Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

W załączonych fragmentach rendera są widoczne plamy (kropy.. na białej powierzchni tła), których nie umiem wyeliminować! Próbowałem juz wielu rzeczy np. kombinowałem z QMC Sampler, z Subdivs w materiale, IR map z subdivs i interp. samples, sampling w światłach, interpolacja.. brakuje mi juz pomysłów. Ktoś juz może miał ten problem..? help pozdr

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

witam

załączam ustawienia

powiem tylko ze grzebałem już chyba w każdym z nich..:)

pozdr

Napisano

hsph subdiv daj na 50, a interp samples na 20, czyli odwrotnie niz masz teraz. Mysle, ze moze pomoc.

Napisano

w qmc sampler daj noise threshold na conajmniej 0,03 przy takich ustawieniach + to co powiedział Chalek

 

ile ci sie to renderowalo z takim noise threshold ? :D

Napisano
  • Autor

Marcin:przeciez jak w noise threshold zmniejsze wartość to jakośc sie pogarsza... zgodnie z helpem vraya.. Liczyło sie moment bo ciągle pracuje na małym pliku roboczym! chalek: spróbuje zamienić wartości ale i tak podbijałem juz do 100 dla próby..:)

Napisano

no tak ale po co cierpieć skoro taki sam efekt mozesz uzyskac z threshold 0,02-03 ? ;] i to w dodatku z min samples 15

Napisano
  • Autor

nie ma co w IR map liczyć na nic to... musze zmienić na LC będzie dobrze..

Napisano

Marcin Ci dobrze pisze z tym noisem. Chcesz dac LC w primary? Primary zostaw na irr lub przestaw ewentualnie na QMC, LC jest wlasciwie tylko do secondary. Ja bym tez w AA przestawil min samples na -1, albo -2, a do prewek nawet na -3, bedzie szybciej, a roznica miedzy 0 a -1 nie powinna byc wielka.

Napisano

upload zrob na rapidashare i ludzie se zasaj i cos wymysla :D

a czy w drugim enginie nie masz czasem Lc ??

Napisano

eh,

 

jeszcze raz i wszystko po koleji

 

w irradiance mapie ustaw sobie na high i daj hsph i interpolated samples na 50/25, do tego zamiast delounge tri wybierz jakas inna metode least squares najlepiej i w sample lookup wybierz density based

 

zamiast qmc w secondary bounces wybierz lightmape (albo zostaw qmc , jak tam z resztą chcesz), a jesli lightmape to daj samples na jakies 600-700 bo scena nie wydaje sie az taka super skomplikowana. w lightmapie wybierz prefilter z standardową wartoscią 10 (wiecej nie trzeba)

 

w qmc sampler (nie myl z tym z secondary bouces) ustaw sobie noise thresh na 0,01 i min samples na 15-16 z adaptive amount 0,85

 

jesli beda plamy to interpolation samples w irradiance mapie zwieksz do wartosci hsph

Napisano
  • Autor

ok..

Marcin: przełączyłem Interpolation type na least squares z delone i jest ok sami zobaczcie..! Zarówno w QMC jak i LC w secondary. Z ustawieniem rodzaju interpolacji takim jak Delone (exact) musiałbym liczyć "na twardo" na dużo lepszym sprzecie.. Niestety różnice w jakości (exact to exact..!) będzie widać (tylko w dobrej rozdzielczości) ..

Załączam dwa rendery jeden z delone(plamy) drugi z least squares.

dzięki za pomoc

ps.szyby jeszcze nie dopracowałem wiem..

pozdr

Napisano

delone nie jest zly jesli sie umie go uzywac ;] ja nie mam na neigo czasu bo nie chce mi sie czekac na wynik, w delonge wartosci hsph czasami siegają wartosci 200 dla dobrego wyniku

 

vray ma i tak GI do dupy wiec nie ma z czego robic igły widły, czasem trzeba kombinować jak z patyka zrobić miecz ;]

 

jesli masz czas to ucz sie calego vraya, z czsem bedziesz wiedzial co i jak ;]

Napisano
  • Autor

i tak wszystko sprowadza sie do czsu rendera i sprzetu.. ot cała filozofia..:>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności