Skocz do zawartości

Obiekt 3D: Bębny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam po raz pierwszy! Wrzucam kilka renderów ostatniego projektu i oczywiście czekam na komentarze.

 

Kilka szczegółów technicznych:

XSI 5.0 (modelowanie, rendering, kompozycja)

Athlon XP 1700+, 512 MB

 

PS Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, jak wrzucić same miniaturki? (Już wiem... jak widać...)

 

b82vl.th.jpg

b95ib.th.jpg

b118vd.th.jpg

b134ar.th.jpg

b141cv.th.jpg

b125ue.th.jpg

 

EDIT: poniżej (tzn. 2 strony dalej) wrzuciłem poprawione rendery.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dzięki! Co do renderera to jest to Mental Ray. Talerze są niestety trochę pomarańczowe. Szukałem odpowiedniego koloru... z drugiej strony nie chciałem też, żeby było zbyt... blado... Pewnie to w przyszłości poprawię. A co do całej sceny: to na przyszłość są takie plany. Niestety chyba wszedłem za bardzo w szczegóły i na końcu okazało się, że elementów w tym zestawie jest ponad 900, a ilość polygonów to 2500000. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tych błędów na blachach chyba nie da się ominąć... Tam jest po prostu delikatny ale za to gęsty bump (widać go na trzecim obrazku - na lewym talerzu) - stąd te teoretyczne błędy. Po prostu powstaje efekt jak na.. płycie CD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładnie, tylko wkurza ten Cień na ostatnim renderze no i za mały bump na blachach, crashe są zazwyczaj bardziej pofalowane.

 

Fajna stopa szkoda ze pojedyncza, ja tam lubie młucke na centrali:D

szkoda ze nie dodałeś napisów na np naciagach i blachach.

 

Aha dziwne zreczy dzieją się na centrali z przodu

 

Ogólnie fajnie ale mogło być lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że tło mogłbym poprawić poprzez wysróbowanie FG. Z pewnych względów chciałem sprawdzić w jaki sposób można polepszyć czas renderu przy zachowaniu względnie dobrej jakości. I tak przy 2 500 000 trójkątów, maszynie typu Athlon XP 1.7+ 512 MB, GI (900 000 fotonów), bardzo ogólnym FG i ambient occlusion udało mi się zejść z renderem do około 30 min (na klatkę). Dzięki za pozytywną opinię! Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra pozwole sobie jeszcze dopisac mam nadzieje ze zrozumiesz - tak jak na obrazku - postaraj sie uzyskac taki efekt jesli idzie o swiatła aby nie było widac granicy pomiędzy podłogą a scianką (czerwona linia przerywana) po drugie tak aby kolor podłoża i tła był jak najbardziej zbliżony do bieli - to daje naprawde lepszy efekt - to co masz tutaj odemnie na obrazku nie jest jeszcze tym co powinno byc ale jesli uzyskasz to za pomoca rendera bedzie o wiele lepiej, nastepna sprawa przełuz podłoze bo odbicie w bębnie ukazuje reszte scenky (czerwony kwadrat) no i na koniec jesli chcesz sie pobawic to wymodeluj jeszcze kamere na statywie (nie idz w detal) i ustaw tak by odbicie było widoczne w zielonym polu - taki mały trik co wzmocni jeszcze dodatkowo efekt - to takie moje drobne rady ;)

 

x1ty.jpg

http://img301.imageshack.us/img301/9503/x1ty.jpg

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) o... i awantura o kilka blaszek :) Oczywiście żartuję. Co do brzmienia blach - to już rzecz gustu. Mi bardzo podobają się zildjian'y - ze względu na ciężkie (w sensie: niskie i orientalne) brzmienie, ale również na przykład splash'e sabiana. Chociaż Paiste nie powiem - miłe w brzmieniu. Widzę, że blachy w tej postaci mi nie przejdą. Obawiam się jednak, że problem nie leży w materiale, no może w kolorystyce, tylko w modelu - po prostu za mało tam nierówności, dlatego wyglądają... trochę plastikowo. Co do logotypów, to oczywiście zdaję sobie sprawę, że są na każdym talerzu, jak i na naciągach. Kiedy będę robić kompletną scenę - z całą pewnością wrzucę i logotypy i displacement na blachy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiele lepiej tylko ten naciąg na centrali jakis taki dziwny, no i nadal bez napisów, zrób taki sam tyle ze kamere daj do tyłu tym razem;] fajne ujęcie wyjdzie

 

Krystian no jak odpicowany studyjny renderek to chyba oczywiste ze nowa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda, wygląda! Miałeś rację! Właśnie robię nowe rendery. Niestety mój sprzęt ma to do siebie, że lubi się często resetować (chyba uszkodone pamięci) i może to trochę potrwać... Na razie rendery będą bez tekstur - po prostu w planach mam zrobienie całej sceny - wtedy pojawią się logotypy, brudy, itp. Oczywiście naciągi - tak jak pisał Krystian - również zostaną rozdziewiczone! :) W każdym razie bardzo dziękuję za wszystkie uwagi i spostrzeżenia. Pewnie jutro zamieszczę finalne rendery. Na razie pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadejszła... i tak dalej. A tak poważnie to wrzucam ostatnie rendery - poprawione według wskazówek Hindusa.

 

comp11mu.th.jpg comp26qf.th.jpg comp30gg.th.jpg

 

comp47ay.th.jpg comp51jv.th.jpg comp62rt.th.jpg

 

comp73cj.th.jpg\

 

Tak jak pisałem wcześniej - jak tylko będę robił całą scenę - na bębny wrzucę dodatkowe tekstury (logotypy, brudy, itp.). Pora dać maszynie odpocząć. Poza tym bardzo mnie już chyba lubią w elektrowni... :) Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy moglbys mi dac przepis na taki chrom w mental ray'u ? ja sie mecze i jakos nie chce wyjsc .. :/

 

co do bebnow.. napisy na talerzach wskazane.. troche doczepilbym sie do szerokosci obreczy..

ps. na jakiej perce sie wzorowales ? :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że długo nie odpowiadałem, ale chwilowo jestem odcięty od swojego kompa.

 

Bębny były robione na wzór YAMAHY, ale chyba trudno byłoby się dopatrzeć jakiegoś konkretnego modelu. Taka.... zbieranina z elementów yamahy. A co do chromu... NIe wiem w jakim programie pracujesz, więc spróbuję napisać ogólnie. Odbicia rzędu 90 %, ambient - prawie czarny, diffuse - 50 %. Specular - "hiper" biały (typu 1000 % - w xsi jest to możliwe), specular decay - zdaje się, że 50... Tak jak napisałem jestem odcięty od swojego kompa, jak tylko się do niego dorwę i okaże się, że coś źle napisałem - na pewno wrzucę posta. Pozdrawiam

 

EDIT: Specular decay: 200. Reszta się zgadza. (jeśli chodzi o procenty, które podałem - to są to procent bieli czyli: 50 % - to po prostu zwykły szary...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności