Napisano 19 Maj 200618 l witam, mam problem, chcialbym stworzyc animacje w ktorej mesh (np box) zmienia ksztalt prze poruszanie sie vertexow. problem w tym iz nie moge animowac pozycji vertexow - nie moge utworzyc kluczowej klatki. prosze o pomoc .. dzieki
Napisano 19 Maj 200618 l he, hehe, hehehehehe :) moja dzialka :) tylko sie nie pomyl, stworz helpersy, na przyklad dummy, do kontroli vertexow badz grup vertexow, umiesc je pi razy oko w miejscu gdzie sa te wierzcholki, teraz wejdz do modify (tam w editable poly) i wybierz modyfikator select vertex (mesches, polo, spline, cokolwiek, to co Ci potrzeba) zaznacz te wierzcholki co potrzebujesz wybierz Xform wybierz linkXform i tam masz pick, picknij helpersa tego co trzeba znowu mesz select (vertex select czy inny) i znowu xform i tak do zaje.... az podlaczysz te ktore chesz, jesli obiekt ma sie ruszac, to zaznacz wszystkie pozostale vertexy i zlinkuj tez xformem do helpera, a do tego helpera juz zwyczajnie dolinkuj pozostale zeby byl ich ukladem odniesienia, aha, rusza sie tymi helpersami, zbey nei bylo watpliwosci :) a jak CI si enei chce, to po prostu skopiuj bryle instance, i zmien ja, a pzoneij uzyj compoud object-morph :) i tez bedzie cacy, bo metoda na xformach to kombinatoryka zadko przydatna :)
Napisano 25 Maj 200618 l a ja mam inną propozycję, o wiele prostszą, w tym boxie w menu modify, daj mu modyfikator morpher, stwórz kopię tego obiektu i ustaw sobie vertexy jak ci się podoba, wróć do pierwszego obiektu, i tam w modyfikatorze wybierz morph target i wybierz ten przekształcony obiekt. będziesz mógł teraz zanimować przemianę za pomocą tego modyfikatora. jeśli korzystałeś kiedyś z morphera to już samo to słowo wszystko ci wyjaśnia, jeśli nie, pewnie zachodzisz w głowę o co mi chodzi. powodzenia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto