Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W załączonych fragmentach rendera są widoczne plamy (kropy.. na białej powierzchni tła), których nie umiem wyeliminować! Próbowałem juz wielu rzeczy np. kombinowałem z QMC Sampler, z Subdivs w materiale, IR map z subdivs i interp. samples, sampling w światłach, interpolacja.. brakuje mi juz pomysłów. Ktoś juz może miał ten problem..? help pozdr

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

w qmc sampler daj noise threshold na conajmniej 0,03 przy takich ustawieniach + to co powiedział Chalek

 

ile ci sie to renderowalo z takim noise threshold ? :D

Napisano

Marcin:przeciez jak w noise threshold zmniejsze wartość to jakośc sie pogarsza... zgodnie z helpem vraya.. Liczyło sie moment bo ciągle pracuje na małym pliku roboczym! chalek: spróbuje zamienić wartości ale i tak podbijałem juz do 100 dla próby..:)

Napisano

Marcin Ci dobrze pisze z tym noisem. Chcesz dac LC w primary? Primary zostaw na irr lub przestaw ewentualnie na QMC, LC jest wlasciwie tylko do secondary. Ja bym tez w AA przestawil min samples na -1, albo -2, a do prewek nawet na -3, bedzie szybciej, a roznica miedzy 0 a -1 nie powinna byc wielka.

Napisano

eh,

 

jeszcze raz i wszystko po koleji

 

w irradiance mapie ustaw sobie na high i daj hsph i interpolated samples na 50/25, do tego zamiast delounge tri wybierz jakas inna metode least squares najlepiej i w sample lookup wybierz density based

 

zamiast qmc w secondary bounces wybierz lightmape (albo zostaw qmc , jak tam z resztą chcesz), a jesli lightmape to daj samples na jakies 600-700 bo scena nie wydaje sie az taka super skomplikowana. w lightmapie wybierz prefilter z standardową wartoscią 10 (wiecej nie trzeba)

 

w qmc sampler (nie myl z tym z secondary bouces) ustaw sobie noise thresh na 0,01 i min samples na 15-16 z adaptive amount 0,85

 

jesli beda plamy to interpolation samples w irradiance mapie zwieksz do wartosci hsph

Napisano

ok..

Marcin: przełączyłem Interpolation type na least squares z delone i jest ok sami zobaczcie..! Zarówno w QMC jak i LC w secondary. Z ustawieniem rodzaju interpolacji takim jak Delone (exact) musiałbym liczyć "na twardo" na dużo lepszym sprzecie.. Niestety różnice w jakości (exact to exact..!) będzie widać (tylko w dobrej rozdzielczości) ..

Załączam dwa rendery jeden z delone(plamy) drugi z least squares.

dzięki za pomoc

ps.szyby jeszcze nie dopracowałem wiem..

pozdr

Napisano

delone nie jest zly jesli sie umie go uzywac ;] ja nie mam na neigo czasu bo nie chce mi sie czekac na wynik, w delonge wartosci hsph czasami siegają wartosci 200 dla dobrego wyniku

 

vray ma i tak GI do dupy wiec nie ma z czego robic igły widły, czasem trzeba kombinować jak z patyka zrobić miecz ;]

 

jesli masz czas to ucz sie calego vraya, z czsem bedziesz wiedzial co i jak ;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności