Napisano 21 Maj 200618 l Witam W celu rozpoczęcia mojej przygody z 3dsmax kupiłem książkę pt. "3ds max 8 modelowanie i niamacja" pani Joanny Pasek. Napotkałem na problem w ćwiczeniach 2.12 i 2.13. W 2.12 muszę nałożyć na ściany pokoju texturę (materiał) tynku. W poprzednich ćwiczeniach stworzyłem pokój jako odwróconą bryłę (box) - jak nakładam texturę ściany nakładana jest i na podłogę i na ściany (coś takiego) Później w kolejnej próbce Material Editor robię podłogę o wzorze szachownicy - niestety nie wiem jak zrobić aby na ścianach była jedna textura, a na podłodze druga :/ (gdy i ściany i podłoga to jeden obiekt objekt box1). Po dodaniu odbić i ustwieniu "Assign material to selection" dla szachownicy wygląda to tak Jak można ustawić dwa różne materiały dla jednego obiektu ???
Napisano 21 Maj 200618 l o ile się nie myle.. zmień boxa na poly, zaznacz facy ściany bądź podłogi, wejdx do modify panel i na zakładce polygon properties zaznacz im inną wartośc ID oraz przypisz im jakiś materiał, w material editor w wolnym slocie weź pick material form object i kliknij boxa, powinien ci się stworzyć multi-sub object material... heh mam nadzieje ze nic nie pokręciłem... :).. ale chciałbys się od czasu do czasu odezwac poza robieniem tutoriali....
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto