Gość szpara Napisano 19 Maj 2006 Napisano 19 Maj 2006 witam, mam problem, chcialbym stworzyc animacje w ktorej mesh (np box) zmienia ksztalt prze poruszanie sie vertexow. problem w tym iz nie moge animowac pozycji vertexow - nie moge utworzyc kluczowej klatki. prosze o pomoc .. dzieki
vv3k70r Napisano 19 Maj 2006 Napisano 19 Maj 2006 he, hehe, hehehehehe :) moja dzialka :) tylko sie nie pomyl, stworz helpersy, na przyklad dummy, do kontroli vertexow badz grup vertexow, umiesc je pi razy oko w miejscu gdzie sa te wierzcholki, teraz wejdz do modify (tam w editable poly) i wybierz modyfikator select vertex (mesches, polo, spline, cokolwiek, to co Ci potrzeba) zaznacz te wierzcholki co potrzebujesz wybierz Xform wybierz linkXform i tam masz pick, picknij helpersa tego co trzeba znowu mesz select (vertex select czy inny) i znowu xform i tak do zaje.... az podlaczysz te ktore chesz, jesli obiekt ma sie ruszac, to zaznacz wszystkie pozostale vertexy i zlinkuj tez xformem do helpera, a do tego helpera juz zwyczajnie dolinkuj pozostale zeby byl ich ukladem odniesienia, aha, rusza sie tymi helpersami, zbey nei bylo watpliwosci :) a jak CI si enei chce, to po prostu skopiuj bryle instance, i zmien ja, a pzoneij uzyj compoud object-morph :) i tez bedzie cacy, bo metoda na xformach to kombinatoryka zadko przydatna :)
pietrius Napisano 25 Maj 2006 Napisano 25 Maj 2006 a ja mam inną propozycję, o wiele prostszą, w tym boxie w menu modify, daj mu modyfikator morpher, stwórz kopię tego obiektu i ustaw sobie vertexy jak ci się podoba, wróć do pierwszego obiektu, i tam w modyfikatorze wybierz morph target i wybierz ten przekształcony obiekt. będziesz mógł teraz zanimować przemianę za pomocą tego modyfikatora. jeśli korzystałeś kiedyś z morphera to już samo to słowo wszystko ci wyjaśnia, jeśli nie, pewnie zachodzisz w głowę o co mi chodzi. powodzenia
Master Kiełbaster Napisano 26 Maj 2006 Napisano 26 Maj 2006 albo użyj edit poly zmień tryb na animate (czy jakoś tak) i już
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się