Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam,

mam problem, chcialbym stworzyc animacje w ktorej mesh (np box) zmienia ksztalt prze poruszanie sie vertexow. problem w tym iz nie moge animowac pozycji vertexow - nie moge utworzyc kluczowej klatki.

 

prosze o pomoc ..

dzieki

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

he, hehe, hehehehehe :)

moja dzialka :)

 

tylko sie nie pomyl,

 

stworz helpersy, na przyklad dummy, do kontroli vertexow badz grup vertexow,

 

umiesc je pi razy oko w miejscu gdzie sa te wierzcholki,

 

teraz wejdz do modify (tam w editable poly)

i wybierz modyfikator select vertex (mesches, polo, spline, cokolwiek, to co Ci potrzeba)

zaznacz te wierzcholki co potrzebujesz

wybierz Xform

wybierz linkXform i tam masz pick, picknij helpersa tego co trzeba

 

znowu mesz select (vertex select czy inny)

i znowu xform

i tak do zaje....

az podlaczysz te ktore chesz,

 

jesli obiekt ma sie ruszac, to zaznacz wszystkie pozostale vertexy i zlinkuj tez xformem do helpera, a do tego helpera juz zwyczajnie dolinkuj pozostale zeby byl ich ukladem odniesienia,

 

aha, rusza sie tymi helpersami, zbey nei bylo watpliwosci :)

 

 

a jak CI si enei chce, to po prostu skopiuj bryle instance, i zmien ja, a pzoneij uzyj compoud object-morph :) i tez bedzie cacy, bo metoda na xformach to kombinatoryka zadko przydatna :)

Napisano

a ja mam inną propozycję, o wiele prostszą, w tym boxie w menu modify, daj mu modyfikator morpher, stwórz kopię tego obiektu i ustaw sobie vertexy jak ci się podoba, wróć do pierwszego obiektu, i tam w modyfikatorze wybierz morph target i wybierz ten przekształcony obiekt. będziesz mógł teraz zanimować przemianę za pomocą tego modyfikatora.

jeśli korzystałeś kiedyś z morphera to już samo to słowo wszystko ci wyjaśnia, jeśli nie, pewnie zachodzisz w głowę o co mi chodzi.

powodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności