Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam po raz pierwszy! Wrzucam kilka renderów ostatniego projektu i oczywiście czekam na komentarze.

 

Kilka szczegółów technicznych:

XSI 5.0 (modelowanie, rendering, kompozycja)

Athlon XP 1700+, 512 MB

 

PS Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, jak wrzucić same miniaturki? (Już wiem... jak widać...)

 

b82vl.th.jpg

b95ib.th.jpg

b118vd.th.jpg

b134ar.th.jpg

b141cv.th.jpg

b125ue.th.jpg

 

EDIT: poniżej (tzn. 2 strony dalej) wrzuciłem poprawione rendery.

  • Odpowiedzi 30
  • Wyświetleń 2,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Powiem jedno

Zajefajne, tylko "talerze" są zbyt pomaraniczowe :)

P.S Dla mnie to wygląda jak MaxWell, chyba zabardzo go uzywam :)

Napisano

Mnie sie podoba. Bardzo fajnie to wyglada. Moglbys zrobic cala scene a nie tylko perkusje

Napisano
  • Autor

Dzięki! Co do renderera to jest to Mental Ray. Talerze są niestety trochę pomarańczowe. Szukałem odpowiedniego koloru... z drugiej strony nie chciałem też, żeby było zbyt... blado... Pewnie to w przyszłości poprawię. A co do całej sceny: to na przyszłość są takie plany. Niestety chyba wszedłem za bardzo w szczegóły i na końcu okazało się, że elementów w tym zestawie jest ponad 900, a ilość polygonów to 2500000. Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

tych błędów na blachach chyba nie da się ominąć... Tam jest po prostu delikatny ale za to gęsty bump (widać go na trzecim obrazku - na lewym talerzu) - stąd te teoretyczne błędy. Po prostu powstaje efekt jak na.. płycie CD.

Napisano
a ilość polygonów to 2500000.

 

Troche duzo jak na taka scene, pokaz siatke.

Napisano
  • Autor

Przyznaję się do małego błędu: nie chodziło o polygony tylko o trójkąty...

 

A oto i siatka:

 

capture15ei.th.jpg

capture25lg.th.jpg

capture32ix.th.jpg

capture42cx.th.jpg

capture57eg.th.jpg

 

i jeszcze co do "szczegółowości":

 

b58di.th.jpg

Napisano
  • Autor

A... i jeszcze jedno... podstawowa siatka ma 170 000 trójkątów. Dopiero po "subdivision" (czyli... "międzydzieleniu" ?:) ) jej ciężar rośnie do 2 500 000

Napisano

ładnie, tylko wkurza ten Cień na ostatnim renderze no i za mały bump na blachach, crashe są zazwyczaj bardziej pofalowane.

 

Fajna stopa szkoda ze pojedyncza, ja tam lubie młucke na centrali:D

szkoda ze nie dodałeś napisów na np naciagach i blachach.

 

Aha dziwne zreczy dzieją się na centrali z przodu

 

Ogólnie fajnie ale mogło być lepiej

Napisano
  • Autor

Myślę, że tło mogłbym poprawić poprzez wysróbowanie FG. Z pewnych względów chciałem sprawdzić w jaki sposób można polepszyć czas renderu przy zachowaniu względnie dobrej jakości. I tak przy 2 500 000 trójkątów, maszynie typu Athlon XP 1.7+ 512 MB, GI (900 000 fotonów), bardzo ogólnym FG i ambient occlusion udało mi się zejść z renderem do około 30 min (na klatkę). Dzięki za pozytywną opinię! Pozdrawiam!

Napisano

no ja bym tez walnol to maxwellem :) ogolnie fainie tylko te talerze, material nie ten. Kazdy talerz ma logo (napis). A najlepszymi talerzami sa Peaste :)

zmien to i bedzie gicior ;D

101_brass_crash.jpg

Napisano

dobra pozwole sobie jeszcze dopisac mam nadzieje ze zrozumiesz - tak jak na obrazku - postaraj sie uzyskac taki efekt jesli idzie o swiatła aby nie było widac granicy pomiędzy podłogą a scianką (czerwona linia przerywana) po drugie tak aby kolor podłoża i tła był jak najbardziej zbliżony do bieli - to daje naprawde lepszy efekt - to co masz tutaj odemnie na obrazku nie jest jeszcze tym co powinno byc ale jesli uzyskasz to za pomoca rendera bedzie o wiele lepiej, nastepna sprawa przełuz podłoze bo odbicie w bębnie ukazuje reszte scenky (czerwony kwadrat) no i na koniec jesli chcesz sie pobawic to wymodeluj jeszcze kamere na statywie (nie idz w detal) i ustaw tak by odbicie było widoczne w zielonym polu - taki mały trik co wzmocni jeszcze dodatkowo efekt - to takie moje drobne rady ;)

 

x1ty.jpg

http://img301.imageshack.us/img301/9503/x1ty.jpg

 

pozdro.

Napisano
  • Autor

:) o... i awantura o kilka blaszek :) Oczywiście żartuję. Co do brzmienia blach - to już rzecz gustu. Mi bardzo podobają się zildjian'y - ze względu na ciężkie (w sensie: niskie i orientalne) brzmienie, ale również na przykład splash'e sabiana. Chociaż Paiste nie powiem - miłe w brzmieniu. Widzę, że blachy w tej postaci mi nie przejdą. Obawiam się jednak, że problem nie leży w materiale, no może w kolorystyce, tylko w modelu - po prostu za mało tam nierówności, dlatego wyglądają... trochę plastikowo. Co do logotypów, to oczywiście zdaję sobie sprawę, że są na każdym talerzu, jak i na naciągach. Kiedy będę robić kompletną scenę - z całą pewnością wrzucę i logotypy i displacement na blachy. :)

Napisano

Jeśli jest to nowa perkusja to poza blachami(o czym już wielu pisało) to świetna praca. Ale, jeśli używana, to naciągi są zbyt dziewicze(myślę że wiesz o czym mówię) pozdrawiam....

Napisano

wiele lepiej tylko ten naciąg na centrali jakis taki dziwny, no i nadal bez napisów, zrób taki sam tyle ze kamere daj do tyłu tym razem;] fajne ujęcie wyjdzie

 

Krystian no jak odpicowany studyjny renderek to chyba oczywiste ze nowa:)

Napisano
  • Autor

Wygląda, wygląda! Miałeś rację! Właśnie robię nowe rendery. Niestety mój sprzęt ma to do siebie, że lubi się często resetować (chyba uszkodone pamięci) i może to trochę potrwać... Na razie rendery będą bez tekstur - po prostu w planach mam zrobienie całej sceny - wtedy pojawią się logotypy, brudy, itp. Oczywiście naciągi - tak jak pisał Krystian - również zostaną rozdziewiczone! :) W każdym razie bardzo dziękuję za wszystkie uwagi i spostrzeżenia. Pewnie jutro zamieszczę finalne rendery. Na razie pozdrawiam!

Napisano

jak bedziesz robił scenke to prosze domodeluj albo podwójną stope albo dodaj drugą centrale:D plissss

Napisano
  • Autor

:) widzę, że są tutaj fani ciężkiego brzmienia... zobaczymy co da się zrobić! Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Nadejszła... i tak dalej. A tak poważnie to wrzucam ostatnie rendery - poprawione według wskazówek Hindusa.

 

comp11mu.th.jpg comp26qf.th.jpg comp30gg.th.jpg

 

comp47ay.th.jpg comp51jv.th.jpg comp62rt.th.jpg

 

comp73cj.th.jpg\

 

Tak jak pisałem wcześniej - jak tylko będę robił całą scenę - na bębny wrzucę dodatkowe tekstury (logotypy, brudy, itp.). Pora dać maszynie odpocząć. Poza tym bardzo mnie już chyba lubią w elektrowni... :) Pozdrawiam!

Napisano

czy moglbys mi dac przepis na taki chrom w mental ray'u ? ja sie mecze i jakos nie chce wyjsc .. :/

 

co do bebnow.. napisy na talerzach wskazane.. troche doczepilbym sie do szerokosci obreczy..

ps. na jakiej perce sie wzorowales ? :>

Napisano
  • Autor

Przepraszam, że długo nie odpowiadałem, ale chwilowo jestem odcięty od swojego kompa.

 

Bębny były robione na wzór YAMAHY, ale chyba trudno byłoby się dopatrzeć jakiegoś konkretnego modelu. Taka.... zbieranina z elementów yamahy. A co do chromu... NIe wiem w jakim programie pracujesz, więc spróbuję napisać ogólnie. Odbicia rzędu 90 %, ambient - prawie czarny, diffuse - 50 %. Specular - "hiper" biały (typu 1000 % - w xsi jest to możliwe), specular decay - zdaje się, że 50... Tak jak napisałem jestem odcięty od swojego kompa, jak tylko się do niego dorwę i okaże się, że coś źle napisałem - na pewno wrzucę posta. Pozdrawiam

 

EDIT: Specular decay: 200. Reszta się zgadza. (jeśli chodzi o procenty, które podałem - to są to procent bieli czyli: 50 % - to po prostu zwykły szary...)

Napisano

wszystko zajefajne z wyjątkiem tekstury talerzy. o ile pamiętam to one sa z mosiądzu lub brązu i nie są takie wypolerowane. tutaj to wygląda jakby ktoś je pomarańczowym lakierem amochodowym pomalował:)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.