Skocz do zawartości

Trójwymiarowy zbiór Mandelbrota


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Potrzebuję zrobić w 3ds max na kilku scenach filmu trójwymiarowy zbiór

Mandelbrota, przypominający krajobraz.

 

Dotąd robiłem próby z wielosegmentowym, dużym box-em, na którym

używalem modyfikatora displace oraz bitmapy z fraktalem.

 

Uzyskuję w ten sposób mniej więcej coś takiego:

mymandelbrot7gu.th.png

 

Powyższe bardzo słabo mi się podoba, i chciałbym uzyskać w 3ds max

takie coś jak poniżej (to jest zdjęcie z okładki książki):

okladka0vn.th.jpg

Widać, że powyższe dwa obrazy są jakośi naczej generowane.

 

W jaki sposób mogę uzyskać powyższy efekt?

 

Jest jeszcze druga kwestia, mianowicie taka, że w animacji będę

potrzebował robić wielokrotne przybliżenia powyższego "krajobrazu",

i nie tracić przy tym szczegółowości, kamera ma móc swobodnie

"latać" nad powyższą powierzchnią.

W jaki sposób powinienem to zrobić?

 

Czy działanie na bardzo powiększonym obszarze będzie dawało dobre

rezultaty, czy też powinienem skalować ten obiekt i go powiększać?

Czy powinienem używać "Tesselate" do zwiększania zagęszczenia

w pewnym punkcie powierzchni i używać dalej na nim displace

z powiększoną bitmapą?

 

Proszę o Wasze rady.

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

po pierwsze musisz mieć obraz tego fraktala w bardzo wysokiej rozdzielczości. w photoshopie musisz narysować mapę wysokości w skali szarości (również o bardzo wysokiej rozdzielczości). z tego drugiego obrazka wynika że powinieneś obrysować fraktal i wstawić wewnątrz najwyższy kolor a potem (na zewnątrz) wstawić gradient który zmieniałby kolor w zależności od odległości od poprzednio narysowanej ścieżki. jak to zrobić nie jestem na 100% pewien bo nie mam zainstalowanego photoshopa ale zapytaj speców z działu 2d (powinni wiedzieć). potem już się chyba domyślasz: displacement na bardzo zagęszczonej siatce. łatwe to to nie jest ale powodzenia...

Napisano

Przy dużej rozdzielczości, zamiast zagęszczać siatkę i używac modyfikatora displace, może lepiej będzie użyć mentalowej dispalce map (albo vray-owej, zależy czym renderujesz).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności