Kluś Napisano 9 Marzec 2006 Napisano 9 Marzec 2006 W załączonych fragmentach rendera są widoczne plamy (kropy.. na białej powierzchni tła), których nie umiem wyeliminować! Próbowałem juz wielu rzeczy np. kombinowałem z QMC Sampler, z Subdivs w materiale, IR map z subdivs i interp. samples, sampling w światłach, interpolacja.. brakuje mi juz pomysłów. Ktoś juz może miał ten problem..? help pozdr
Kluś Napisano 10 Marzec 2006 Autor Napisano 10 Marzec 2006 nie ma bumpa na materiale ( na białym tle) pozdr
Marcin Napisano 10 Marzec 2006 Napisano 10 Marzec 2006 omg, pokaz ustawienia. Przecież zadne z nas wróżki
Kluś Napisano 10 Marzec 2006 Autor Napisano 10 Marzec 2006 witam załączam ustawienia powiem tylko ze grzebałem już chyba w każdym z nich..:) pozdr
Chalek Napisano 10 Marzec 2006 Napisano 10 Marzec 2006 hsph subdiv daj na 50, a interp samples na 20, czyli odwrotnie niz masz teraz. Mysle, ze moze pomoc.
Marcin Napisano 10 Marzec 2006 Napisano 10 Marzec 2006 w qmc sampler daj noise threshold na conajmniej 0,03 przy takich ustawieniach + to co powiedział Chalek ile ci sie to renderowalo z takim noise threshold ? :D
Kluś Napisano 10 Marzec 2006 Autor Napisano 10 Marzec 2006 Marcin:przeciez jak w noise threshold zmniejsze wartość to jakośc sie pogarsza... zgodnie z helpem vraya.. Liczyło sie moment bo ciągle pracuje na małym pliku roboczym! chalek: spróbuje zamienić wartości ale i tak podbijałem juz do 100 dla próby..:)
Marcin Napisano 10 Marzec 2006 Napisano 10 Marzec 2006 no tak ale po co cierpieć skoro taki sam efekt mozesz uzyskac z threshold 0,02-03 ? ;] i to w dodatku z min samples 15
Kluś Napisano 10 Marzec 2006 Autor Napisano 10 Marzec 2006 nie ma co w IR map liczyć na nic to... musze zmienić na LC będzie dobrze..
Chalek Napisano 10 Marzec 2006 Napisano 10 Marzec 2006 Marcin Ci dobrze pisze z tym noisem. Chcesz dac LC w primary? Primary zostaw na irr lub przestaw ewentualnie na QMC, LC jest wlasciwie tylko do secondary. Ja bym tez w AA przestawil min samples na -1, albo -2, a do prewek nawet na -3, bedzie szybciej, a roznica miedzy 0 a -1 nie powinna byc wielka.
demigod Napisano 10 Marzec 2006 Napisano 10 Marzec 2006 upload zrob na rapidashare i ludzie se zasaj i cos wymysla :D a czy w drugim enginie nie masz czasem Lc ??
Marcin Napisano 10 Marzec 2006 Napisano 10 Marzec 2006 eh, jeszcze raz i wszystko po koleji w irradiance mapie ustaw sobie na high i daj hsph i interpolated samples na 50/25, do tego zamiast delounge tri wybierz jakas inna metode least squares najlepiej i w sample lookup wybierz density based zamiast qmc w secondary bounces wybierz lightmape (albo zostaw qmc , jak tam z resztą chcesz), a jesli lightmape to daj samples na jakies 600-700 bo scena nie wydaje sie az taka super skomplikowana. w lightmapie wybierz prefilter z standardową wartoscią 10 (wiecej nie trzeba) w qmc sampler (nie myl z tym z secondary bouces) ustaw sobie noise thresh na 0,01 i min samples na 15-16 z adaptive amount 0,85 jesli beda plamy to interpolation samples w irradiance mapie zwieksz do wartosci hsph
Kluś Napisano 10 Marzec 2006 Autor Napisano 10 Marzec 2006 ok.. Marcin: przełączyłem Interpolation type na least squares z delone i jest ok sami zobaczcie..! Zarówno w QMC jak i LC w secondary. Z ustawieniem rodzaju interpolacji takim jak Delone (exact) musiałbym liczyć "na twardo" na dużo lepszym sprzecie.. Niestety różnice w jakości (exact to exact..!) będzie widać (tylko w dobrej rozdzielczości) .. Załączam dwa rendery jeden z delone(plamy) drugi z least squares. dzięki za pomoc ps.szyby jeszcze nie dopracowałem wiem.. pozdr
Marcin Napisano 10 Marzec 2006 Napisano 10 Marzec 2006 delone nie jest zly jesli sie umie go uzywac ;] ja nie mam na neigo czasu bo nie chce mi sie czekac na wynik, w delonge wartosci hsph czasami siegają wartosci 200 dla dobrego wyniku vray ma i tak GI do dupy wiec nie ma z czego robic igły widły, czasem trzeba kombinować jak z patyka zrobić miecz ;] jesli masz czas to ucz sie calego vraya, z czsem bedziesz wiedzial co i jak ;]
Kluś Napisano 10 Marzec 2006 Autor Napisano 10 Marzec 2006 i tak wszystko sprowadza sie do czsu rendera i sprzetu.. ot cała filozofia..:>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się