Gość robertn Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 Witam, Potrzebuję zrobić w 3ds max na kilku scenach filmu trójwymiarowy zbiór Mandelbrota, przypominający krajobraz. Dotąd robiłem próby z wielosegmentowym, dużym box-em, na którym używalem modyfikatora displace oraz bitmapy z fraktalem. Uzyskuję w ten sposób mniej więcej coś takiego: Powyższe bardzo słabo mi się podoba, i chciałbym uzyskać w 3ds max takie coś jak poniżej (to jest zdjęcie z okładki książki): Widać, że powyższe dwa obrazy są jakośi naczej generowane. W jaki sposób mogę uzyskać powyższy efekt? Jest jeszcze druga kwestia, mianowicie taka, że w animacji będę potrzebował robić wielokrotne przybliżenia powyższego "krajobrazu", i nie tracić przy tym szczegółowości, kamera ma móc swobodnie "latać" nad powyższą powierzchnią. W jaki sposób powinienem to zrobić? Czy działanie na bardzo powiększonym obszarze będzie dawało dobre rezultaty, czy też powinienem skalować ten obiekt i go powiększać? Czy powinienem używać "Tesselate" do zwiększania zagęszczenia w pewnym punkcie powierzchni i używać dalej na nim displace z powiększoną bitmapą? Proszę o Wasze rady. pozdrawiam
vv3k70r Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 chyba powinienes uzyc roznych bitmap pod displace, difuse, bump, nie takich samych, wzglednie pogrzebac w output i powoli to si epowinno zbilizyc do oczekiwan
owca Napisano 15 Kwiecień 2006 Napisano 15 Kwiecień 2006 po pierwsze musisz mieć obraz tego fraktala w bardzo wysokiej rozdzielczości. w photoshopie musisz narysować mapę wysokości w skali szarości (również o bardzo wysokiej rozdzielczości). z tego drugiego obrazka wynika że powinieneś obrysować fraktal i wstawić wewnątrz najwyższy kolor a potem (na zewnątrz) wstawić gradient który zmieniałby kolor w zależności od odległości od poprzednio narysowanej ścieżki. jak to zrobić nie jestem na 100% pewien bo nie mam zainstalowanego photoshopa ale zapytaj speców z działu 2d (powinni wiedzieć). potem już się chyba domyślasz: displacement na bardzo zagęszczonej siatce. łatwe to to nie jest ale powodzenia...
Jaros Napisano 16 Kwiecień 2006 Napisano 16 Kwiecień 2006 Przy dużej rozdzielczości, zamiast zagęszczać siatkę i używac modyfikatora displace, może lepiej będzie użyć mentalowej dispalce map (albo vray-owej, zależy czym renderujesz).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się