Sir Valeq Napisano 21 Czerwiec 2006 Napisano 21 Czerwiec 2006 Witam, Zacząłem bawić się Ink'n Paintem (mam v.8) i całkiem fajne rzeczy z tego wychodzą. Ja jednak potrzebuję czegoś, co zrobi mi fajne outline'y, ale cieniowanie pozostawi w miarę naturalne. Coś jak tutaj: http://www.3dtotal.com/home2/gallery/getgalleryitem.asp?id=905 Na tym obrazku nie ma tak mocno odcinających się od siebie stopni cieniowania, jakie wychodzą np. z Ink'n Painta. Czym uzyskać same ładne outline'y? A już najlepiej ze zmienną grubością, jak w Ink'n Paincie, to już by było super... :) Chcę uzyskać efekt komiksu, ale kolorowanego nie farbami, ale aerografem (vide np. BattleChasers).
vv3k70r Napisano 21 Czerwiec 2006 Napisano 21 Czerwiec 2006 mozna tak: daj duzo poziomow koloru w farbce; daj zmienna grubosc krechy; albo tak: zrenderuj do vposta wszystko i invert alfa dla czerni (czyli zeby zostaly tylko krechy, a obraz naloz na normalnie wyrenderowany obrazek; albo jeszcze tak: pokombinuj z materialem kompozytowym i podobnymi wynalzakami; mnie sie udalo zmieszac to tak ze uzyskalem toonowe szklo :) przezroczyste z refrakcja ale toonowe szaderem;
Lis Napisano 21 Czerwiec 2006 Napisano 21 Czerwiec 2006 Możesz użyć mentalraya. Wtedy zrobisz sobie jaki chcesz materiał i dodatkowo w opcji mentalray connection włącz counturs. Jeszcze w zakładce renderer włącz counturs imasz shader jaki chcesz+ kontury
Sir Valeq Napisano 21 Czerwiec 2006 Autor Napisano 21 Czerwiec 2006 Możesz użyć mentalraya. Wtedy zrobisz sobie jaki chcesz materiał i dodatkowo w opcji mentalray connection włącz counturs. Jeszcze w zakładce renderer włącz counturs imasz shader jaki chcesz+ kontury I to rozwiązuje mój problem! :D Przed kliknięciem czegokolwiek zajrzałem do helpa mentalray'owego w opis shaderów konturów, znalazłem tam zależny od kąta padania światła i jest to nawet więcej niż chciałem na początku uzyskać. :) albo jeszcze tak: pokombinuj z materialem kompozytowym i podobnymi wynalzakami; mnie sie udalo zmieszac to tak ze uzyskalem toonowe szklo :) przezroczyste z refrakcja ale toonowe szaderem; A to ciekawe. :) Chyba czas zacząć eksperymentować z materiałami. Teraz już mniej więcej wiem, jak połączę wykorzystanie Ink'n Painta i mentalray'owych konturów. Jednak nurtuje mnie jeszcze jedno. Otóż chciałbym uzyskać jeszcze coś pośredniego! :D Tzn. materiał cieniowany stopniowo jak Ink'n Paint, np. 3 stopnie cieniowania, ale... tak, żeby najjaśniejszy stopień sam w sobie był pocieniowany np. phongiem i miał ładne naturalne odbłyski. Czyli tam gdzie obiekt jest ciemniejszy - ostre stopnie, a tam gdzie jest maksymalnie oświetlony - naturalne cieniowanie. Da radę, czy teraz już wymagam zbyt wiele? :D
vv3k70r Napisano 21 Czerwiec 2006 Napisano 21 Czerwiec 2006 mentale, vraye, cuda na kiju, brazile, mnie tam starcza scanline :) duzo mozna z neigo wycisnac :) ale fakt, nie ja zajmuej sie renderami, wiec do moich potrzeb podgladu wystarcza w zupelnosci :)
Lis Napisano 21 Czerwiec 2006 Napisano 21 Czerwiec 2006 No wydaje mi się żeby uzyskać taki efent to mysiałbyś się nieziemsko napracować. A prosto to robi się to tak że renderuje się kilka razy ten sam obrazek z różnymi shaderami i puźniej składa w jakimś Fotosklepie. A tam masz już takie multum możliwości że hej. filtry i te sprawy.
Sir Valeq Napisano 21 Czerwiec 2006 Autor Napisano 21 Czerwiec 2006 Ba! Gorzej, że mi to potrzebne do animacji. Nie widzi mi się robota klatka po klatce. ;) Ale bez tego mogę się obejść, wystarczy to co jest. Pytałem o to tak z ciekawości.
vv3k70r Napisano 21 Czerwiec 2006 Napisano 21 Czerwiec 2006 jak do animacji to tylko klatka po kaltce a pozniej skladanie vpostem albo innym kompostem, o robieniu calej animacji z jednego zrzutu to zapomnij, nawnerwiasz sie tylko :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się