Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam mam pewien problem chciałbym stworzyć coś w rodzaju obrazu galaktyki i pomyślałem że powiedzmy mgiełki jak i coś w rodzaju pyłu możnaby było zrobić cząsteczkami, tylko nie wiem jak zrobić by cząsteczki się nie poruszały. Czy można wogóle zrobić coś takiego żeby powiedzmy emiter wyprodukował pewną ilość cząsteczek które były by cały czas w tym samym miejscu? chodzi o to by zrobić coś w rodzaju pierścienia z cząsteczek któryby się powoli obracał.

Aha i dodam, że chodzi mi o 3ds max.

 

Z góry dziekuje za pomoc

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 958
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Akurat w tej chwili uzywam Particle Flow, wiec spiesze z informacja ze mozesz wygenerowac particle na jakimkolwiek obiekcie i tak: - jesli one do konca Twojej animacji nie zmienia miejsca umiejscowienia na obiekcie mozesz uyc opcji Lock on Emitter w zakladce Position Object, - ale jesli w nastepnym evencie chcialbys je poruszyc to we wczesniejszym evencie proponuje nie dawac Lock on Emiter tylko dodac speed rowny 0 lub o malych wartosciach, oczywiscie ze wszystkimi wariacjami na temat czyli np: nastepny event moze miec wiatr lub grawitacje itp itp itp itd:)

 

 

Pozdrawiam i zycze owocnej pracy

Napisano

http://www.charleycarlat.com/amckay/tuts/amckay_initialstate.avi możesz też użyć tego tutoriala, który w sumie jest tym czego potrzebujesz.

 

O tyle gorzej jest z metodą, którą przedstawił southside, że cząsteczki utworzą coś w rodzaju losowej kluchy. Allan McKay w tutku przedstawił fajny sposób na stworzenie właśnie czegoś w rodzaju mgławicy, gdzie cząsteczki fajnie się układają.

 

Dla ułatwienia możesz też sobie ściągnąć i zainstalować te darmowe operatory do ParticleFlow. Wśród nich jest operator STOP, który od razu zatrzymuje cząsteczki bez konieczności dodawania draga żeby zatrzymać i operatora force.

Napisano

...albo poprostu przkonwertować wygernerowane już cząsteczki w danej klatce do poly...to chyba najbardziej prymitywny i najszybszy sposób...

Napisano
  • Autor
  La R napisał:
...albo poprostu przkonwertować wygernerowane już cząsteczki w danej klatce do poly...to chyba najbardziej prymitywny i najszybszy sposób...

 

kurcze to byłoby najlepsze rozwiązanie, ale nie da się systemu cząsteczek przekonwertować na poly:/ chyba że to jakiś magiczny patent, ale gdy się zaznaczy emiter i chce przypisać modyfikator to nie ma poly ani mesh:(

Napisano

jak chcesz zamienić na poly to musisz najpierw w PFlow dodać operator shape (nadający kształt cząsteczkom) lub shape instance (nadający kształt cząsteczkom pobierany z zadanego obiektu) a następnie utworzyć object mesher (create panel -> commpound objects -> mesher), dodać do niego system i w odpowiedniej klatce zamienić meshera na Editable Poly.

 

Chociaż ja bym tego nie radził osobiście :) Ruch takiej galaktyki można fajnie zrobić za pomocą siły Vortex. Wtedy będzie się fajnie, trochę losowo obracać (losowo we wnętrzu). Na poly nie ma sensu zamieniać bo w sumie nic Ci to nie da, nic czego nie możesz zrobić przed zamianą. Jeśliby to pozostało jako cząsteczki to nadal będziesz miał ogromną kontrolę nad tym co robisz.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności