mity Napisano 12 Marzec 2006 Napisano 12 Marzec 2006 witam wszystkich zwracam sie do was z prosba o pomoc. uzywam maxwella beta 1.22 i nie wiedziec czemu wogole nie dziala mi bump, specular, reflectivity itd, generalnie cala lista gdzie mozemy nakladac mapy (procz koloru). :/ czy ktos zna moze powod? pozdrawiam mity
Hindus Napisano 12 Marzec 2006 Napisano 12 Marzec 2006 hmm nie wiem czy o to ci chodzi że masz czarne okienka i nie widac podglądu materiału ? więc material editora to w pluginie dla 3d maxa tego nie ma (bo jak ma byc skoro jest to system oparty na PPT, podglad trwal by conajmniej 5 min) http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=24969 a jeśli wrzucasz np bitmap do slotu bump i klikasz na render to muisz sprawdzic czy jest ptaszek zaznaczony koło pola bump - on na początku ejst ae zamnknij i otworz material editor i zobaczysz że maxwell sam odznacza to pole wiec musisz zaznaczyc raz jeszcze i potem juz dziaa - bump wymaga troche czasu aby był w miare postrzegalny - przez ten noise ;)
mity Napisano 12 Marzec 2006 Autor Napisano 12 Marzec 2006 o tym ze okienka w material editorze sa czarne juz sie dowiedzialem:) problem polega na tym ze przy renderingu zadna z tych opcji (bump, specular...) nie dziala i nie mam zielonego pojecia czemu. szukalem podobnych watkow na forach, ale zdaje sie ze nikt nigdy nie mial takiego problemu jak ja:( dzieki za odpowiedz pozdrawiam mity
Hindus Napisano 12 Marzec 2006 Napisano 12 Marzec 2006 zrób scene - kliknij klawisz M wrzuc bitmape do slotu bumpmup, zamknij material editor, kliknij M, zaznacz ptaszek przy bumpie - nie wrzucaj palety w skali szarosci i po drugie najlepiej jpgi - powinno pomóc.
Hindus Napisano 12 Marzec 2006 Napisano 12 Marzec 2006 nie może być - msui działac - a texture możesz wrzucic do slotu i renderuje ?
mity Napisano 12 Marzec 2006 Autor Napisano 12 Marzec 2006 textury renderuje, stad tez moje zdziwienie. moze to moj komputer jest jakis nie normalny?
Hindus Napisano 12 Marzec 2006 Napisano 12 Marzec 2006 hmm nie racej nie - a dwa pytania - daj tą samą bitmape co dajesz jako texturke (color czy jak tam jest - nie pamietam) do tego slotu bitmap - druga sprawa - jakiej wartości uzywasz dla bump 30 ? jesli tak to 30 bezie dobre - może masz cs z skalą w scenie i sie tege nie trzymasz i tak bumpa nie widac :| nie wiem juz co poradzic - masz przestawione w system unit na metry i w system pod f10 w maxwellu jednostki tak aby metry czytało ?
mity Napisano 12 Marzec 2006 Autor Napisano 12 Marzec 2006 wielkie dzieki hindus za takie zaangazowanie sie w ten temat:) ale zdaje sie niesety ze nic nie pomaga. sprawdzilem wszystko cos sie da, staralem sie przetestowac wszyskie warianty, ale nic. no coz zwie sie to "zlosliwosc rzeczy martwych":) P.S. chyba zostane przy Vray:) pozdrawiam mity
TrojkaT Napisano 12 Marzec 2006 Napisano 12 Marzec 2006 Zabardzo nie czaje czemu ci nie dziala ;) a tu masz scene http://rapidshare.de/files/15362709/bump_test.rar.html jest duzy nois to zabardzo jeszcze nie widac, przybliz zdjecie w np. w ACDsee to bedzie widac pozdrawiam
Hindus Napisano 13 Marzec 2006 Napisano 13 Marzec 2006 ty właśnie - a modyfikator uvw map dałeś ? jak nie to zapodaj i jakiegoś tile'a porząnego co by było wszystko widać bo jak widzisz na renderze u góry tego prawie wogóle nie widać a on tam jest :)
Hindus Napisano 13 Marzec 2006 Napisano 13 Marzec 2006 nie ty :] autor wątku - jak da małego tile'a i bitmapa bedzie kiepska to nie zobaczy tego ;)
mity Napisano 13 Marzec 2006 Autor Napisano 13 Marzec 2006 mmmmmmmmhm, no ok. nie spodziewalem sie ze to bedzie az tyle trwalo;) wielkie dzieki wszystkim:) pozdrawiam mity
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się