Jump to content

procedura materialu przestrzennego


vv3k70r
 Share

Recommended Posts

witam,

R_ms_K uwaza ze ta koncepcja jest wykonalna.

Metoda: plugin lub skrypt, lub cokolwiek tam sobie kto wymysli.

Cel:

-uzyskanie nowego materialu podstawowego dla fraktali przestrzennych w maksie;

Opis:

Fraktal jest absolutnie skalarny, ale do tego celu wystarczy urposzczona wersja, przesteni wypelnionej pilkami (boxami), ktore maja jakis tam swoj kolorek. Gdyby to rozlozyc, linie i plaszczyzny rysowane po konkretnym kolorze pilek lacza nam sie w jakies tam funkcje.

Czyli, chodzi o material, ktory bedzie wypelnial calkowicie zadana przestrzen, bez odksztalcen, czyli da sie (taki przestrzenny noise). A bedize wyswietlany tylko na zadanych polygonach przecinajacych (zawartych) w danej przestrzeni.

Czyli polygony to kartka, ktora przesuwamy przez przestrzen wypelniona fraktalem, a widzimy tylko to co kartka przecina.

Mam nadzieje ze jest to wystarczajaco jasne dla kazdego z pojeciem o matmie.

Po co to?

A no po to zeby stworzyc sobie taki rodzaj materialu, ktory neizaleznei jak zadany, nei wymaga mapowania, cos do robienia skal, ktore po rozlupanai dalej sa skalami, o takiej samej skali faktury.

zalaczam plik, ilustrujacy przestrzennie o co mi chodzi.

Licze na owocna dyskusje.

Noise w przestrzeni.

 

http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/plan%20procedury.max

 

Wyobrazcie sobei zylki mineralow w skale, no i przecinajac skale chcemy widziec te zylki tak jak sa :)

 

MUr z cegiel, z amieni, z tynkiem, zaprawa, tez da sie opisac taka funkcja :) wystarczy zmodyfikowac powierzchnie tak zeby odslaniala to co potrzebujemy, i widzimy raz cegly, raz zaprawe, raz tynk.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy