novice_user Napisano 26 Kwiecień 2006 Napisano 26 Kwiecień 2006 Witam i z góry przepraszam za lekki OT Mam w oglu ustawione kilka polygonów, oteksturowane jednokolorową bitmapą. Jak powinienem zmienić ośwetlenie by na obiekcie otrzymać cieniownie ? Obecne ustawienia: const GLfloat light_ambient[] = { 0.0f, 0.0f, 0.0f, 1.0f }; const GLfloat light_diffuse[] = { 1.0f, 1.0f, 1.0f, 1.0f }; const GLfloat light_specular[] = {1.0f, 1.0f, 1.0f, 1.0f }; const GLfloat light_position[] = { 2.0f, 5.0f, 5.0f, 0.0f }; const GLfloat mat_ambient[] = { 1.0f, 1.0f, 1.0f, 1.0f }; const GLfloat mat_diffuse[] = { 1.0f, 1.0f, 1.0f, 1.0f }; const GLfloat mat_specular[] = { 1.0f, 1.0f, 1.0f, 1.0f }; GLfloat shinines[] = { 50.0 }; GLfloat blanc[] = { 1.0,1.0,1.0,1.0 }; glEnable(GL_LIGHTING); glEnable(GL_LIGHT0); glEnable(GL_AUTO_NORMAL); glEnable(GL_NORMALIZE); glDepthFunc(GL_LEQUAL); glEnable(GL_DEPTH_TEST); glClearDepth(1.0f); glShadeModel (GL_SMOOTH); glHint(GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT, GL_NICEST); glEnable(GL_TEXTURE_2D); glPixelStorei(GL_UNPACK_ALIGNMENT, 1); glEnable(GL_LIGHT0); glEnable(GL_NORMALIZE); glEnable(GL_COLOR_MATERIAL); glEnable(GL_LIGHTING); glLightfv(GL_LIGHT0, GL_AMBIENT, light_ambient); glLightfv(GL_LIGHT0, GL_DIFFUSE, light_diffuse); glLightfv(GL_LIGHT0, GL_SPECULAR, light_specular); glLightfv(GL_LIGHT0, GL_POSITION, light_position); glMaterialfv(GL_FRONT, GL_AMBIENT, mat_ambient); glMaterialfv(GL_FRONT, GL_DIFFUSE, mat_diffuse); glMaterialfv(GL_FRONT,GL_SPECULAR,blanc); glMaterialfv(GL_FRONT,GL_SHININESS,shinines); ... glutInitDisplayMode(GLUT_RGBA|GLUT_DEPTH|GLUT_DOUBLE); Z góry dzięki za poradę
owca Napisano 27 Kwiecień 2006 Napisano 27 Kwiecień 2006 Powiedziałbym że nie ten dział...??? Zapytaj tu: http://www.max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=16 To forum jest raczej o tworzeniu grafiki w programach a nie programowaniu jej...
Rekomendowane odpowiedzi