzic - przedstawiles problem bardzo ogolnie wiec na razie ja tez odpowiadam bardzo ogolnie opisujac podstawowe warunki ktore musza byc spelniane dla prawidlowej symulacji GI w takim przypadku.

Pozdr

Napisano

witam!!!

 

Moze nie powiem nic o fr bo w tej dziedzinie wymiata mareg :P od niego mozna sie bardzo wiele dowiedziec :-)

 

Ale jak masz maxa 5.0 to mozesz zrobic zadowalajacy efekt oswitlenia wiec robisz daj light wybierasz sobie region mozesz ustawic sobie warszawe badz wlasny region ;-) ustawiasz sobie godzinke i inne :-) jako texturki ustawiasz sobie normalnie tylko dodajesz do zamiast standart advenced lightning ;-) i klikasz zeby zatrzymal sobie stara texturke . Usatawiasz pierwsze 2 opcje od gory (sorki ale nie pamietam jak sie nazywaja a jestem w cafe i nie mam maxa ;-( ) wiec ustawiasz cos kolo 0,75 0,6 mozesz to zmienic co do twoich upodoban . Wiec teraz idziemy do zakladki rendering i wybieramy advenced lightining i klikamy zeby obliczyl wszystko na start czekamy chwile i render bedzie troszke hoojowy :-) (a jako cienie ustawiasz na zwykle :-] ) ok teraz wlaz znowu do advencd lightning i zwieksz troszke filtrowanie na 3 ,4 badz 5 to powinno wystarczyc zmien tez zageszczenie siatki przez render na 20% powinno starczyc znowu kilknij na obliczenie i render znowu to jeszc nie jest to ale zaraz to sie poprwi znowu do advenced i teraz kliknij na setup kolo filracji otworzy sie envernioment wybierz rodzaj swiatla na przedostanie i zaznacz filtrowanie dnia swiatla i klikasz na render !! efekt powinien byc zajebisty :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności