GramiYoe Napisano 30 Kwiecień 2006 Share Napisano 30 Kwiecień 2006 Witajcie.... jako że jest to pierwszy post na tym forum wypada się przywitać, co też czynię Zachęcony tym właśnie forum zacząłem bawić się Maxwellem. Chciałbym go używać do robienia wizualizacji architektonicznych i wnętrz na początek na potrzeby własne (studiuje Architekturę na WAPW) itp. (oraz jakieś inne typu detale konstrukcyjne czy coś). Właśnie zrobiłem swojego 2 renderka w Maxwellu (ver 1.0) - test na moje potrzeby do wizualizacji, ale niestety nie wszystko poszło tak jak chciałem: (no w końcu trudno żeby od razu wszysko było ok. ) Sam Clipmap działa, i jezeli uzywamy swiatła Sky Dome to krawędzie drzewka wyglądają oki, ale gdy chce mieć cienie rzucone.... no to już gorzej a wychodzi tak: 1 ) Brzydkie jakieś takie szare piksele..... ktoś to rozgryzł?? No i jeszcze: 2 ) Co to jest to sss? Jakiś materiał imitujący wosk? Przyda sie do wizualizacji jakichś? I wcześniejszy render testowy (jeszcze nie wiedziałem jak działa clip:) Wykorzystałem mxm ags któryś i zmieniłem kolorek troche na zielony: 3 ) I problem : Jak widać mam 2 rodzaje szkła i chce żeby bylo je widać tego samego koloru z tym żeby jeden był przezroczysty, a drugi nie (często stosowany patent w kurtynówkach itp:) Jak to poustawiać żeby było dobrze bo jak widać mi nie poszło... (1 szkło za przezroczyste, a drugie bardzo ciemne) 4 ) Problem : Wybieram w Maxie w opcjach renderu żeby zapisywał kanał Alfa , ale po renderze w żadnym z typu plików nie ma tego kanału (ani w .tif .png itp) Przydało by sie do szybkiej wymiany tła... (może to kwestia ustawienia świateł?) 5 ) Czy da się używając funkcji multilight sterować ustawieniem Phisical Sky\Sunlight (różne kierunki w jednym renderze) - było by to wspaniałe do pokazywania architektury o różnej porze dnia.... (pytam bo jeszcze nie sprawdzalem :) 6 ) Nawet jak używam mxm i mam podgląd w edytorze, to nie widze tekstur w okienkach maxa.... wszystko jakieś szare.... Jest na to jakiś sposób bo chce poustawiać UVW map ale nic nie widze... (podgląd tekstur jest w M Studio no ale tam sie nie da chyba UVW zrobić) :( 7 ) Jak to jest z tymi wymaganiami Maxwella... ja mam Athlona 1700+ i 768 MB Ramu i jak na razie nie mam problemów.... ? To tyle pytań na razie, czekam na odpowiedzi i POZDRAWIAM PS. Fajny ten Maxwell :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TrojkaT Napisano 30 Kwiecień 2006 Share Napisano 30 Kwiecień 2006 1) clipmap uzywasz w MXM kanal transmitance ( i co to za drzewko?) 2)sub-surface scattering (SSS) - to jest cos takiego jak przy swietce, mozna uzywac w vizkach jak najbardziej. 3) Mozesz uzyc gotowe AGS 4) tego nie wiem nie sprawdzalem 5)skydome sie da 6) w MXM normalnie widac texturki po dolaczeniu do materialu jakies texturki tzreba odswierzyc.A UVW przy MXM raczej sie nie, ja najpierw ustawiam UVW a potem daje MXM 7) Sprzet moze byc ;D Czemu nie pisales w poscie Maxwell 1.0 - Test tam testuje go :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 30 Kwiecień 2006 Share Napisano 30 Kwiecień 2006 Hej :) mamy już wątek o testach v1.0 ale co tam ;) witamy na pokładzie. 1) clip map działa sprawnie - albo masz złą mape - rozdziałka, format, albo poprostu skala szarosci jest zła. Nopise tez robi swoje - tak samo jak natężenie światła. 2) sss - świeczki - dobre :) to nie tylko shader na świeczki to rodzaj ustawień shaderu dający rózne rezultaty - o materiału przez który przelatuje światło poprzez taki który kumuluje je w sobie itd - w wizkach raczej odpada ze względu na długi czas jeśli idzie o usunięcie szumów. 3) asg jest zalecane tylko i wyłącznie do cieńkich obiektów typy szyba w samochodzie. 4) działa bardzo dobrze - nie wiem za bardzo w czym problem 5) sunlight nie - ml reguluje natężenie świateł a nie ich kolor i natężenie (sunlight) 6) jest o tym w moim wątku w tym dziale odnosnie testów 7) tak jak z wszystkim - im więcej na pokładzie tym lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GramiYoe Napisano 30 Kwiecień 2006 Autor Share Napisano 30 Kwiecień 2006 Dzieki za odpowiedz..... Nie pisałem w poście Maxwell 1.0 - Test żeby go nie zaśmiecać, bo te "moje" testy niczego praktycznie nowego nie wnoszą... w porównaniu z Waszymi testami. Ja bazuje właśnie na Was :) Ad1 ) No tak Uzyte w mxm, kanał Transmittance (i dodatkowe invert) więc to nie to... jakieś inne sugestie?? (plik to .jpg i tylko czarny i biały .... a swoją drogą szkoda bo jak kożystałem z Mentala to można było sobie rególować "stopień" przezroczystości drzewka zmieniając czarny na szary itp..) Drzewko to to co użyłeś Hindus w poście Maxwell 1.0 - Test i tam nie ma tych smieci na krawędziach (no ale nie ma też cenia) EDIT: Jednak działa z szarościami....i już bez szumów na krawędziach... Ale jeszcze potestuje :) Ad2) A taki bajer.... zobaczymy póżnej Ad3) To jest właśnie gotowe AGS!!! No i szyba Cienka...Tylko zmieniłem kolor odbicia nic wiecej.... wiec problem pozostaje... (Hindus jak więc ustawić szyby wg Ciebie skoro to wg "Nich" to materiał AGs -Architectural Glass)>? Ad4) No nie wiem u mnie jak otworze potem pliki w szopie to nie ma kanału alfa :( Może to dlatego że kożystam z Sunlight i wtedy sie robi takie płynne tło zależne od ustawień tegoż światła? Ad5) pokombinuje, może wiec jakaś alternatywa zamiast Sunlight? (Jakie i jak ustawić) Żeby dawało takie efekty ale żeby sie dało zmieniać w ml Ad6) Czyli najpierw materiał Standard ustawiasz teksturke i UVW, a potem zmieniasz materiał na Maxwella i tą samą teksturkę dajesz.. ? Dzieki za odp. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się