vv3k70r Napisano 5 Kwiecień 2006 Napisano 5 Kwiecień 2006 witam, R_ms_K uwaza ze ta koncepcja jest wykonalna. Metoda: plugin lub skrypt, lub cokolwiek tam sobie kto wymysli. Cel: -uzyskanie nowego materialu podstawowego dla fraktali przestrzennych w maksie; Opis: Fraktal jest absolutnie skalarny, ale do tego celu wystarczy urposzczona wersja, przesteni wypelnionej pilkami (boxami), ktore maja jakis tam swoj kolorek. Gdyby to rozlozyc, linie i plaszczyzny rysowane po konkretnym kolorze pilek lacza nam sie w jakies tam funkcje. Czyli, chodzi o material, ktory bedzie wypelnial calkowicie zadana przestrzen, bez odksztalcen, czyli da sie (taki przestrzenny noise). A bedize wyswietlany tylko na zadanych polygonach przecinajacych (zawartych) w danej przestrzeni. Czyli polygony to kartka, ktora przesuwamy przez przestrzen wypelniona fraktalem, a widzimy tylko to co kartka przecina. Mam nadzieje ze jest to wystarczajaco jasne dla kazdego z pojeciem o matmie. Po co to? A no po to zeby stworzyc sobie taki rodzaj materialu, ktory neizaleznei jak zadany, nei wymaga mapowania, cos do robienia skal, ktore po rozlupanai dalej sa skalami, o takiej samej skali faktury. zalaczam plik, ilustrujacy przestrzennie o co mi chodzi. Licze na owocna dyskusje. Noise w przestrzeni. http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/plan%20procedury.max Wyobrazcie sobei zylki mineralow w skale, no i przecinajac skale chcemy widziec te zylki tak jak sa :) MUr z cegiel, z amieni, z tynkiem, zaprawa, tez da sie opisac taka funkcja :) wystarczy zmodyfikowac powierzchnie tak zeby odslaniala to co potrzebujemy, i widzimy raz cegly, raz zaprawe, raz tynk.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się