Napisano 15 Kwiecień 200619 l Witam, Potrzebuję zrobić w 3ds max na kilku scenach filmu trójwymiarowy zbiór Mandelbrota, przypominający krajobraz. Dotąd robiłem próby z wielosegmentowym, dużym box-em, na którym używalem modyfikatora displace oraz bitmapy z fraktalem. Uzyskuję w ten sposób mniej więcej coś takiego: Powyższe bardzo słabo mi się podoba, i chciałbym uzyskać w 3ds max takie coś jak poniżej (to jest zdjęcie z okładki książki): Widać, że powyższe dwa obrazy są jakośi naczej generowane. W jaki sposób mogę uzyskać powyższy efekt? Jest jeszcze druga kwestia, mianowicie taka, że w animacji będę potrzebował robić wielokrotne przybliżenia powyższego "krajobrazu", i nie tracić przy tym szczegółowości, kamera ma móc swobodnie "latać" nad powyższą powierzchnią. W jaki sposób powinienem to zrobić? Czy działanie na bardzo powiększonym obszarze będzie dawało dobre rezultaty, czy też powinienem skalować ten obiekt i go powiększać? Czy powinienem używać "Tesselate" do zwiększania zagęszczenia w pewnym punkcie powierzchni i używać dalej na nim displace z powiększoną bitmapą? Proszę o Wasze rady. pozdrawiam
Napisano 15 Kwiecień 200619 l chyba powinienes uzyc roznych bitmap pod displace, difuse, bump, nie takich samych, wzglednie pogrzebac w output i powoli to si epowinno zbilizyc do oczekiwan
Napisano 15 Kwiecień 200619 l po pierwsze musisz mieć obraz tego fraktala w bardzo wysokiej rozdzielczości. w photoshopie musisz narysować mapę wysokości w skali szarości (również o bardzo wysokiej rozdzielczości). z tego drugiego obrazka wynika że powinieneś obrysować fraktal i wstawić wewnątrz najwyższy kolor a potem (na zewnątrz) wstawić gradient który zmieniałby kolor w zależności od odległości od poprzednio narysowanej ścieżki. jak to zrobić nie jestem na 100% pewien bo nie mam zainstalowanego photoshopa ale zapytaj speców z działu 2d (powinni wiedzieć). potem już się chyba domyślasz: displacement na bardzo zagęszczonej siatce. łatwe to to nie jest ale powodzenia...
Napisano 16 Kwiecień 200619 l Przy dużej rozdzielczości, zamiast zagęszczać siatkę i używac modyfikatora displace, może lepiej będzie użyć mentalowej dispalce map (albo vray-owej, zależy czym renderujesz).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto