Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Potrzebuję zrobić w 3ds max na kilku scenach filmu trójwymiarowy zbiór

Mandelbrota, przypominający krajobraz.

 

Dotąd robiłem próby z wielosegmentowym, dużym box-em, na którym

używalem modyfikatora displace oraz bitmapy z fraktalem.

 

Uzyskuję w ten sposób mniej więcej coś takiego:

mymandelbrot7gu.th.png

 

Powyższe bardzo słabo mi się podoba, i chciałbym uzyskać w 3ds max

takie coś jak poniżej (to jest zdjęcie z okładki książki):

okladka0vn.th.jpg

Widać, że powyższe dwa obrazy są jakośi naczej generowane.

 

W jaki sposób mogę uzyskać powyższy efekt?

 

Jest jeszcze druga kwestia, mianowicie taka, że w animacji będę

potrzebował robić wielokrotne przybliżenia powyższego "krajobrazu",

i nie tracić przy tym szczegółowości, kamera ma móc swobodnie

"latać" nad powyższą powierzchnią.

W jaki sposób powinienem to zrobić?

 

Czy działanie na bardzo powiększonym obszarze będzie dawało dobre

rezultaty, czy też powinienem skalować ten obiekt i go powiększać?

Czy powinienem używać "Tesselate" do zwiększania zagęszczenia

w pewnym punkcie powierzchni i używać dalej na nim displace

z powiększoną bitmapą?

 

Proszę o Wasze rady.

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

chyba powinienes uzyc roznych bitmap pod displace, difuse, bump, nie takich samych, wzglednie pogrzebac w output i powoli to si epowinno zbilizyc do oczekiwan

Napisano

po pierwsze musisz mieć obraz tego fraktala w bardzo wysokiej rozdzielczości. w photoshopie musisz narysować mapę wysokości w skali szarości (również o bardzo wysokiej rozdzielczości). z tego drugiego obrazka wynika że powinieneś obrysować fraktal i wstawić wewnątrz najwyższy kolor a potem (na zewnątrz) wstawić gradient który zmieniałby kolor w zależności od odległości od poprzednio narysowanej ścieżki. jak to zrobić nie jestem na 100% pewien bo nie mam zainstalowanego photoshopa ale zapytaj speców z działu 2d (powinni wiedzieć). potem już się chyba domyślasz: displacement na bardzo zagęszczonej siatce. łatwe to to nie jest ale powodzenia...

Napisano

Przy dużej rozdzielczości, zamiast zagęszczać siatkę i używac modyfikatora displace, może lepiej będzie użyć mentalowej dispalce map (albo vray-owej, zależy czym renderujesz).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności