Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Zacząłem bawić się Ink'n Paintem (mam v.8) i całkiem fajne rzeczy z tego wychodzą. Ja jednak potrzebuję czegoś, co zrobi mi fajne outline'y, ale cieniowanie pozostawi w miarę naturalne. Coś jak tutaj: http://www.3dtotal.com/home2/gallery/getgalleryitem.asp?id=905

Na tym obrazku nie ma tak mocno odcinających się od siebie stopni cieniowania, jakie wychodzą np. z Ink'n Painta.

Czym uzyskać same ładne outline'y? A już najlepiej ze zmienną grubością, jak w Ink'n Paincie, to już by było super... :)

Chcę uzyskać efekt komiksu, ale kolorowanego nie farbami, ale aerografem (vide np. BattleChasers).

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 951
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

mozna tak:

daj duzo poziomow koloru w farbce;

daj zmienna grubosc krechy;

 

albo tak:

zrenderuj do vposta wszystko i invert alfa dla czerni (czyli zeby zostaly tylko krechy, a obraz naloz na normalnie wyrenderowany obrazek;

 

albo jeszcze tak:

pokombinuj z materialem kompozytowym i podobnymi wynalzakami; mnie sie udalo zmieszac to tak ze uzyskalem toonowe szklo :) przezroczyste z refrakcja ale toonowe szaderem;

Napisano

Możesz użyć mentalraya. Wtedy zrobisz sobie jaki chcesz materiał i dodatkowo w opcji mentalray connection włącz counturs. Jeszcze w zakładce renderer włącz counturs imasz shader jaki chcesz+ kontury

Napisano
  • Autor
Możesz użyć mentalraya. Wtedy zrobisz sobie jaki chcesz materiał i dodatkowo w opcji mentalray connection włącz counturs. Jeszcze w zakładce renderer włącz counturs imasz shader jaki chcesz+ kontury

I to rozwiązuje mój problem! :D Przed kliknięciem czegokolwiek zajrzałem do helpa mentalray'owego w opis shaderów konturów, znalazłem tam zależny od kąta padania światła i jest to nawet więcej niż chciałem na początku uzyskać. :)

 

albo jeszcze tak:

pokombinuj z materialem kompozytowym i podobnymi wynalzakami; mnie sie udalo zmieszac to tak ze uzyskalem toonowe szklo :) przezroczyste z refrakcja ale toonowe szaderem;

A to ciekawe. :) Chyba czas zacząć eksperymentować z materiałami.

 

Teraz już mniej więcej wiem, jak połączę wykorzystanie Ink'n Painta i mentalray'owych konturów. Jednak nurtuje mnie jeszcze jedno. Otóż chciałbym uzyskać jeszcze coś pośredniego! :D Tzn. materiał cieniowany stopniowo jak Ink'n Paint, np. 3 stopnie cieniowania, ale... tak, żeby najjaśniejszy stopień sam w sobie był pocieniowany np. phongiem i miał ładne naturalne odbłyski. Czyli tam gdzie obiekt jest ciemniejszy - ostre stopnie, a tam gdzie jest maksymalnie oświetlony - naturalne cieniowanie. Da radę, czy teraz już wymagam zbyt wiele? :D

Napisano

mentale, vraye, cuda na kiju, brazile,

mnie tam starcza scanline :)

duzo mozna z neigo wycisnac :)

ale fakt, nie ja zajmuej sie renderami, wiec do moich potrzeb podgladu wystarcza w zupelnosci :)

Napisano

No wydaje mi się żeby uzyskać taki efent to mysiałbyś się nieziemsko napracować. A prosto to robi się to tak że renderuje się kilka razy ten sam obrazek z różnymi shaderami i puźniej składa w jakimś Fotosklepie. A tam masz już takie multum możliwości że hej. filtry i te sprawy.

Napisano
  • Autor

Ba! Gorzej, że mi to potrzebne do animacji. Nie widzi mi się robota klatka po klatce. ;) Ale bez tego mogę się obejść, wystarczy to co jest. Pytałem o to tak z ciekawości.

Napisano

jak do animacji to tylko klatka po kaltce a pozniej skladanie vpostem albo innym kompostem, o robieniu calej animacji z jednego zrzutu to zapomnij, nawnerwiasz sie tylko :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności