Endriu_M Napisano 28 Luty 2006 Napisano 28 Luty 2006 Witam po raz pierwszy! Wrzucam kilka renderów ostatniego projektu i oczywiście czekam na komentarze. Kilka szczegółów technicznych: XSI 5.0 (modelowanie, rendering, kompozycja) Athlon XP 1700+, 512 MB PS Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, jak wrzucić same miniaturki? (Już wiem... jak widać...) EDIT: poniżej (tzn. 2 strony dalej) wrzuciłem poprawione rendery. 1
ASY2002 Napisano 28 Luty 2006 Napisano 28 Luty 2006 Powiem jedno Zajefajne, tylko "talerze" są zbyt pomaraniczowe :) P.S Dla mnie to wygląda jak MaxWell, chyba zabardzo go uzywam :)
7demon Napisano 28 Luty 2006 Napisano 28 Luty 2006 Mnie sie podoba. Bardzo fajnie to wyglada. Moglbys zrobic cala scene a nie tylko perkusje
xeav Napisano 28 Luty 2006 Napisano 28 Luty 2006 ładnie, tylko widać jakieś błðdy rendera na talerzach. 8/10 mental? http://www.imageshack.us/ - co do miniaturek
Endriu_M Napisano 28 Luty 2006 Autor Napisano 28 Luty 2006 Dzięki! Co do renderera to jest to Mental Ray. Talerze są niestety trochę pomarańczowe. Szukałem odpowiedniego koloru... z drugiej strony nie chciałem też, żeby było zbyt... blado... Pewnie to w przyszłości poprawię. A co do całej sceny: to na przyszłość są takie plany. Niestety chyba wszedłem za bardzo w szczegóły i na końcu okazało się, że elementów w tym zestawie jest ponad 900, a ilość polygonów to 2500000. Pozdrawiam
Endriu_M Napisano 28 Luty 2006 Autor Napisano 28 Luty 2006 tych błędów na blachach chyba nie da się ominąć... Tam jest po prostu delikatny ale za to gęsty bump (widać go na trzecim obrazku - na lewym talerzu) - stąd te teoretyczne błędy. Po prostu powstaje efekt jak na.. płycie CD.
7demon Napisano 28 Luty 2006 Napisano 28 Luty 2006 a ilość polygonów to 2500000. Troche duzo jak na taka scene, pokaz siatke.
Endriu_M Napisano 28 Luty 2006 Autor Napisano 28 Luty 2006 Przyznaję się do małego błędu: nie chodziło o polygony tylko o trójkąty... A oto i siatka: i jeszcze co do "szczegółowości":
Endriu_M Napisano 28 Luty 2006 Autor Napisano 28 Luty 2006 A... i jeszcze jedno... podstawowa siatka ma 170 000 trójkątów. Dopiero po "subdivision" (czyli... "międzydzieleniu" ?:) ) jej ciężar rośnie do 2 500 000
AGmakonts Napisano 28 Luty 2006 Napisano 28 Luty 2006 ładnie, tylko wkurza ten Cień na ostatnim renderze no i za mały bump na blachach, crashe są zazwyczaj bardziej pofalowane. Fajna stopa szkoda ze pojedyncza, ja tam lubie młucke na centrali:D szkoda ze nie dodałeś napisów na np naciagach i blachach. Aha dziwne zreczy dzieją się na centrali z przodu Ogólnie fajnie ale mogło być lepiej
Hindus Napisano 28 Luty 2006 Napisano 28 Luty 2006 to pierwsze ujęcie (http://www.engineroom.pl/render/b8.jpg) szarpnął bym maxwellem bo poza tłem jest bardzo fajnie.
Endriu_M Napisano 28 Luty 2006 Autor Napisano 28 Luty 2006 Myślę, że tło mogłbym poprawić poprzez wysróbowanie FG. Z pewnych względów chciałem sprawdzić w jaki sposób można polepszyć czas renderu przy zachowaniu względnie dobrej jakości. I tak przy 2 500 000 trójkątów, maszynie typu Athlon XP 1.7+ 512 MB, GI (900 000 fotonów), bardzo ogólnym FG i ambient occlusion udało mi się zejść z renderem do około 30 min (na klatkę). Dzięki za pozytywną opinię! Pozdrawiam!
Ufooox Napisano 28 Luty 2006 Napisano 28 Luty 2006 fajny model, ale materialy na talerzach zupelnie leza.
TrojkaT Napisano 28 Luty 2006 Napisano 28 Luty 2006 no ja bym tez walnol to maxwellem :) ogolnie fainie tylko te talerze, material nie ten. Kazdy talerz ma logo (napis). A najlepszymi talerzami sa Peaste :) zmien to i bedzie gicior ;D
Hindus Napisano 28 Luty 2006 Napisano 28 Luty 2006 dobra pozwole sobie jeszcze dopisac mam nadzieje ze zrozumiesz - tak jak na obrazku - postaraj sie uzyskac taki efekt jesli idzie o swiatła aby nie było widac granicy pomiędzy podłogą a scianką (czerwona linia przerywana) po drugie tak aby kolor podłoża i tła był jak najbardziej zbliżony do bieli - to daje naprawde lepszy efekt - to co masz tutaj odemnie na obrazku nie jest jeszcze tym co powinno byc ale jesli uzyskasz to za pomoca rendera bedzie o wiele lepiej, nastepna sprawa przełuz podłoze bo odbicie w bębnie ukazuje reszte scenky (czerwony kwadrat) no i na koniec jesli chcesz sie pobawic to wymodeluj jeszcze kamere na statywie (nie idz w detal) i ustaw tak by odbicie było widoczne w zielonym polu - taki mały trik co wzmocni jeszcze dodatkowo efekt - to takie moje drobne rady ;) http://img301.imageshack.us/img301/9503/x1ty.jpg pozdro.
Endriu_M Napisano 28 Luty 2006 Autor Napisano 28 Luty 2006 :) o... i awantura o kilka blaszek :) Oczywiście żartuję. Co do brzmienia blach - to już rzecz gustu. Mi bardzo podobają się zildjian'y - ze względu na ciężkie (w sensie: niskie i orientalne) brzmienie, ale również na przykład splash'e sabiana. Chociaż Paiste nie powiem - miłe w brzmieniu. Widzę, że blachy w tej postaci mi nie przejdą. Obawiam się jednak, że problem nie leży w materiale, no może w kolorystyce, tylko w modelu - po prostu za mało tam nierówności, dlatego wyglądają... trochę plastikowo. Co do logotypów, to oczywiście zdaję sobie sprawę, że są na każdym talerzu, jak i na naciągach. Kiedy będę robić kompletną scenę - z całą pewnością wrzucę i logotypy i displacement na blachy. :)
Endriu_M Napisano 28 Luty 2006 Autor Napisano 28 Luty 2006 Hindus! Wielkie dzięki! :) Pozdrawiam serdecznie! Dzięki! :)
Endriu_M Napisano 28 Luty 2006 Autor Napisano 28 Luty 2006 Wprowadziłem poprawki... ale sam nie wiem czy na lepsze... hmmm.
Krystian Napisano 28 Luty 2006 Napisano 28 Luty 2006 Jeśli jest to nowa perkusja to poza blachami(o czym już wielu pisało) to świetna praca. Ale, jeśli używana, to naciągi są zbyt dziewicze(myślę że wiesz o czym mówię) pozdrawiam....
AGmakonts Napisano 28 Luty 2006 Napisano 28 Luty 2006 wiele lepiej tylko ten naciąg na centrali jakis taki dziwny, no i nadal bez napisów, zrób taki sam tyle ze kamere daj do tyłu tym razem;] fajne ujęcie wyjdzie Krystian no jak odpicowany studyjny renderek to chyba oczywiste ze nowa:)
Hindus Napisano 28 Luty 2006 Napisano 28 Luty 2006 no a teraz spytaj sie sam siebie czy nie wygląda o niebo lepiej :P
Endriu_M Napisano 1 Marzec 2006 Autor Napisano 1 Marzec 2006 Wygląda, wygląda! Miałeś rację! Właśnie robię nowe rendery. Niestety mój sprzęt ma to do siebie, że lubi się często resetować (chyba uszkodone pamięci) i może to trochę potrwać... Na razie rendery będą bez tekstur - po prostu w planach mam zrobienie całej sceny - wtedy pojawią się logotypy, brudy, itp. Oczywiście naciągi - tak jak pisał Krystian - również zostaną rozdziewiczone! :) W każdym razie bardzo dziękuję za wszystkie uwagi i spostrzeżenia. Pewnie jutro zamieszczę finalne rendery. Na razie pozdrawiam!
AGmakonts Napisano 1 Marzec 2006 Napisano 1 Marzec 2006 jak bedziesz robił scenke to prosze domodeluj albo podwójną stope albo dodaj drugą centrale:D plissss
Endriu_M Napisano 1 Marzec 2006 Autor Napisano 1 Marzec 2006 :) widzę, że są tutaj fani ciężkiego brzmienia... zobaczymy co da się zrobić! Pozdrawiam
Endriu_M Napisano 1 Marzec 2006 Autor Napisano 1 Marzec 2006 Nadejszła... i tak dalej. A tak poważnie to wrzucam ostatnie rendery - poprawione według wskazówek Hindusa. \ Tak jak pisałem wcześniej - jak tylko będę robił całą scenę - na bębny wrzucę dodatkowe tekstury (logotypy, brudy, itp.). Pora dać maszynie odpocząć. Poza tym bardzo mnie już chyba lubią w elektrowni... :) Pozdrawiam!
THE MANYSH TRAFO Napisano 3 Marzec 2006 Napisano 3 Marzec 2006 dobre jest!!!! ale faktycznie napisy na talerzach muszą byc poza tym jest spoko
Pinki Napisano 5 Marzec 2006 Napisano 5 Marzec 2006 czy moglbys mi dac przepis na taki chrom w mental ray'u ? ja sie mecze i jakos nie chce wyjsc .. :/ co do bebnow.. napisy na talerzach wskazane.. troche doczepilbym sie do szerokosci obreczy.. ps. na jakiej perce sie wzorowales ? :>
Endriu_M Napisano 7 Marzec 2006 Autor Napisano 7 Marzec 2006 Przepraszam, że długo nie odpowiadałem, ale chwilowo jestem odcięty od swojego kompa. Bębny były robione na wzór YAMAHY, ale chyba trudno byłoby się dopatrzeć jakiegoś konkretnego modelu. Taka.... zbieranina z elementów yamahy. A co do chromu... NIe wiem w jakim programie pracujesz, więc spróbuję napisać ogólnie. Odbicia rzędu 90 %, ambient - prawie czarny, diffuse - 50 %. Specular - "hiper" biały (typu 1000 % - w xsi jest to możliwe), specular decay - zdaje się, że 50... Tak jak napisałem jestem odcięty od swojego kompa, jak tylko się do niego dorwę i okaże się, że coś źle napisałem - na pewno wrzucę posta. Pozdrawiam EDIT: Specular decay: 200. Reszta się zgadza. (jeśli chodzi o procenty, które podałem - to są to procent bieli czyli: 50 % - to po prostu zwykły szary...)
Derfalon Napisano 24 Marzec 2006 Napisano 24 Marzec 2006 wszystko zajefajne z wyjątkiem tekstury talerzy. o ile pamiętam to one sa z mosiądzu lub brązu i nie są takie wypolerowane. tutaj to wygląda jakby ktoś je pomarańczowym lakierem amochodowym pomalował:)
tpiatek Napisano 24 Marzec 2006 Napisano 24 Marzec 2006 no może troche te talerze .. ale ogólnie wyypass :) .. podziw :)
Rekomendowane odpowiedzi