Napisano 8 Kwiecień 200618 l Mam problem, nie wiem jak otrzymac bufor głebokości dla renderowanej sceny, w 3d Maxie 7 jest opcja renderingu "Z depth" ale zwraca mi czarne tło...jestem totalnym noobem jesli chodzi o 3d Maxa , ucze się go dopiero, jeśli ktoś mógłby mi w tym pomóc byłbym wdzięczny
Napisano 9 Kwiecień 200618 l serwusik :) zawsze możesz też zapisać klatkę do formatu pfr, lub .rla - a w opcjach (uaktywniają sie, gdy wybierasz taki format) zaznaczasz, ze chcesz miec tam Z bufor. Wtedy taka, zrederowana klatka ma juz w sobie zapisany Zbufor - i np. w Digital Fusion mozesz dodawać i zmieniać DOF w czasie rzeczywistym :) A odnośnie Twojego pytania , to pomajstruj z minimalnym i maksymalnym zakresem Z-depth-a w maxie - to sie ustawia. (widocznie masz ustawione za małe , lub z duże w stosunku do swojej sceny). pozdrawiam i zycze powodzneia :)
Napisano 9 Kwiecień 200618 l Autor Witam ponownie, jak już mówilem jestem początkującym w 3d maxie, mam następujące pytanie: jak exportowac bufor głębokości zapisany w formacie rle do np. matlaba? piszę program używający trójwymiarowego warpingu i renderingu bazującego na obrazach, więc dla jakiejś trójwymiarowej sceny potrzebuje kilku tzw image cubes (sześciany obrazów) a do stworzenia jednego potrzebuje 6 obrazów z głębokością...aby je otrzymac w świecie realnym musialbym dysponowac skanerem laserowym...ktorym nie dysponuje:), pozostaje mi wiec wygenerowanie wlasnej sceny w 3d maxie i obróbka obrazów...z góry dziękuję za odpowiedz
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto