eddypc Napisano 6 Kwiecień 2006 Napisano 6 Kwiecień 2006 Jestem ''nowy'' w 3Ds Max dlatego mam pytanko. Jak wgrać teksturę kiedy mam jush takie coś > niewiem jak mam to zrobić co wcisnąć... mam nadzieje że mi pomożecie
vv3k70r Napisano 6 Kwiecień 2006 Napisano 6 Kwiecień 2006 ekhm, zasadniczo to rendering-envirmoment-i daj map z edytora materialow (M) tam ja dajesz robiac pod difuse bitmap, a na obiekcie daj po prostu difue bitmap, jak juz masz obiekt :) create--> geometry
eddypc Napisano 7 Kwiecień 2006 Autor Napisano 7 Kwiecień 2006 a gdy mam jush takie coś to co mam zrobić?? "] aha już rozumiem najpierw musze siatke narysować a potem teksture nakleić? ( jest jeden problem nieumiem rysować siatki )
owca Napisano 7 Kwiecień 2006 Napisano 7 Kwiecień 2006 ale tą teksturę chcesz mieć w edytorze materiałów czy chcesz ją na jakiś obiekt (którego nie masz) nałożyć? a może chcesz wyświetlić ją w viewporcie? określ dokładniej swój problem bo na twoim screenie nic nie ma - czysty max po resecie. i nie pisz tego jush bo żałośnie brzmi...
eddypc Napisano 7 Kwiecień 2006 Autor Napisano 7 Kwiecień 2006 chodzi mi o takie coś ( nic nie ma w maxie bo nieumiem siatki zrobić ) chcę narysować siatkę całego samochodu a potem nakleić na to teksturę i zrobić render ( render umiem robić )
Hindus Napisano 7 Kwiecień 2006 Napisano 7 Kwiecień 2006 Nie chce żeby to hamko zabrzmiało ale bez podstaw daleko nie zajedziesz - przeró pare tutkw stąd - powinno pomóc - sądzac z twoich wypowiedzi dopiero zaczynasz przygode z 3d wiec powinno byc dobrze jesli przerobisz te tutoriale. http://www.max3d.pl/show.php?id=tutoriale http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=22017&highlight=stove Odnosnie obrazka ktory pokazałes - przeciez tam nic nie ma :| nawet planeów - jak chcesz załozyc tekture na obiekt poczytaj faq - http://www.max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=77 Pozdrawiam.
owca Napisano 7 Kwiecień 2006 Napisano 7 Kwiecień 2006 jak chcesz zrobić auto to przeczytaj komputerświat ekspert nr 5/2004 i następny. jest tam przedstawiony procest tworzenia takiego samochodu z użyciem editable poly. całość tworzy się z płaszczyzny (plane) podzielonej na segmenty przez dzielenie jej, rozciąganie, przemieszczanie krawędzi i wierzchołków. aby jednak wykonać choćby najprostrzy model musisz potrafić manipulować oknami 3ds maxa, umieć dokonać prostych transformacji i wstawiać płaszczyzny. ale naprawdę warto zapoznać się z treścią artykułów zawartych w tej gazecie. co do tekstury to wszystko możesz pozmieniać w material editorze (skrót klawiszowy M). myślę że nie dokonasz tam cudów z obecnym poziomem wiedzy ale podpowiem że diffuse to kolor. obok niego znajduje się kwadratowy przycisk. klikasz na niego, wybierasz dwukrotnym kliknięciem bitmap i wybierasz teksturkę z dysku. dobrze by było żebyś zapoznał się wcześniej choćby z początkiem jakiejś książki o tym programie. z doświadczenia wiem że na samym początku tutoriale sprawią ci dużo trudności .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się