Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam po raz pierwszy! Wrzucam kilka renderów ostatniego projektu i oczywiście czekam na komentarze.

 

Kilka szczegółów technicznych:

XSI 5.0 (modelowanie, rendering, kompozycja)

Athlon XP 1700+, 512 MB

 

PS Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, jak wrzucić same miniaturki? (Już wiem... jak widać...)

 

b82vl.th.jpg

b95ib.th.jpg

b118vd.th.jpg

b134ar.th.jpg

b141cv.th.jpg

b125ue.th.jpg

 

EDIT: poniżej (tzn. 2 strony dalej) wrzuciłem poprawione rendery.

  • Like 1
  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzięki! Co do renderera to jest to Mental Ray. Talerze są niestety trochę pomarańczowe. Szukałem odpowiedniego koloru... z drugiej strony nie chciałem też, żeby było zbyt... blado... Pewnie to w przyszłości poprawię. A co do całej sceny: to na przyszłość są takie plany. Niestety chyba wszedłem za bardzo w szczegóły i na końcu okazało się, że elementów w tym zestawie jest ponad 900, a ilość polygonów to 2500000. Pozdrawiam

Napisano

tych błędów na blachach chyba nie da się ominąć... Tam jest po prostu delikatny ale za to gęsty bump (widać go na trzecim obrazku - na lewym talerzu) - stąd te teoretyczne błędy. Po prostu powstaje efekt jak na.. płycie CD.

Napisano

Przyznaję się do małego błędu: nie chodziło o polygony tylko o trójkąty...

 

A oto i siatka:

 

capture15ei.th.jpg

capture25lg.th.jpg

capture32ix.th.jpg

capture42cx.th.jpg

capture57eg.th.jpg

 

i jeszcze co do "szczegółowości":

 

b58di.th.jpg

Napisano

A... i jeszcze jedno... podstawowa siatka ma 170 000 trójkątów. Dopiero po "subdivision" (czyli... "międzydzieleniu" ?:) ) jej ciężar rośnie do 2 500 000

Napisano

ładnie, tylko wkurza ten Cień na ostatnim renderze no i za mały bump na blachach, crashe są zazwyczaj bardziej pofalowane.

 

Fajna stopa szkoda ze pojedyncza, ja tam lubie młucke na centrali:D

szkoda ze nie dodałeś napisów na np naciagach i blachach.

 

Aha dziwne zreczy dzieją się na centrali z przodu

 

Ogólnie fajnie ale mogło być lepiej

Napisano

Myślę, że tło mogłbym poprawić poprzez wysróbowanie FG. Z pewnych względów chciałem sprawdzić w jaki sposób można polepszyć czas renderu przy zachowaniu względnie dobrej jakości. I tak przy 2 500 000 trójkątów, maszynie typu Athlon XP 1.7+ 512 MB, GI (900 000 fotonów), bardzo ogólnym FG i ambient occlusion udało mi się zejść z renderem do około 30 min (na klatkę). Dzięki za pozytywną opinię! Pozdrawiam!

Napisano

no ja bym tez walnol to maxwellem :) ogolnie fainie tylko te talerze, material nie ten. Kazdy talerz ma logo (napis). A najlepszymi talerzami sa Peaste :)

zmien to i bedzie gicior ;D

101_brass_crash.jpg

Napisano

dobra pozwole sobie jeszcze dopisac mam nadzieje ze zrozumiesz - tak jak na obrazku - postaraj sie uzyskac taki efekt jesli idzie o swiatła aby nie było widac granicy pomiędzy podłogą a scianką (czerwona linia przerywana) po drugie tak aby kolor podłoża i tła był jak najbardziej zbliżony do bieli - to daje naprawde lepszy efekt - to co masz tutaj odemnie na obrazku nie jest jeszcze tym co powinno byc ale jesli uzyskasz to za pomoca rendera bedzie o wiele lepiej, nastepna sprawa przełuz podłoze bo odbicie w bębnie ukazuje reszte scenky (czerwony kwadrat) no i na koniec jesli chcesz sie pobawic to wymodeluj jeszcze kamere na statywie (nie idz w detal) i ustaw tak by odbicie było widoczne w zielonym polu - taki mały trik co wzmocni jeszcze dodatkowo efekt - to takie moje drobne rady ;)

 

x1ty.jpg

http://img301.imageshack.us/img301/9503/x1ty.jpg

 

pozdro.

Napisano

:) o... i awantura o kilka blaszek :) Oczywiście żartuję. Co do brzmienia blach - to już rzecz gustu. Mi bardzo podobają się zildjian'y - ze względu na ciężkie (w sensie: niskie i orientalne) brzmienie, ale również na przykład splash'e sabiana. Chociaż Paiste nie powiem - miłe w brzmieniu. Widzę, że blachy w tej postaci mi nie przejdą. Obawiam się jednak, że problem nie leży w materiale, no może w kolorystyce, tylko w modelu - po prostu za mało tam nierówności, dlatego wyglądają... trochę plastikowo. Co do logotypów, to oczywiście zdaję sobie sprawę, że są na każdym talerzu, jak i na naciągach. Kiedy będę robić kompletną scenę - z całą pewnością wrzucę i logotypy i displacement na blachy. :)

Napisano

Jeśli jest to nowa perkusja to poza blachami(o czym już wielu pisało) to świetna praca. Ale, jeśli używana, to naciągi są zbyt dziewicze(myślę że wiesz o czym mówię) pozdrawiam....

Napisano

wiele lepiej tylko ten naciąg na centrali jakis taki dziwny, no i nadal bez napisów, zrób taki sam tyle ze kamere daj do tyłu tym razem;] fajne ujęcie wyjdzie

 

Krystian no jak odpicowany studyjny renderek to chyba oczywiste ze nowa:)

Napisano

Wygląda, wygląda! Miałeś rację! Właśnie robię nowe rendery. Niestety mój sprzęt ma to do siebie, że lubi się często resetować (chyba uszkodone pamięci) i może to trochę potrwać... Na razie rendery będą bez tekstur - po prostu w planach mam zrobienie całej sceny - wtedy pojawią się logotypy, brudy, itp. Oczywiście naciągi - tak jak pisał Krystian - również zostaną rozdziewiczone! :) W każdym razie bardzo dziękuję za wszystkie uwagi i spostrzeżenia. Pewnie jutro zamieszczę finalne rendery. Na razie pozdrawiam!

Napisano

Nadejszła... i tak dalej. A tak poważnie to wrzucam ostatnie rendery - poprawione według wskazówek Hindusa.

 

comp11mu.th.jpg comp26qf.th.jpg comp30gg.th.jpg

 

comp47ay.th.jpg comp51jv.th.jpg comp62rt.th.jpg

 

comp73cj.th.jpg\

 

Tak jak pisałem wcześniej - jak tylko będę robił całą scenę - na bębny wrzucę dodatkowe tekstury (logotypy, brudy, itp.). Pora dać maszynie odpocząć. Poza tym bardzo mnie już chyba lubią w elektrowni... :) Pozdrawiam!

Napisano

czy moglbys mi dac przepis na taki chrom w mental ray'u ? ja sie mecze i jakos nie chce wyjsc .. :/

 

co do bebnow.. napisy na talerzach wskazane.. troche doczepilbym sie do szerokosci obreczy..

ps. na jakiej perce sie wzorowales ? :>

Napisano

Przepraszam, że długo nie odpowiadałem, ale chwilowo jestem odcięty od swojego kompa.

 

Bębny były robione na wzór YAMAHY, ale chyba trudno byłoby się dopatrzeć jakiegoś konkretnego modelu. Taka.... zbieranina z elementów yamahy. A co do chromu... NIe wiem w jakim programie pracujesz, więc spróbuję napisać ogólnie. Odbicia rzędu 90 %, ambient - prawie czarny, diffuse - 50 %. Specular - "hiper" biały (typu 1000 % - w xsi jest to możliwe), specular decay - zdaje się, że 50... Tak jak napisałem jestem odcięty od swojego kompa, jak tylko się do niego dorwę i okaże się, że coś źle napisałem - na pewno wrzucę posta. Pozdrawiam

 

EDIT: Specular decay: 200. Reszta się zgadza. (jeśli chodzi o procenty, które podałem - to są to procent bieli czyli: 50 % - to po prostu zwykły szary...)

Napisano

wszystko zajefajne z wyjątkiem tekstury talerzy. o ile pamiętam to one sa z mosiądzu lub brązu i nie są takie wypolerowane. tutaj to wygląda jakby ktoś je pomarańczowym lakierem amochodowym pomalował:)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności