Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

W celu rozpoczęcia mojej przygody z 3dsmax kupiłem książkę pt. "3ds max 8 modelowanie i niamacja" pani Joanny Pasek. Napotkałem na problem w ćwiczeniach 2.12 i 2.13. W 2.12 muszę nałożyć na ściany pokoju texturę (materiał) tynku. W poprzednich ćwiczeniach stworzyłem pokój jako odwróconą bryłę (box) - jak nakładam texturę ściany nakładana jest i na podłogę i na ściany (coś takiego) Później w kolejnej próbce Material Editor robię podłogę o wzorze szachownicy - niestety nie wiem jak zrobić aby na ścianach była jedna textura, a na podłodze druga :/ (gdy i ściany i podłoga to jeden obiekt objekt box1). Po dodaniu odbić i ustwieniu "Assign material to selection" dla szachownicy wygląda to tak

 

Jak można ustawić dwa różne materiały dla jednego obiektu ???

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 806
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

o ile się nie myle..

zmień boxa na poly, zaznacz facy ściany bądź podłogi, wejdx do modify panel i na zakładce polygon properties zaznacz im inną wartośc ID oraz przypisz im jakiś materiał, w material editor w wolnym slocie weź pick material form object i kliknij boxa, powinien ci się stworzyć multi-sub object material...

heh mam nadzieje ze nic nie pokręciłem... :).. ale chciałbys się od czasu do czasu odezwac poza robieniem tutoriali....

Napisano

Wszystko działa super. Wielkie dzięki za pomoc!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności