Napisano 6 Kwiecień 200618 l Jestem ''nowy'' w 3Ds Max dlatego mam pytanko. Jak wgrać teksturę kiedy mam jush takie coś > niewiem jak mam to zrobić co wcisnąć... mam nadzieje że mi pomożecie
Napisano 6 Kwiecień 200618 l ekhm, zasadniczo to rendering-envirmoment-i daj map z edytora materialow (M) tam ja dajesz robiac pod difuse bitmap, a na obiekcie daj po prostu difue bitmap, jak juz masz obiekt :) create--> geometry
Napisano 7 Kwiecień 200618 l Autor a gdy mam jush takie coś to co mam zrobić?? "] aha już rozumiem najpierw musze siatke narysować a potem teksture nakleić? ( jest jeden problem nieumiem rysować siatki )
Napisano 7 Kwiecień 200618 l ale tą teksturę chcesz mieć w edytorze materiałów czy chcesz ją na jakiś obiekt (którego nie masz) nałożyć? a może chcesz wyświetlić ją w viewporcie? określ dokładniej swój problem bo na twoim screenie nic nie ma - czysty max po resecie. i nie pisz tego jush bo żałośnie brzmi...
Napisano 7 Kwiecień 200618 l Autor chodzi mi o takie coś ( nic nie ma w maxie bo nieumiem siatki zrobić ) chcę narysować siatkę całego samochodu a potem nakleić na to teksturę i zrobić render ( render umiem robić )
Napisano 7 Kwiecień 200618 l Nie chce żeby to hamko zabrzmiało ale bez podstaw daleko nie zajedziesz - przeró pare tutkw stąd - powinno pomóc - sądzac z twoich wypowiedzi dopiero zaczynasz przygode z 3d wiec powinno byc dobrze jesli przerobisz te tutoriale. http://www.max3d.pl/show.php?id=tutoriale http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=22017&highlight=stove Odnosnie obrazka ktory pokazałes - przeciez tam nic nie ma :| nawet planeów - jak chcesz załozyc tekture na obiekt poczytaj faq - http://www.max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=77 Pozdrawiam.
Napisano 7 Kwiecień 200618 l jak chcesz zrobić auto to przeczytaj komputerświat ekspert nr 5/2004 i następny. jest tam przedstawiony procest tworzenia takiego samochodu z użyciem editable poly. całość tworzy się z płaszczyzny (plane) podzielonej na segmenty przez dzielenie jej, rozciąganie, przemieszczanie krawędzi i wierzchołków. aby jednak wykonać choćby najprostrzy model musisz potrafić manipulować oknami 3ds maxa, umieć dokonać prostych transformacji i wstawiać płaszczyzny. ale naprawdę warto zapoznać się z treścią artykułów zawartych w tej gazecie. co do tekstury to wszystko możesz pozmieniać w material editorze (skrót klawiszowy M). myślę że nie dokonasz tam cudów z obecnym poziomem wiedzy ale podpowiem że diffuse to kolor. obok niego znajduje się kwadratowy przycisk. klikasz na niego, wybierasz dwukrotnym kliknięciem bitmap i wybierasz teksturkę z dysku. dobrze by było żebyś zapoznał się wcześniej choćby z początkiem jakiejś książki o tym programie. z doświadczenia wiem że na samym początku tutoriale sprawią ci dużo trudności .
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto